6 måneder i hjemland, før visum?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

6 måneder i hjemland, før visum?

Indlæg af Dalajne » 31.07.2009 15:32:29

Hej igen igen.
Nu skriver jeg altså igen, fordi jeg skal have alt på det rene.

Min kæreste kom herop d. 22 februar 2009 til d. 9 maj 2009.
Han skal jo så være i sit eget hjemland i 6 måneder, før han kan komme til danmark igen.

Vi vil rigtig gerne have ham herop til jul. Men vil det så sige at vi først kan søge fra d. 9 november, altså et halvt år senere?

Eller kan vi godt søge allerede i september, og bare skrive i invitationen at visummet først skal gælde fra d. 1 december? For så har han jo stadig været i hans hjemland i 6 måneder.
Min kæreste siger at det har han aldrig hørt om før. Men jeg synes bare at jeg har hørt forskellige der har søgt, før de 6 måneder. Men først er rejst efter de har været i hjemlandet i 6 måneder.

Er der nogle der har erfaringer med dette? Som evt. kan hjælpe mig med det.
For hvis vi først søger i november, og de sender det tilbage til us, kommer han nok ikke ligefrem til jul. Da vi sidst ventede i 4 måneder.

Er der ikke nogle der vil være søde at skrive, hvis de har søgt 2. gang fra tyrkiet, og at det blev sendt til danmark igen.

Og er der nogen der ved, hvorfor i nogle tilfælde de sender det til us igen? Og ikke bare træffer en afgørelse på ambassaden, som de tit gør med 2. gangs søgende.
Bare sådan vi ikke laver nogen fejl, da det er let for dem at se, at det kan de sagtens afgøre på ambassaden.

Håber at nogen kan hjælpe mig. IGEN :)

Hilsen Line.

keff

Re: 6 måneder i hjemland, før visum?

Indlæg af keff » 02.08.2009 13:30:52

Dalajne skrev:Hej igen igen.
Nu skriver jeg altså igen, fordi jeg skal have alt på det rene.

Min kæreste kom herop d. 22 februar 2009 til d. 9 maj 2009.
Han skal jo så være i sit eget hjemland i 6 måneder, før han kan komme til danmark igen.

Vi vil rigtig gerne have ham herop til jul. Men vil det så sige at vi først kan søge fra d. 9 november, altså et halvt år senere?

Eller kan vi godt søge allerede i september, og bare skrive i invitationen at visummet først skal gælde fra d. 1 december? For så har han jo stadig været i hans hjemland i 6 måneder.
Min kæreste siger at det har han aldrig hørt om før. Men jeg synes bare at jeg har hørt forskellige der har søgt, før de 6 måneder. Men først er rejst efter de har været i hjemlandet i 6 måneder.

Er der nogle der har erfaringer med dette? Som evt. kan hjælpe mig med det.
For hvis vi først søger i november, og de sender det tilbage til us, kommer han nok ikke ligefrem til jul. Da vi sidst ventede i 4 måneder.

Er der ikke nogle der vil være søde at skrive, hvis de har søgt 2. gang fra tyrkiet, og at det blev sendt til danmark igen.

Og er der nogen der ved, hvorfor i nogle tilfælde de sender det til us igen? Og ikke bare træffer en afgørelse på ambassaden, som de tit gør med 2. gangs søgende.
Bare sådan vi ikke laver nogen fejl, da det er let for dem at se, at det kan de sagtens afgøre på ambassaden.

Håber at nogen kan hjælpe mig. IGEN :)

Hilsen Line.
Hej Line.

Jeg har ingen erfaring med ambassaden i Tyrkiet..

Men Hvis jeg var dig så ville jeg søge med det samme og skrive i invitationen at vi gerne vil holde jul sammen,så vil jeg desuden ringe til ambassaden og høre om de kan have visum klar til december,det er op til ambassaden om de vil sende det videre til US så hvis man ringer og minder dem om at han respekterede visumreglerne sidste gang så kan i måske undgå at de sender den til US,desuden kan du sige at US har en meget langsomelig sagsbehandling,det er ikke sikkert ambassaden ved det.
Jeg ville altså ikke vente med at søge til det 1.visum periode (180 dage) er udløbet for så kan det være for sent.

Husk at hvis i søger nu så er i ude i god tid og amb/US burde efterkomme jeres krav..

Keff.

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Re: 6 måneder i hjemland, før visum?

Indlæg af Kroshka » 02.08.2009 13:48:01

har lige skrevet en lang beretning om mit forløb - men af en eller anden årsag forsvandt det - så nu vil jeg i stedet gøre det kort:

jeg tror, at det der gælder er, at man ikke må være i Danmark i mere end 180 dage indenfor en 12 måneders periode. Men de 180 dage (2 x 90) tror jeg i princippet kan være næsten i træk - dog med en visum-fornyelses-mellemlanding i hjemlandet.

Der er dog vist et eller andet med, at man ikke kan søge visum, hvis visumperioden ikke er tilendebragt - og det kan man jo så undre sig over hvis man i princippet må som jeg siger - være 180 dage i Danmark indenfor 12 måneder.. Så kunne de jo bare regulere det ved 3. ansøgning..

Så - for mig at se - er der som vanligt noget der ikke er helt logisk, men jeg tror nok at emnet er berørt i en anden tråd også

Besvar