Turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

keff

Re: Turistvisum

Indlæg af keff » 20.06.2009 23:05:30

MaLou skrev:Hej keff.. Tusind tak for dit råd... Du kan tro jeg kan bruge det meget... Den ide du skrev er meget god.. Kan jeg kopiere det og skrive det på den samme måde eller skal jeg bytte lidt om på ordene..

Sorry jeg spørger.. Men Ansøgeren er det mig eller min mand..
Ansøgeren er din mand.
Du er den inviterende part.

Copy/paste det over i word og ret det så det blir jeres kærligheds-historie :D
Brug mit brev som skabelon,og udfyld den med jeres egen historie.

Copy/paste gør du sådan her: marker>højreklik>kopier>højreklik>sæt ind i tomt word dokument
Eller skriv det hele forfra hvis du ikke kan copy/paste :)

MEGET VIGTIGT !!! HVIS DU SKRIVER NOGEN DATOER I INVITATIONEN,ALTSÅ DATOER HVORNÅR DU MØDTE DIN MAND,HVORNÅR I LAVEDE DET OG DET OSV SÅ HUSK AT DIN MAND OGSÅ KAN HUSKE DISSE DATOER. HAN SKAL NEMLIG TIL INTERVIEW PÅ AMBASSADEN EN UGE EFTER I HAR AFLEVERET ANSØGNINGEN. SÅ DET ER VIGTIGT AT I FORTÆLLER SAMME HISTORIE. DET VIGTIGSTE ER AT KUN SKRIVE SANDHEDEN I INVITATIONEN SÅ LAVER MAN IKKE NOGEN BRØLERE.
MED SANDHED KOMMER MAN LÆNGST.

Vh
Nikolaj

keff

Indlæg af keff » 20.06.2009 23:15:59

MaLou skrev:Jeg kunne ikke åbne den Link du gav mig på tyrkisk... Siden kunne ikke findes.. Er der andre links måske..
Prøv denne her :
http://www.ambankara.um.dk/tr

keff

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.06.2009 07:32:44

Kære Malou

Som andre allerede har skrevet, så koster det naturligvis ikke 30.000 EUR at tegne en rejsesygeforsikring. De 30.000 EUR er derimod den dækning, som forsikringen mindst skal have, for at din mand kan få et Schengenvisum. Men hvis din mand gerne vil forsikre sig bedre, så må han naturligvis også gerne tegne en forsikring med en dækning på f.eks. 50.000 EUR eller 100.000 EUR. Det koster så bare lidt flere penge i præmie.

En forsikrings dækning er det beløb, man højest kan få udbetalt fra selskabet. Hvis dækningen er 30.000 EUR, og man får en hospitalsregning på 5.000 EUR, så betaler selskabet hele denne regning. Får man derimod en hospitalsregning på 50.000 EUR, så betaler selskabet kun de 30.000 EUR. De sidste 20.000 EUR skal man altså i den situation selv betale.

Hvad angår valg af forsikringsselskab, så skal man tænke på, hvilket sprog man har lyst til at tale med forsikringsselskabet på, hvis man får brug for deres hjælp.

Multinational Underwriters, som Skaanebo omtaler, er et udmærket og relativt billigt selskab, som jeg godt kan anbefale. Men da det er et amerikansk selskab, så skal man selvfølgelig kun tegne forsikringer hos dem, hvis man føler sig tryg ved at tale engelsk med sit forsikringsselskab.

Så hvis hverken du eller din mand er specielt gode til engelsk, så er det måske bedre for jer at betale lidt ekstra for at tegne en forsikring hos et tyrkisk selskab, hvor de har ansatte, som taler tyrkisk.

Den skabelon til et invitationsbrev, som Jeff har sendt dig, synes jeg er udmærket, men måske lovlig lang. Der er således ingen grund til at gøre nogen roman ud af et invitionsbrev, og især ikke når man allerede er gift.

