visa blanket J
visa blanket J
kære forum.
jeg har fået kigget på blanket J til ansøgning om visa.
der er lige nogle punkter hvor det tvivler mig, som jeg helt helt forstår. så håber at der er nogle som kan hjælpe.
nu kommer punkterne her.
18. If you reside in a country other than your country of origin, have you permission to return to that country.
betyder det ikk bare, hvis man opholde sig i et andet land end sit hjemland, har man så tilladelse at vende tilbage ?
19. Current occupation - nuværende beskæftigelse ?
21. Main destination - skal der ikke bare står Denmark eller også by ?
27. in the case of transit, have you an entry for the final country of destination ?
32. Border of first entry or transit route
33 Means of transport
36. Means of supprt during your stay
43. Personal data of EU or EEA citizen you depend on. This question shuold be answered only by family members of EU EEA citizens
håber virkelig der er nogle som kan hjælpe med disse. Tusinde tak på forhånd
jeg har fået kigget på blanket J til ansøgning om visa.
der er lige nogle punkter hvor det tvivler mig, som jeg helt helt forstår. så håber at der er nogle som kan hjælpe.
nu kommer punkterne her.
18. If you reside in a country other than your country of origin, have you permission to return to that country.
betyder det ikk bare, hvis man opholde sig i et andet land end sit hjemland, har man så tilladelse at vende tilbage ?
21. Main destination - skal der ikke bare står Denmark eller også by ?
27. in the case of transit, have you an entry for the final country of destination ?
33 Means of transport
43. Personal data of EU or EEA citizen you depend on. This question shuold be answered only by family members of EU EEA citizens
håber virkelig der er nogle som kan hjælpe med disse. Tusinde tak på forhånd
Re: visa blanket J
Jeg vil gerne prøve... noget af det kan jeg da huske nu vi har været igennem det nogle gange.
det betyder at hvis man fx er flygtning og ikke bor i det land man har statsborgerskab i, kan man så vende tilbage til det land hvor man har nuværende bopæl - bor man i det land man har statsborgerskab i, skal feltet bare stå blankt.
Nuværende beskæftigelse - jobtitel eller studerende elelr?
21. Main destination -
Danmark er nok
Hvis I søger visum til Danmark, og din partner skal være i Danmark, skal feltet bare stå blankt
det kan jeg ikke lige huske... sorry
33 Means of transport
fly...
her er afkrydsningsmuligheder - husk at sætte kryds i forsikring, og udfylde hvor længe denne gælder til, og sæt kryds i andre bokse der er relevante for jer.
Dette skal kun bruges hvis du ikke er dansk statsborger - hvis du fx er svensk statsborger og din partner søger til danmark - ellers skal det bare stå blankt
Håber det hjalp - og at nogle vil rette mig hvis det ikke er korrekt.
Held og lykke!
Linda
det betyder at hvis man fx er flygtning og ikke bor i det land man har statsborgerskab i, kan man så vende tilbage til det land hvor man har nuværende bopæl - bor man i det land man har statsborgerskab i, skal feltet bare stå blankt.
Nuværende beskæftigelse - jobtitel eller studerende elelr?
21. Main destination -
Danmark er nok
Hvis I søger visum til Danmark, og din partner skal være i Danmark, skal feltet bare stå blankt
det kan jeg ikke lige huske... sorry
33 Means of transport
fly...
her er afkrydsningsmuligheder - husk at sætte kryds i forsikring, og udfylde hvor længe denne gælder til, og sæt kryds i andre bokse der er relevante for jer.
Dette skal kun bruges hvis du ikke er dansk statsborger - hvis du fx er svensk statsborger og din partner søger til danmark - ellers skal det bare stå blankt
Håber det hjalp - og at nogle vil rette mig hvis det ikke er korrekt.
Held og lykke!
Linda
Hej .baekkel skrev: her er afkrydsningsmuligheder - husk at sætte kryds i forsikring, og udfylde hvor længe denne gælder til, og sæt kryds i andre bokse der er relevante for jer.
Linda
Ja sæt kryds i forsikring men,
jeg har aldrig udfyldt nogen datoer.
Jeg ser det sådan at du jo ikke kan købe forsikring før de har givet jer et ja til visum,ambassaden ved jo godt at datoer er lidt svært når sagsbehandlingen er så langtrukken.
Ellers helt enig med Linda.
Keff.
