Hej Alle
Først tak til alle dem der skriver her det er da et fantastisk sted og her er muligheder for at få den hjælp man søger i sin fortvivelse over vores lands "strenge" regler.
Jeg har flere spørgsmål som jeg håber nogen kan hjlæpe mig med:
Min historie er at jeg gemmen mange år har været gift i DK men nu er i processen med at blive skilt (er lige blevet sepereret den 28/7-09)
Jeg har mødt en pige i Zambia og vi er meget forelsket og hun har allerede været her i DK i 3 måneder men er pga. reglerne igen hjemme i Zambia.
Der er 1 år til min skilsmisse er på plads hvorfor jeg ikke kan gifte mig med hende endnu.
Hun kommer igen til DK medio Oktober, men vi ville meget gerne at hun ikke skulle pendle igen altså hjem igen i 3 måneder.
Hvad gør vi, Jeg bor i Jylland og kan ikke flytte, (har voksne børn der)
Har overvejet følgende:
1. Hun kan komme som au pair hos en farmilie jeg kender rigtig godt og de har brug for en til at passe børn og gøre rent, men men min kærste er 33 år og reglen siger max 30 år. Er der nogen der ved om der afviges fra det ?
2. Hvis vi søger Aui pair og det ikke lykkes giver det så problemer at søge std. Turist visum efterfølgende ?
3. Hvad sker der hvis hun "bare ikke tager hjem" og vi gifter os når der er gået 1 år. anderkendes dette ægteskab så eller bliver hun sendt hjem ? da hun ikke er taget hjem på den dato hun skulle. ???
4. Ja og det rigte er vel at hun tager hjem igen medio Januar og er hjemme 90 dage og så kommer igen og derefter kan vi gifte os, det er bare hårdt at være fra hinannen.
Håber nogen kan give mig en idee måske noget med Højskole eller måske Arbejde eller besøg hos farmilie i andet EU land.
mvh/kim