Øh det jeg prøver at finde svar på er at, jeg på nuværende tidspunkt går på sprogskole og det har jeg gjordt siden 1. april 2009 Jeg er EU borger gift med en Dansk statsborger og har fået opholdskort på bagrund af at min kone, hun har boet og arbejdet sammen med mig i mit hjemland.
Da vi så flyttede til Dk var der en masse bøvl med US, ligesom alle mulige andre EU borger blev vi os skubbet ud i div. dilemmaer med US,
Mit spørgsmål går ud på at, kommunen truer med at stoppe min startshjælp/kontanthjælp dvs. hvis jeg ikke tager imod deres tilbud om arbejde gratis 2 dage om ugen (Tirsdage og torsdage) på nuværende tidspunkt går jeg på sprogskole Mandag,onsdag og fredage (fra kl. 09:00 til 14:00)og oven i købet er jeg ordblind og har det svært ved at lære, Vi har os to børn, pigen går i 0. klasse og drengen i vuggestue, og min min kone er pt. sygemeldt og kan ikke foretage sig meget på grund af smerterne, så alt er på mine skuldre og jeg har os fået vide at jeg skal regne med at bruge ca. 3 timer til transport (tur/retur) til et Engelsk talende børnhave i Kbh. jeg har prøvet at kikke på div. hjemmesider men kan ikke finde noget om loven med hensyn til vores situation.
Håber at der nogen der kan hjælpe os.
Jeg kan ikke forstå det Danske system, de er slet ikke behjælplige?
Ps. Har fået en ven til at hjælpe mig med at skrive dette brev