Så du skal bare skrive helt kortfattet, hvor og hvornår I mødte hinanden, hvor og hvornår I siden har tilbragt tid sammen samt tid og sted for jeres bryllup.

MaLou

Indlæg af MaLou » 21.06.2009 08:55:30

Mange tak til jer alle sammen..
Og tak for din forklaring fundiver.. Jeg troede bare at jeg skulle betale 30.000 Euro.. Nu tror jeg ikke der er mere at spørge om, men jeg spørger jo hvis jeg kommer i tvivl igen :D

Der kommer ikke til at være løgn ii min invitationsbrev, da der ikke er behov for det vi har snakket sammen i 2.½ år og vi har mange beviser som telefonregning, mail, osv..

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Indlæg af jerry » 21.06.2009 09:28:55

Malou:

Jeg har skrevet at en forsikring i TR koster omkring 1oo ytl at tegne(ca 450 dkr) og saa er du dækket op til 30.000 euro. Har skrevet hvordan du og din mand skal göre slavisk med papir, hvor de kan printes ud og hvad der skal medbringes af dokumentation til ambassaden og hvornaar han skal göre det, og skrev navnet paa et godt tyrkisk forsikringsselskab hvor policen baade staar paa tyrkisk og engelsk.

Vær söd at læse hvad folk skriver til dig(ikke kun mig). Men har lige skimtet igennem hvad der er blevet skrevet til dig paa de 4 sider, dette indlæg nu fylder.

Og læser du disse ting igennem, saa har du faktisk en komplet guide til hvordan din mand söger visum :wink: .

Det er ikk for at være nedladende eller bedrevidende, men det er altsaa vigtigt at man sætter sig alt det man kan ind i reglerne, for ambassade og us viser no mercy ved fejl og vil blot kunne bruge fejl til at give afslag.

Og saa er der selvfölgelig et brandgodt forum her hvor du kan faa alt den hjælp der behöves hvis der er noget du er i tvivl om :wink: .

Som fundiver skriver, saa ville jeg maaske heller ikk lave invitationen saa lang. Men faa de vigtigste ting med i det. Men ellers en super idé Keff.

Den kunne maaske ligges ud her paa forum, da jeg ofte synes folk spörger hvordan man laver et invitationsbrev.

Med hensyn til interwiev, saa er det ikk alle lande og ambassader der bruger det. Har ikk hört saa mange tilfælde om det fra TR, men selvfölgelig kan det ske og ogsaa med jeres aldersforskel, men er sikker paa det hele nok skal gaa, hvis man bare fortæller sandheden, saa burde det jo ikk kunne gaa galt.

keff

Indlæg af keff » 21.06.2009 09:52:18

jerry skrev:Malou:

Med hensyn til interwiev, saa er det ikk alle lande og ambassader der bruger det. Har ikk hört saa mange tilfælde om det fra TR, men selvfölgelig kan det ske og ogsaa med jeres aldersforskel, men er sikker paa det hele nok skal gaa, hvis man bare fortæller sandheden, saa burde det jo ikk kunne gaa galt.
Hvis der blir en samtale så er her lidt man kan forberede sig på:

1)which country are my going to?
2)who are my going to see
3)what is your age?
4)what is my husbands work?
5)what do you do at the work place?
6)when did we get get married?
7)when did i see you last?
otte)where did we meet?
9)do i have siblins)
10)how many of the them?
11)have i travel before?
12)have i applyied to any embassy before?
13)where do i work?
14)what is my work?
15)is your family happy seeing getting married to me?
16)do you send me money?
17)how often do we comminute?
18)how often do you send me money
19)how many times have you come to see me?
20)where did i meet you and how which place in .......... and how did you start with me?
21)is my parents living in ..........?
22)do i have any siblins abroad?
23)do i live alone in my house?
24)who is paying for my flight ticket

vh Keff.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.06.2009 10:10:11

Som Keff er inde på, så vil et eventuelt interview med ansøgeren på ambassaden tage sigte på at afklare, om den "historie" der fortælles, er sand eller ej.

