vende tilbage til DK

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

simsim
Geografisk sted: hrteds
Kontakt:

Re: vende tilbage til DK

Indlæg af simsim » 06.07.2009 16:49:29

dvs. at 100000 kr er formeget penge at sætte på hendes konto.

jeg var udsat for at i sverige nægtede at lave en konto for min mand da han ikke havde svensk pas eller id.

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 10.07.2009 09:59:57

hej.

Migrationsverket har anket sagen i forhold til min mands opholds kort. Ved I noget om så at min mands opholdstilladelse bortalder, lige så snart migrationverket anker sagen? altså min mand fik Ot gennem landsretten i stockholm

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 10.07.2009 10:28:19

Det lyder som om, det er en principsag for Migrationsverket - om det betyder, at opholdskort først kan udstedes, når der er faldet endelig dom i sagen, skal jeg ikke kunne sige - men spørg tingsrätten eller Migrationsverket, de må jo vide det

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.07.2009 17:44:45

Ja der må jo næsten være et eller andet i den sag, som vi ikke har hørt om i forum, siden Migrationsværket bliver ved med at stritte imod med både arme og ben. Er spændt på at høre, hvad den ender med....

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 16.07.2009 11:55:56

hej fundervir

så vidt jeg ved at der er ikke andet end det jeg nævnte i forummet. men de ankede sagen til migrationoverdomstolen, fordi min mands pas er udløbet, derfor synes de ikke at han har ret til OT så længe paset er færdige.

vi afleveret skriftlige papir , hvor vi spørge om vi kan få passet sådan så vi fornyer den, men retten kan ikke udlevere nogle dokumenter før sagen er afsluttede.

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 26.07.2009 14:40:28

:o

hej

er der også brugerbetaling i på jordmoder i sverige og besøge på det svensk hospitaler?

jeg har været flere gange hos jordmoder men betalte ingen penge

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 26.07.2009 15:22:32

Ja, det er der. Ved indlæggelse på hospital betaler man for hver nat, man overnatter. Kan ikke lige huske det præcise beløb, men mener, det er noget i retning af 30 kr. pr. nat. Det er i hvert fald billigt!

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 07.08.2009 21:50:30

Hej :)

Idag ringede jeg til højste ret for at spørge om hvor de har nået hen med min mands sag, som sagt føre at migrationsverket har anket landsrettens beslutning. Men idag fik jeg at vide at højste ret har fastgjort landsrettens beslutning og lukkede sagen fra dens side.

Vi er bare så lykkelige

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 10.11.2009 15:20:51

Hej Alle.

Vi kæmper stadige væk for vores sag angående OT efter EU retten i sverige. Vi er nu i denne situation at migration verket insisteret på at vi skal angive en ansøgning for fra. Det har vi så gjort eftersom det højeste ret besluttede at fastgjord landsrettens besluttning om at min mand har uppehålls ret i sverige. vi indgave en helt ny ansøgning om opholdskort til tillstandsenheten i malmø den 14/09/09 og har ikke fået svare endnu. Det nægtede simpelhen retten afgørelse, hvor de har tolket det på den måde at min mand har jo opholdsret i sverige fordi jeg bor der men det er ikke ens betydning at han har ret til opholds kort. De skal jo vurdere det på ny om han kan få opholds kortet eller ej. Da vi indgav ansøgningen har damen fortalt os at om et par dage kommer vi til at få brev om vores sagsbehandlerens navn. men vi ventede to uger hvor der ikke var kommet brev til os. Jeg to til migrationsverket og har selv spurgte efter hendes navn og det fik vi.

Linda Malmberg, hedder hun. Jeg ringede til hende så sagde hun til mig, at alt papirene er i orden og hun sakal kigge på vores application idag og tager beslutning imorgen. vi ventede med glæde, så var der ikke noget svare der kommet det var den 25/09/09.

næste uge ringede jeg igen og det var min søsters bryllup i dk. så fortalte jeg hende det og lovede mig hun vil tager beslutning imorgen. og det gjorde hun ikke.

Hun blev ved med at love den ene dag efter den anden, selv næste uge og der var ikke kommet noget svare. idag ringede jeg til hende fordi jeg skal oprereres i glostrup sygehus, men har ikke fået svare på hvornår jeg kommer til det. Jeg har bedt hende om at tager beslutning, det lovede hun vil gøre som sædvanlige.

Er der der kan hjælpe mig, vi er helt udkørt og er total psykisk ned for hun lovr og lover og vi mistede tillid fuldstændige.

