Endelig kom det længe ventede visum.
Endelig kom det længe ventede visum.
Hej alle!
Så fik min kone sit visum til Danmark! Endelig siger jeg bare!
Vi søgte den. 13.jan og fik svar i går d. 28.juni.
Min kone har i dag været nede på ambassaden og hente sit visum.
Tak til alle for alt jeres hjælp.
Re: Endelig kom det længe ventede visum.
mehrdad skrev:Hej alle!
Tillykke .
Selvom det ikke varede 6 måneder så varede det alligvel allllt for lang tid.
Keff.
-
Visumventetider
- Geografisk sted: Cph
Til lykke.. Vi har også fået visum ved at stille garanti..
ja og min mands visum ansøgning var hos US 19 marts så vi når det ikke inden jeg flytter til Sverige så vi har trækker vores i denne uge så det ikke kolliderer med ansøgning via EU regler for ægtfæller, for resultatet bliver et samme om han kommer på de ene eller anden måde havde bar haft en forhåbning vi kunne holde sommerferie sammen her i DK juli.... det var nok lidt naivt
Tillykke, det var dejligt for jer.
US modtog min bankgaranti torsdag 18. juni. Jeg har lige talt med dem i dag, og de siger, at min kaereste skal forvente, at der gaar 3-4 uger, inden han hoerer fra ambassaden....grrr....
US modtog min bankgaranti torsdag 18. juni. Jeg har lige talt med dem i dag, og de siger, at min kaereste skal forvente, at der gaar 3-4 uger, inden han hoerer fra ambassaden....grrr....
-
Visumventetider
hvorfor det? der er jo truffet afgørelse når de beder om garantien.. det tror jeg ikke kan passe.. men nogle af telefondamerne er ret ondskabsfulde.. det virker som om de bliver skuffede når nogen får visum.. ring igen og se om de får en rar en i røret.. dem er der også nogle af.. de er ikke alle sammen ondskabsfulde.. men mange af dem er..
Visumventetide: Jo det passer. Us giver ambassaden besked om at visum er givet og saa er det op til ambassaden hvornaar de kontakter ansöger og meddelder dette og giver en tid for hvornaar visum kan hentes.
Naar us har givet besked til ambassaden saa har de for saa vidt ikk mere med sagen at göre.
Naar us har givet besked til ambassaden saa har de for saa vidt ikk mere med sagen at göre.
-
Visumventetider
vil det sige, at det ikke er US som forårsager forsinkelsen?
hvor lang tid går der fra US modtager garantien til de sender besked til ambassaden?
hvor lang tid går der fra US modtager garantien til de sender besked til ambassaden?
Det er US, der ikke har sendt den videre til ambassaden endnu.
Jeg ringede i dag, da der naesten er gaaet 2 uger, siden de modtog garantien. Damen sagde, at der foerst er en sagsbehandler, der skal kigge paa sagen, inden de sender den videre. Hun oplyste, at der kan gaa 3-4 uger fra de modtager bankgarantien.
Jeg gaar ud fra, at sagsbehandleren skal tjekke garantien, men det burde der jo ikke vaere de store problemer med. Det er jo min bank, der har lavet den.
Min kaereste ringede til ambassaden i gaar, og de fortalte, at de ikke havde modtaget sagen fra Dk endnu. Derfor ringede jeg til US i dag, og de bekraeftede altsaa, at den ikke er sendt videre. Jeg blev bedt om at ringe igen i naeste uge og forhoere mig.
Vi har jo faaet at vide, at vi har faaet visum, saa det er barsk at skulle vente. Jeg er graedefaerdig efterhaanden, det er simpelthen for aandsvagt, men der er nok mange sagsbehandlere, der er taget paa sommerferie....skod!
Jeg ringede i dag, da der naesten er gaaet 2 uger, siden de modtog garantien. Damen sagde, at der foerst er en sagsbehandler, der skal kigge paa sagen, inden de sender den videre. Hun oplyste, at der kan gaa 3-4 uger fra de modtager bankgarantien.
Jeg gaar ud fra, at sagsbehandleren skal tjekke garantien, men det burde der jo ikke vaere de store problemer med. Det er jo min bank, der har lavet den.
Min kaereste ringede til ambassaden i gaar, og de fortalte, at de ikke havde modtaget sagen fra Dk endnu. Derfor ringede jeg til US i dag, og de bekraeftede altsaa, at den ikke er sendt videre. Jeg blev bedt om at ringe igen i naeste uge og forhoere mig.
Vi har jo faaet at vide, at vi har faaet visum, saa det er barsk at skulle vente. Jeg er graedefaerdig efterhaanden, det er simpelthen for aandsvagt, men der er nok mange sagsbehandlere, der er taget paa sommerferie....skod!
-
Visumventetider
til falken: Jeg kan godt forstå hvordan du har det.. jeg har lige sendt garantien ind.. jeg synes det er helt urimeligt hvis man nu skal til at vente igen.. så ja jeg har det på samme måde.. har du også en fornemmelse af at telefondamerne nyder det?
Jeg maa indroemme, at alle jeg har talt med derinde har vaeret utroligt soede, jeg har ikke haft daarlige oplevelser med dem. Jeg har laest skraekhistorier herinde, saa jeg har vaeret forberedt paa sure miner, men der har heldigvis ikke vaeret noget, de har kun vaeret hjaelpsomme og forstaaende.
I sidste uge fik jeg dog oplyst af en pige, at vi skulle forvente, at han ville hoere noget efter 2-3 uger, men i dag sagde en anden saa 3-4 uger, saa jeg haaber virkelig, at det bliver som den foerste pige sagde
Min kaereste har faaet et enormt daarligt indtryk af Dk efter alt det her, saa jeg haaber, at han snart kan komme herop og faa et bedre indtryk
I sidste uge fik jeg dog oplyst af en pige, at vi skulle forvente, at han ville hoere noget efter 2-3 uger, men i dag sagde en anden saa 3-4 uger, saa jeg haaber virkelig, at det bliver som den foerste pige sagde
Min kaereste har faaet et enormt daarligt indtryk af Dk efter alt det her, saa jeg haaber, at han snart kan komme herop og faa et bedre indtryk
-
Visumventetider
du har ret.. man kan kun skamme sig over Danmark når man med misundelse kan se hvordan USA, UK, Tyskland, Frankrig, sverige behandler sine statsborgere.. hvorfor skal vi i Danmark behandles værre end kriminelle fordi vi har en udenlandsk kæreste??
Fordi DK efterhånden er blevet fodret gemmen medierne med Dansk Folkeparti's skræmme kampagner. Jeg snakkede netop med min kæreste (som sjovt nok også venter på visum (på 13. uge nu)) om at lige så snart hun er i DK, vi er blevet gift og hun har fået ophold så kunne vi godt tænke os at komme væk fra DK. Det er sgu til at brække sig over