hej
min kæreste kommer herop om to uger fra filippinerne, og der er ikke stillet nogen bankgaranti for hendes turistvisum..
hvis jeg har forstået det ret, så kan vi blive gift her, og derefter søge om familiesammenføring med det samme uden at det vil have nogen konsekvenser..
så hun behøver altså ikke tage tilbage tre måneder for derefter at komme herop igen? (fordi der nu ikke er nogen bankgaranti mere fra filippinerne)
på forhånd tak
familiesammenføring på turistvisum
Re: familiesammenføring på turistvisum
HejKanute skrev:hej
min kæreste kommer herop om to uger fra filippinerne, og der er ikke stillet nogen bankgaranti for hendes turistvisum..
hvis jeg har forstået det ret, så kan vi blive gift her, og derefter søge om familiesammenføring med det samme uden at det vil have nogen konsekvenser..
så hun behøver altså ikke tage tilbage tre måneder for derefter at komme herop igen? (fordi der nu ikke er nogen bankgaranti mere fra filippinerne)
på forhånd tak
Hvis i IKKE skal lave nogen garanti,så er der intet at frygte. De kan ikke tage penge i ikke har sat ind som garanti.
Men hvis i skal lave garanti alligevel så
synes at Fundiver199 forklarer de nye regler fint i denne tråd:
viewtopic.php?f=6&t=3230&p=18524#p18524
Kig efter Fundiver199`s svar 27.06.2009 12:16:55
Linket til tråden er mest til andre som læser dette svar
Keff.
Re: familiesammenføring på turistvisum
Kanute skrev:hej
på forhånd tak
Hej Kanute.
Familiesammenføring er en vigtig beslutning,der er ingen der bare lige søger fordi de nu lige har lyst.
Så når i er sammen i Danmark kan i tale om hvad i vil i jeres fremtid.
Hvis i søger FS fra Danmark så kan i være sammen i de (op til) 7 måneder sagsbehandlingen er igang.
Hvis i søger fra udlandet kan ansøger ikke komme til DK før sagen er afsluttet.
Og uanset hvad i vælger så vil det blive meget svært at få visum efterfølgende hvis i har fået afslag på FS og det er uanset om i søger fra DK eller udlandet..
Så hvis i beslutter jer for FS så vil der være hjælp at hente herinde,så jeres sag rigtig god.
Keff.