Fam sammenføring med pige fra Thailand
Re: Fam sammenføring med pige fra Thailand
ups skrev hvis kæreste mener selvfølgelig min kone..
styx32 skrev:til sysop
en anden ting er at den nye indvandreprøve kommer jo pr 01/01-2010 og hvis den først bliver indført inden jeg får søgt om FS. så har jeg et stort problem for min kæreste kan kun Thai og Engelsk. så hun har ikke en jordisk chance for at gennemfører prøven.
så jeg skal død og pine ind under de gamle regler.
Jeg ved endnu ikke hvor svær prøven blir . Men din kone får tid til at læse på sagerne og hvis du samtidig putter hende i skole så går det nok bedre..
Men du skal så betale 3000 kr i gebyr og det kan jo blive dyrt hvis hun dumper hele tiden.
Jeg tror ikke du kan undgå prøven medmindre du du søger visum og FS via eu-reglerne. Hvis du søger efter de danske regler så tror jeg ikke vi kan nå det,US trækker nok alting i langdrag her til efteråret.
Jeg overvejer kraftigt at bruge eu-reglerne hele vejen,der er ulemper,i får ingen hjælp fra dit fædreland, men man spilder rigtig meget tid ved at vente på FS via danske regler og så til sidst at få afslag fordi vi dumper prøven.
Keff.
-
fundiver199
Der er ingen, som skal op til denne prøve på ambassaden i det land, hvor de bor. Dette var oprindeligt planen, men det er for længst opgivet igen. I stedet er US i gang med at udlicitere opgaven med at afholde denne prøve til et privat firma, som herefter skal sikre, at folk kan gå op til prøven et antal forskellige steder i Danmark.styx32 skrev:hvis man søger Fs når hun kommer til Danmark så er processen vel startet også skal hun vel ikke op til selve prøven ude på ambassaden men har mulighed for at lærer dansk først herhjemme eller hvad ?
Der vil derfor blive tale om en prøve, som skal bestås efter man har fået FS og er kommet til Danmark og ikke før. Og dermed vil det heller ikke have nogen betydning, om man søger i Danmark eller i sit hjemland, eller om man søger før eller efter den praktiske implementering af prøven.
Loven blev vedtaget i Folketinget i 2007, så der findes ikke nogen "gamle regler", I kan nå at komme ind under ved at søge om familiesammenføring inden 1 jan. 2010. Det er alene den praktiske inplementering af prøven, som har trukket ud i meget lang tid.
Og om de lige når at blive klar til 1. jan 2010, det er vist også stadig et meget åbent spørgsmål. Sidste sommer hed det sig således, at prøven ville træde i kraft "i begyndelsen af 2009". I vinters hed det sig, at den ville træde i kraft "i slutningen af 2009". Og nu siger de altså, at den vil træde i kraft "i begyndelsen af 2010". Så det bliver hele tiden udskudt.
At din kone ikke taler dansk skulle desuden ikke forhindre hende i at bestå denne prøve ifølge den officielle information, som er givet om den. Der er jo meget få familiesammenførte ægtefæller, der taler dansk allerede inden de kommer til Danmark. Så I vil for så vidt bare være i samme båd som alle andre.
Og som Keff siger: Hvor svært det bliver at bestå denne prøve, det kan vi af gode grunde ikke vide noget om, før de første hold har været oppe til den, og dumpeprocenten er blevet offentliggjort.
Hej fundivers
Tak for svar. bare at min kone får en chance for at lærer dansk inden de pusser prøven på hende
så er jeg mere rolig...
Tak for svar. bare at min kone får en chance for at lærer dansk inden de pusser prøven på hende
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Dansk er et svært sprog - det hedder "pudser"styx32 skrev:Hej fundivers
Tak for svar. bare at min kone får en chance for at lærer dansk inden de pusser prøven på hendeså er jeg mere rolig...
Prøv at tænke det utopiske, at alle 5,5 millioner indbyggere skulle bestå indfødsretsprøven for at få lov til at blive her? Hvor mange skulle så deporteres?
Alle de, der stavede gjordt med D - (skulle have deres røv smurt)
Alle de, der ikke kunne kende forskel på Bluetooth og Harald Blåtand?