For ansøgere, som er gift med referencen i Danmark, vil man sikkert også interessere sig for, om ægteskabet er reelt og frivilligt, og specielt hvis både ansøger og referencen har rødder i et land, hvor arrangerede ægteskaber er almindelige, og hvor mange borgere har et ønske om at immigrere til Europa for at forbedre deres materielle levevilkår. Så udover de spørgsmål, Keff har linet op, så kunne de måske også finde på at stille spørgsmål som disse:

* Hvem introducerede jer for hinanden?
* Hvis idé var det, at I skulle giftes?
* Hvorfor valgte I at gifte jer?

Og så videre. Og her er det så, at det hele helst skal være sket på jeres eget initiativ og ikke f.eks. jeres forældres. Ligesom det naturligvis ikke er særlig smart at sige, at I valgte at gifte jer for, at din mand kunne få et visum til Danmark.

For ansøgere, hvis reference i Danmark er en kæreste, vil man derimod interessere sig for, om ansøger måske kunne tænkes at have et helt andet formål med at søge om visum end at være sammen med sit kæreste. Et formål, som ansøgeren jo ikke engang behøver at have fortalt sin danske kæreste om, da mennesker jo ikke altid er lige ærlige overfor hinanden.

Og her er det så, at det kan være en ulempe, hvis ansøger i forvejen har for meget familie i Danmark i form af søskende, fætre, kusiner, onkler og hvad ved jeg. For det kunne jo let føre til den mistanke, at ansøger blot udnytter sin danske "kæreste" til at skaffe sig et visum, som ansøger måske har tænkt sig at misbruge til at tage fast ophold i Schengen på den ene eller anden måde.

Jo mere der knytter ansøger til Danmark og jo mindre der knytter ansøger til sit hjemland, jo mere sandsynligt er det, at en ansøgning om visum til at besøge en dansk kæreste vil blive afslået. Idet man naturligvis skal søge om arbejdstilladelse eller familiesammenføring, hvis det er det, man gerne vil have, og ikke om visum.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.06.2009 20:24:25

Er de virkelig blevet så skrappe mht. hvor mange oplysninger, man skal give i et invitationsbrev til en tyrkisk statsborger :?:
Da jeg havde behov for det, skrev jeg bare:
Kære ..., jeg håber du kan komme og besøge mig og mine forældre i x-måned. Du kan selvfølgelig bo hos os. Adressen kender du, men for en sikkerheds skyld er den her:
....vej nr. xx, DK YYYY, Z-købing
Vi glæder os til at se dig igen, Kærlig hilsen MH
og det var da godt nok.... :)
Hvis man skal skrive som Keff foreslår, så vil jeg gøre alt for at opfordre min mand til at beholde sit grønne pas, og kun invitere de af hans søskende, som har grønt pas (= behøver ikke visum) :!:
mh
Rådgiver for ÆUG

MaLou

Indlæg af MaLou » 21.06.2009 21:41:43

Nu er jeg gået i stå igen...

Keff du siger at ansøgeren er min mand...

Og oplysninger om inviterende part.

-Ansøgers navn: ………………….
-ansøgers adresse: …………………………..
-Fødselsdato: ……………………………..
-Telefon nr:…………………………..
-Beskæftigelse: …………………………………..

Skal der så stå oplysninger om min mand her eller mig...

Og det er mig der skriver invitationsbrevet ikk?

Jeg forstår det ikke.. Det er jo mig der søger hvorfor er det ham der er ansøgeren så

keff

Indlæg af keff » 21.06.2009 22:27:07

MaLou skrev:Nu er jeg gået i stå igen...

Keff du siger at ansøgeren er min mand...

Og oplysninger om inviterende part.

-Ansøgers navn: ………………….
-ansøgers adresse: …………………………..
-Fødselsdato: ……………………………..
-Telefon nr:…………………………..
-Beskæftigelse: …………………………………..

