Binh skrev:
men nu nævnte det med at teleselskabet kan printe sådan en oversigt ud , er det jo bare nemt.
Ja prøv at spørge dem,det er jo ikke et krav ambassaden stiller men hvis du har foreberedt dig lidt og lægger lidt ekstra beviser på bordet,så slipper du for unødig sagsbehandling hvis de skulle komme lidt i tvivl om jeres forhold.
Binh skrev:
det med skemaerne J og J1 tror jeg lade hende selv udfylde , for der er rigtig mange punkter.
Ja men du skal kunne stole på at hun udfylder det rigtigt og sandfærdigt.
Jeg siger ikke at hun vil lyve om noget men mange steder i verden findes ordet "løgn" ikke

Der pyntes på tingene istedet.
Som du kan læse i andre tråde så er det også vigtigt at disse ansøgninger udfyldes KORREKT,da en ukorrekt udfyldt ansøgning vil trække sagsbehandlingen ud i laaaang tid,det er ikke i ambassadens interesse at hun får visum.
Der er nogle spidsfindige spørgsmål i ansøgningen som meget nemt kan misforståes,specielt hvis man ikke har rejst før,såsom transitland osv..
Jeg nævnte det er lidt svært for dig at udfylde hendes families navne , fødselsdato osv så det kan du få hende til at skrive det til dig, Jeg vil ihvertfald opfordre dig til at udfylde så meget som muligt i word-udgaven og derefter maile den ned til hende.
Hvis du ikke er så stiv i det engelske så må du alliere dig med venner og familie,jo flere øjne der ser, jo bedre. Ellers er du også velkommen til at spørge herinde,der er nok et par eksperter,trods alt
Binh skrev:
kort resume af det ting jeg ska sende til hende:
billeder
kopi af mit pas
stempler i pas evt visum
invitationsbrev
årsopgørelse
opkalds udskrift
mangler jeg noget ?
Ja det er hvad du skal sende ned til hende.
Iøvrigt
Brug en halv time på at læse visum-reglerne igennem her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/
I venstre side kan du vælge følgende undermenuer:
Betingelser for visum
Visum efter EU-reglerne
Visumpligtige lande
Opholdets varighed
Indrejse fra Schengen-lande
Visumsticker
Pas- og visumkundgørelse
Når du søger
Forlængelse
Sagsbehandlingstider
Klagemuligheder
Du skal også læse det her,det handler om bankgaranti som skal laves ved invitation af en person fra Immigrationslandegruppen,så det er mange penge at miste hvis hun ikke holder sig til schengen-reglerne,men hvis du kender hende godt så skulle det ikke være et problem:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/v ... msager.htm
Regn med 4-6 måneders sagsbehanling,så blir man altid glædeligt overrasket
Keff.