Tak til jer.
det var meget til hjælp.
til punkt 32.
kan du sige noget om det keff
til punkt 18
forstår jeg stadig ikk, en lidt svært formuerling sys jeg. man betyder det ikk sådan ca det samme som det jeg kom med tidligere.
go aften
det var meget til hjælp.
til punkt 32.
til punkt 18
forstår jeg stadig ikk, en lidt svært formuerling sys jeg. man betyder det ikk sådan ca det samme som det jeg kom med tidligere.
go aften
Bor din partner i det samme land som han/hun gjorde ved fødslen?
Hvis ja, behøver du ikke at forstå det - så skal det nemlig bare stå blankt
Alt Det Bedste; Linda
Hvis ja, behøver du ikke at forstå det - så skal det nemlig bare stå blankt
Alt Det Bedste; Linda
tak for det hurtig svar
ja det gør hun.
punkt 37-41 drejer det sig om spouse family osv, hva betyder det ?
ja det gør hun.
punkt 37-41 drejer det sig om spouse family osv, hva betyder det ?
HejBinh skrev:Tak til jer.
det var meget til hjælp.
til punkt 32.
til punkt 18
go aften
Jeg er helt enig med Linda.
Det betyder at hvis du bor i et andet land end det land du oprindeligt er født/opvokset i,kan du så vende tilbage til dette land?
Ja .
21. Main destination
Ja Danmark er den primære destinationen.
I tilfælde af hun skal mellemlande og besøge andre lande,har hun da visum til disse lande?
Hun skal ikke ind i et andet land på vej til Danmark,hun vil være i transit i lufthavnen men det er ikke nok til at hun skal til et andet land før hun kommer her. Så den skal du ikke svare på.
Med transitrute menes der hvor du gør stop på din rejse til Danmark.
Det svarer vi jo i nr 27 at hun ikke har..
Det er somregel i en lufthavn et sted,hun bevæger sig jo ikke ud af lufthavnen.
Jeg lod den være tom de 3 gange jeg har udfyldt ansøgninger.
Der har ikke været problemer med at lade den være tom.
Man kan jo ikke vide hvilken rute man flyver før man har købt billetten.
Der er jo næsten altid flere ruter ud af landet.
Jeg tror disse ansøgninger er lidt gamle og trænger til en fornyelse.
Keff.
tak Keff.
jeg spurgte lige noget om spouse family , hva betyder det ?
er det kun føsrte gangs visum , der ta så lang tid og ska så meget papir arbejde.
du siger lige du har søgt 3 gange, er det nemmere ved anden og tredje gang ?
er det kun føsrte gangs visum , der ta så lang tid og ska så meget papir arbejde.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Spouse betyder ægtefælle, family betyder familie.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
tak kim
vi er kun kæreste , så i dette felt er ska der stå blank ikk ?
vi er kun kæreste , så i dette felt er ska der stå blank ikk ?
"Spouse" betyder ægtefælle.Binh skrev:tak Keff.
"Fiance" betyder kæreste.
Ja første gang er værst,hvis det er immigrationslandegruppen så SKAL ansøgningen til US.
Men anden gang fik vi visum på under 2 måneder og ansøgningen gik IKKE til US.
Meeen der er nok lidt forskel på ambassaderne.
Keff.
Her skal man lige være opmærksom på, at visse lande kræver et sådan visum, hvis man mellemlander uden for et Schengenland. Eksempelvis en person fra Kina, der planmæssigt mellemlander i Heathrow, London, skal bruge et transitvisum.keff skrev: I tilfælde af hun skal mellemlande og besøge andre lande,har hun da visum til disse lande?
Hun skal ikke ind i et andet land på vej til Danmark,hun vil være i transit i lufthavnen men det er ikke nok til at hun skal til et andet land før hun kommer her. Så den skal du ikke svare på.
Sørger man blot for at en mellemlanding sker inden for Schengenområdet, er man fri for det problem.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
mht forsikring har jeg altid bare skrevet i ansøgningen "travel health insurance will be presented when visa is granted" - ingen problemer
tak for alle jeres hjælp så hurtigt.
i punkt 37-41.
står der noget om spouse family, ska jeg skrive noget der ?
vi er kun kæreste
i punkt 37-41.
vi er kun kæreste
Binh skrev:tak for alle jeres hjælp så hurtigt.
i punkt 37-41.
vi er kun kæreste
Hej
Punkt 37-41 skal kun udfyldes hvis i er gift.
Keff