Er der regler for hvornår visum skal udstedes?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
D_F

Er der regler for hvornår visum skal udstedes?

Indlæg af D_F » 24.06.2009 18:57:07

Hej
Nu er det lidt over en uge siden min mand har søgt om besøgsvisum til Sverige efter eu regler. Sidste uge var han indkaldt for at få taget et billede af ham og de sag han skulle komme fredag og få sit pas tilbage. Men da han tog hen fredag sidste uge sagde de at passet ikke var færdigbehandlet alligevel. Nu ringer han hver dag i stedet for at tage hele vejen til Istanbul for at høre om de ikke er blevet færdige.
Da jeg ved at min venindes mand fik sit pas 10 dage efter de søgte undrede det mig at min mand ikke har fået det endnu på trods af de selv har sagt han kan få det, men alligevel ikke, derfor ringede jeg selv og fik at vide at de siden sidste uge mandag venter på at Danmark skal svare på deres email om hvorfor min mand har fået afslag på ansøgning om familiesammenføring. De har spurgt min mand og skal vist også spørge DK. De var så søde at sende en påmindelse til DK om at svare, nu hvor jeg ringede ind og gjorde opmærksom på den tid der er gået. Kan Danmark trække det ud i så lang tid de har lyst til?
Er der ikke en regel om at man skal få visum udstedt indenfor et x antal dage når man benytter sig af eu regler for besøg af ægtefælde i et andet eu land?

fundiver199

Re: Er der regler for hvornår visum skal udstedes?

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2009 19:56:27

Det hedder bare, at visum skal udstedes "uden unødigt ophold". Men hvad der præcis ligger i det begreb er ikke nærmere defineret.

Besvar