..........
-
fundiver199
Re: Hjælp med invitationsbrev
Velkommen til ÆUG´s forum. Udover invitationsbrev og kopi af din årsopgørelse skal du også sende din kæreste en kopi af dit pas. M.h.t. hvad man kan skrive i et invitationsbrev, så kan du se nogle forslag og meninger i denne tråd:
viewtopic.php?f=4&t=3377&start=45
Som det fremgår er invitationsbreve ikke nogen eksakt videnskab, og der kan være mange måder at udforme det på, afhængig af situationen og hvem man selv er.
viewtopic.php?f=4&t=3377&start=45
Som det fremgår er invitationsbreve ikke nogen eksakt videnskab, og der kan være mange måder at udforme det på, afhængig af situationen og hvem man selv er.
tak for det hurtig svar.
hvad skal min kæreste ellers medbringe, npr hun skal indgive visum ansøgning i Vietnam
hvad skal min kæreste ellers medbringe, npr hun skal indgive visum ansøgning i Vietnam
-
fundiver199
Jeg er sikker på, at du kan finde en checkliste på Udlændingeservice hjemmeside og/eller på den danske ambassades hjemmeside:
www.nyidanmark.dk
http://www.ambhanoi.um.dk/en
www.nyidanmark.dk
http://www.ambhanoi.um.dk/en
det link du gav tidligere stod, der ikke rigtig noget om hvordan man udforme en invitationsbrev.
jeg vil bare vide hvad det er af vigtig info man skal skrive i brevet.
nogle punkter kender jeg
navn og adresse både mit og hendes.
hvad er formålet med besøget
hvor længe ophold strækket sig fra /til
håber i kan hjælpe med nogle flere punkter .
jeg vil bare vide hvad det er af vigtig info man skal skrive i brevet.
nogle punkter kender jeg
navn og adresse både mit og hendes.
hvad er formålet med besøget
hvor længe ophold strækket sig fra /til
håber i kan hjælpe med nogle flere punkter .
-
fundiver199
I mit indlæg 17:10 gav jeg dig et link til en tråd her på forum, hvor der bl.a. er postet et komplet udkast til et invitationsbrev. Tråden fylder flere sider, så prøv nu lige at bladre hele tråden igennem, så skal du nok finde det, du søger.
tak for det . nu blir jeg lidt klogere.
når jeg har skrevet brevet.
ska jeg sende både en dansk og en engelsk til min kæreste ?
samt, kopi af pas, og årsopgørelse
Binh skrev:tak for det . nu blir jeg lidt klogere.
Hej
Hvis det er en Dansk ambassade så behøver din kæreste kun at aflevere en Dansk invitation. Men du kan også lave en Engelsk udgave så din Kæreste også kan læse den.
Keff
tak for det Keff
okay så jeg laver en på dansk og en på engelsk.
og ja der er en dansk ambassade i saigon.
den der visa blanket hvor man kan finde på nydanmark, kan jeg udfylde den og scanne og sende til min kæreste så hun bare skal skrive under på, eller det skal hun selv gøre ?
den der visa blanket hvor man kan finde på nydanmark, kan jeg udfylde den og scanne og sende til min kæreste så hun bare skal skrive under på, eller det skal hun selv gøre ?
Husk der er 2 visa ansøgninger som skal udfyldes. Blanket J er ansøgningen og J1 erBinh skrev:tak for det Keff
Supplerende oplysninger til visumansøgning.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Blankett ... =1.%20gang
Der er nogle spørgsmål om din kærestes familiemedlemmer,så du skal have alle oplysningerne hvis du vil udfylde dem for hende. Du kan sagtens udfylde Word udgaven af ansøgningerne,derefter kan du faxe,maile eller sende dem til din kæreste.Du behøver ikke scanne word udgaven.
Så skal hun bare underskrive dem.
Keff.
tak for hæljp Keff
så det jeg ska sende til min kæreste er:
skema J
skema J1
invitationsbrev
årsopgørelse
kopi af mit pas
mangler jeg noget ?
skema J
skema J1
invitationsbrev
årsopgørelse
kopi af mit pas
mangler jeg noget ?
Hejsa.Binh skrev:tak for hæljp Keff
skema J
skema J1
invitationsbrev
årsopgørelse
kopi af mit pas
mangler jeg noget ?
Jeg har kopieret kravene fra ambassadens hjemmeside.
Tourist Visa (family visits)
Each applicant must:
Fill in one application form and supplementary Information form in English in capital letters (2 forms of each when applying in Ho Chi Minh City)
One accurate passport photo of the applicant. The size must be 35x45mm, and the size of the head from top to chin between 30-36mm. Photos that don't comply with these criteria will be refused
An invitation letter from the reference in Denmark
One copy of passport ( The passport must be valid for at least 3 months beyond the validity of the visa) and one copy of ID card.
One copy of employment certificate (if any)
One copy of Marriage certificate (if any)
One copy of Birth certificate
House hold registration book or other papers indicating the relationship between the applicant and the reference residing in Denmark
If the Danish reference does not cover the expenses in connection with the trip and the stay, the applicant should be able to document that he/she has sufficient means for his subsistence and for the return journey, i.e. 350 DKK per 24 hours.
2 af hver ansøgning hvis hun søger fra Ho Chi Minh.
Hun skal have lavet et godkendt pasfoto.
Invitationen har du.
Kopi af hendes pas,og send en kopi af dit pas også. Evt også den side hvor dit visum sidder,så kan de se at du har været i Vietnam.
Marriage,birth,employment certificates.. Hvis hun altså har noget af det.
Hmm "house hold registration book" har jeg aldrig hørt om.
Har du billeder af jer sammen eller anden dokumentation.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt og hvis du ikke har noget så er det lige meget. Men send hvad du har. En invitation burde være nok,men måske du ved hvad de spør om.
Keff..
det med krav, kan du finde det af dansk udgave. for jeg er ikke så god til det engelske sprog
billeder har jeg.
billeder har jeg.
Binh skrev:det med krav, kan du finde det af dansk udgave. for jeg er ikke så god til det engelske sprog
billeder har jeg.
Godt,send et par gode billeder til din kæreste.
Ansøgningerne.J og J1
Kopi af dit pas og kopi af visum i dit pas.
Kop af din kærestes pas.
Kopi af hendes ID-kort.
Invitation.
Pasfoto af din kæreste.
Din kærestes dåbsattest.
Har hun et papir på hendes arbejde. Hvis ikke er det ok.
Dette her ved jeg ikke hvad det er,derfor foreslog jeg du sendte billeder ned til din kæreste.Jeg har oversat det.
House hold registration book or other papers indicating the relationship between the applicant and the reference residing in Denmark.
Oversat:
Husholdnings registeringbog eller andet papir som beviser det forhold som ansøgeren har til referencen i Danmark.
Keff.
det sidste punkt, med registeringsbog som beviser vores forhold.
hva kan det ex være ?
hva kan det ex være ?