Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Married2Algerian
- Geografisk sted: Malmö
af Married2Algerian » 24.06.2009 13:30:39
Min mand var til interview på den svenske ambassade i algeriet den 17.maj og den 24.maj fik han lov til at aflevere sidste papir (da det kom sent med posten). Den 10. juni jeg hjem til en gladelig nyhed, nemlig at spörgeskemaet kom. Fik den sendt samme dag, med rekomenderet. Ugen efter ringede vi (svigerfamillie og mig) for at höre til sagen. Manden havde ikke kigget på den endnu. Nu har vi fået at vide at det er 3 mennesker der skal kigge på den. Og hvis en af dem skal på ferie så skal man vente til vedkommende kommer tilbage og sådan kan det gå indtil alle er fördige med deres ferie.
Ved godt der kan gå op til 6. måneder för man får svar, men har hört om mange der har fået svar meget hurtigt (vi har sögt efter svenske regler). 2 som famillien kender fik det efter 3 til 3,5 måned.
Synes det er ikke til at holde ud, den ventetid. Specielt når min mand har ikke set sin sön endnu.
Kan det passe at man skal vente til alle de 3 der skal tage beslutningen skal väre der og man kan eventuelt ikke tag en anden der er på arbejde den dag tiden kommer til vores ansögning?

Whatever happens, happens for a reason
-
skaanebo
Tålmodighed er en god ting, især hen over sommeren, når solen skinner og folk så gerne vil holde ferie
Og 6 måneder går jo hurtigt, tag det som en bonus hvis det går hurtigere, men regn ikke med det, slet ikke hen over sommeren, hvor bureaukraterne jo også gerne vil holde ferie
Hvis din mand ikke har set jeres barn, kan du jo bare rejse på ferie ned til ham, så går tiden jo også endnu hurtigere
-
Married2Algerian
af Married2Algerian » 24.06.2009 14:01:48
Vil meget gerne rejse ned til ham, men den lille er bare 3 måneder og jeg tör ikke have ham med, da jeg har hört at små börn der ikke er födt i algeriet bliver for det meste syge. Plus at hvis jeg tag ham med, så vil den store pige også rejse og jeg skal også stå til rådighed hvis jeg bliver kaldt til interview. Så ja tålmodighed ... der er ikke andet.
Ved du om en der har sögt om asyl i sverige og som har fået afslag og skulle udvises, men er gået friviligt med til hjemmesendelse (dvs. har ikke adgang forbudt til EU-lande), vil have forringende chancer at få FS i sverige af den grund?
Takker.

-
skaanebo
Hvis du har fået spørgeskema med posten, så kaldes du ikke til interview. Det er enten det ene eller det andet, men ikke begge dele.
Det er jeres forhold, det handler om, ikke at han tidligere har søgt om asyl. Det er sagen irrelevant. Og når I allerede har børn sammen, så kan jeg ikke forestille mig, at I får afslag.
-
fundiver199
Hvis den lille kun er 3 måneder, så må du vel være på en form for barsel? Og så var det da ærlig talt meget oplagt at tilbringe sommeren i Algeriet sammen med din mand og jeres 2 børn.
Om en baby bliver syg eller ej, er man vel til en vis grad selv herre over, da det bl.a. handler om hygiejne i.f.m. håndtering af sutteflasker m.m. Men husk at tegne en rejsesygeforsikring, så du er dækket, hvis du selv eller et af børnene får brug for lægebehandling under jeres ophold i Algeriet.
Og vil du hellere blive i Sverige - ja så er det naturligvis helt op til dig

-
keff
Spørg serum-instituttet hvordan i kan rejse med små børn.
Keff.
-
Elias
Hejsa
Jeg vil bare lige sige til dig at der sker ikke nået at rejse, har selv rejst med min søn til tunesien da han var 4 måneder gammel bare du er tænker over hygiejne, han har vel vel fået 3 mdrs. vaccination kan jeg ikke se det skulle være et stort problem.
hilsen Karina
-
Married2Algerian
af Married2Algerian » 25.06.2009 11:30:37
Takker jer alle for svar.
Må lige vende og dreje den med min mand, hvad han synes vi skal göre. Hvis vi skal rejse skal vi först som danske statsborgere have visa til algeriet. Og ja rejser ingen steder uden rejseforsikring.