JEg er en ung mang på 20, som er bosat i Tyskland Jeg driver

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Omar110
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

JEg er en ung mang på 20, som er bosat i Tyskland Jeg driver

Indlæg af Omar110 » 30.07.2009 18:20:04

JEg er en ung mang på 20, som er bosat i Tyskland Jeg driver en selvstændig forretning og deraf har jeg en god økonomi. Jeg har dansk statsborgerskab. Jeg ønsker at hente min kone på 18 år til Tyskland og jeg ønsker at dette skal gå meget stærkt. Det eneste jeg ønsker at vide, er blot hvad der skal til før hun kan komme til Tyskland eller måske Tyskland, jeg kræver ike at hun får opholdstilladelse. Hvor lang tid tager denne proces og hvad skal der til.

På forhånd tak for hjælpen
,........................

keff

Re: JEg er en ung mang på 20, som er bosat i Tyskland Jeg driver

Indlæg af keff » 30.07.2009 18:33:57

Omar110 skrev:JEg er en ung mang på 20, som er bosat i Tyskland Jeg driver en selvstændig forretning og deraf har jeg en god økonomi. Jeg har dansk statsborgerskab. Jeg ønsker at hente min kone på 18 år til Tyskland og jeg ønsker at dette skal gå meget stærkt. Det eneste jeg ønsker at vide, er blot hvad der skal til før hun kan komme til Tyskland eller måske Tyskland, jeg kræver ike at hun får opholdstilladelse. Hvor lang tid tager denne proces og hvad skal der til.

På forhånd tak for hjælpen

Læs denne her først:

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf

Keff

Nashenas_Dk
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Nashenas_Dk » 30.07.2009 20:12:15

Hej omar110

Din ægtefælle henvender sig på den tyske ambassade i det land, hvor din ægtefælle har fast bopæl og lovligt ophold. Det er ikke et krav, men lad din ægtefælle medbringe kopi af dit pas samt dit EU-opholdsbevis, som kan vedlægges ansøgningen til 'visum til familiesammenføring' (ikke almindeligt turistvisum) til at understøtte denne.

Din ægtefælle skal naturligvis medbringe

1. sit eget pas,
2. to pasfotos
3. samt jeres vielsesattest i både original og som kopi.

Så sender ambassede ansøgningen til udlændinge service i Tyskland. Hvis du er i Flensburg, så er udlændingeservice i Flensburg der vil modtage din kones ansøgning.

Derefter vi du blive kontaktet af udlændingeservice som vil have dig til at udfylde nogle papir også skal du til et personelige samtae hos udlændingeservice.

alt dette her vil forhåbentlig overstå efter ca, et par måneder.

Mvh.
Nashenas_Dk

mazda09

Indlæg af mazda09 » 30.07.2009 20:24:03

hej Nashenas

visum med familiensammenføring, er det det samme som det der er beskrevet i folderen. altså visum med gift formål ?

du nævnte pas
pass foto
og vielse attest

dvs er man kæreste så har man jo ikke sådan et attest, blir processen så langsommere, dermed chance formindste for at søge visum ??

Mazda

Nashenas_Dk

Indlæg af Nashenas_Dk » 30.07.2009 20:28:31

Hej mazda09
mazda09 skrev:visum med familiensammenføring, er det det samme som det der er beskrevet i folderen. altså visum med gift formål ?
Det går jeg ud fra, for ansøgningen af det den samme.

mazda09 skrev:dvs er man kæreste så har man jo ikke sådan et attest, blir processen så langsommere, dermed chance formindste for at søge visum ??
Det vil jeg ikke tro.

Mvh.
Nashenas_Dk

mazda09

Indlæg af mazda09 » 30.07.2009 20:36:34

hej igen

undskyld hvis jeg spørger lidt for privat, men hvor meget var din løn dengang, for at du kunne forsørger jer begge ?

og skulle du vise lønseddel ,bank udskrift og er der mere ?

Mazda

Nashenas_Dk

Indlæg af Nashenas_Dk » 30.07.2009 21:00:14

mazda09 skrev:
undskyld hvis jeg spørger lidt for privat, men hvor meget var din løn dengang, for at du kunne forsørger jer begge ?

Det gør ikke noget. Mit løn var på kr. 27500 om månde.

mazda09 skrev:og skulle du vise lønseddel ,bank udskrift og er der mere ?

Jeg skulle bare vise de sidste 3 lønsedler.

Mvh.
Nashenas_Dk

Besvar