Hvad kan i anbefade os vi gøre

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.11.2009 20:57:32

Har I talt med Solvit allerede? Ellers var det jo en mulighed. Problemet med din mands udløbne pas må I selvfølgelig også sørge for at få løst, og da især hvis det bare er det, der har givet anledning til forhindringer.

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 10.11.2009 23:33:01

Hej Fundevier

Solvit, har vi ringede til men, de sagde at de ikke kan g're noget for vores sag. men jeg skrev til dem den gange du anbefalede os det da sagen var i migrations domstolen.

synes du at jeg skal skrev til dem igen og forklare situationen.

Med hensyn til vores pas, er det jo fornyet og afleveret til dem med den ny application, so vi har ikke noget problem med passet mere.

derfor synes vi at det er underligt med sagsbehandleren behavour. Jeg har taenkt mig at ringe til hende imorgen, for hun har lovede mig hun vil kigge application igennem idag, hun har jo altid lovede os hun vil g're men aldrig holdt l'fte.

er der mulighed nu for solvit at hjaelpe n[r sagen er kommet tilbage til migrationverket.

Det med min mands sag er det mest underlige sag, vi ved ikke hvad der forg[r der m[ vaer noget jeg ikke ved hvad det er

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.11.2009 12:45:46

Efter min mening er det lige lovlig "kreativt", at Migrationsværket mener, at hele sagen skal gå forfra, efter at retten har slået fast, at din mand har ret til at opholde sig i Sverige sammen med dig.

Fristen for at udstede et opholdskort er 6 måneder og skal regnes fra det tidspunkt, hvor der er indgivet ansøgning om det.

Jeg vil foreslå, at I får enten Solvit eller den advokat, som førte sagen for jer i retten, til at tage med jer hen på Migrationsværket næste gang og presse på for, at de udsteder det opholdskort, som din mand har krav på, nu endda også med det svenske retssystems ord.

Og trækker det stadig ud, så må næste skridt være at klage over den langsommelige sagsbehandling.

Jeg er stadig meget forundret over din beskrivelse af sagsforløbet, og bare af ren og skær nysgerrighed kunne det være interessant at vide, om I har haft den samme sagsbehandler på Migrationsværket gennem hele forløbet?

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 13.11.2009 13:32:31

Hej Fundiver 199

Igår var jeg på migrationverket for at snakke med vores sagsbehandler, Linda malmberg. ekspeditiondamen fortalte mig at Linda har skrevet afgørelse, men den mangler bare at underskrives af chefen og hun ved ikke hvornår.

Jeg insisteret på at snakke med hende, men damen gik selv og snakkede med sagsbehanleren. Hun fortalte mig at Linda sagde til hende at enten igår eller idag skal beslutning underskrives og på mandage er den klare. lad os håbe det, selv om jeg ikke har så meget tillid til hende længere.

Vores nuværende sagsbehandler har ikke haft vores sag fra starten af, Hun er jo ny i sagen.

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 16.11.2009 17:47:54

Hej :D

Jeg ringede idag til vores sagsbehandlere. Min mand fik sit 5 årige opholdskort, men vi har ikke fået brevet endnu, men vi få det imorgen.

Jeg tror næsten ikke på det før jeg har det i hånden. men hun sagde til os at ot kort kommer om 10 dage.

Nu gælder det at søge i Dk

Jeg har:

pendler korte siden jeg flyttede til sverige for et år siden

lejekontrakt

kvitteringer på husleje fra udlejeren og bank kviteringer

de sidste tre lønseddler

brev fra boligeseleskab at jeg udsagt min bolige

brev fra folkeregistere i Dk at jeg meddelte dem flygtning

mit Barnebog, sndhedsplejreske bog

min vandrejournal og nogle kvitteringe som jeg købte fra min Visa kort

arbejds kontrakt

er det nok eller skal jeg vedlægge mere.

simsim
Kontakt:

Indlæg af simsim » 12.12.2009 20:11:57

Hej

Jeg indgav FS ansøgning efter Eu retten til UDLST den 25. Nov. Jeg fik ikke noget brev om modtagelse af ansøgningen eller vores sagsb navn endnu. Men jeg fik kvittering i passet om modtagelsen af ansøgningen.

Jeg ringede for spørge om sagsb. navn, men fik at vide at vores sag er på screening team.

Er der nogen i forummet der oplevede det før`?

Hvad betyder det at ansøgning er på screening team?

Jeg udfyldte kun det felter der vedr. EU og har kun søgt efter Eu retten

Besvar