Skal der så stå oplysninger om min mand her eller mig...

Og det er mig der skriver invitationsbrevet ikk?

Jeg forstår det ikke.. Det er jo mig der søger hvorfor er det ham der er ansøgeren så
Hej Malou.

Vi blev enige om at du er den inviterende part (udfylder invitationen) Du er IKKE ansøger.
Din mand er til gengæld ansøgeren ..
Forestil dig at du ikke var her,så skulle han ansøge selv og så var der ingen til at invitere ham,men han ville jo stadig være ansøger uanset om du er her eller ej..

Du tror måske at DU er ansøger da det er dig der skriver invitationen,men det er du ikke,din mand er stadig den der ansøger og du er bare den som invitere ham til FESTEN og betaler alle hans drinks..

---------------------------------------------------------------------------
Der hvor der står ANSØGERS NAVN
ANSØGERS ADRESSE
OSV OSV
Er selvfølgelig din mands oplysninger som skal stå her.

---------------------------------------------------------------------------
Nederst på invitationen står der

MED VENLIG HILSEN og der er ovenikøbet en streg til din underskrift.
Det handler altså om dig for det er dig der skriver invitationen..

----------------------------------------------------------------------------

Keff..

keff

Indlæg af keff » 22.06.2009 13:10:23

mh skrev:Er de virkelig blevet så skrappe mht. hvor mange oplysninger, man skal give i et invitationsbrev til en tyrkisk statsborger :?:
Da jeg havde behov for det, skrev jeg bare:
Kære ..., jeg håber du kan komme og besøge mig og mine forældre i x-måned. Du kan selvfølgelig bo hos os. Adressen kender du, men for en sikkerheds skyld er den her:
....vej nr. xx, DK YYYY, Z-købing
Vi glæder os til at se dig igen, Kærlig hilsen MH
og det var da godt nok.... :)
Hvis man skal skrive som Keff foreslår, så vil jeg gøre alt for at opfordre min mand til at beholde sit grønne pas, og kun invitere de af hans søskende, som har grønt pas (= behøver ikke visum) :!:
Jeg ved ikke om der er forskel på Ghana og Tyrkiet. Men de krævede ikke orlovsbrev osv osv men når vi nu havde de oplysninger så kunne vi ligeså godt lægge dem ved.

Det er da rigtigt at det lige lovlig højtideligt brev,det kunne måske være mere naturligt at lave et kortere brev.
Jeg tror ærlig talt ikke amb/US bruger brevet til særlig meget. Jeg lavede det lidt grundigt fordi jeg var bange for at glemme noget og det skal lige siges at det var første gang jeg skulle sende et sådant brev så man er altid lidt bange for at glemme noget og jeg ville gerne gi et indtryk af at jeg mente det hele meget seriøst..

Keff.

MaLou

Indlæg af MaLou » 22.06.2009 14:03:57

Ok Keff.. Undskyld jeg sådan spørger, jeg vil bare være sikker da det er første gang jeg skal søge om det..

Jeg rejser i aften. Jeg skal nok skrive igen når jeg er tilbage

Jeg siger mange tak til alle der har givet mig oplysninger og hjulpet mig..

v.h Malou

keff

Indlæg af keff » 22.06.2009 14:37:04

MaLou skrev:Ok Keff.. Undskyld jeg sådan spørger, jeg vil bare være sikker da det er første gang jeg skal søge om det..

Jeg rejser i aften. Jeg skal nok skrive igen når jeg er tilbage

Jeg siger mange tak til alle der har givet mig oplysninger og hjulpet mig..

v.h Malou
Go tur malou.

Prøv at involver din mand så han kan hjælpe dig. Det er bedre at være 2 om det.

Keff.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Indlæg af jerry » 22.06.2009 16:58:30

Hejsa.
Som mh saa skrev jeg altsaa heller ikk noget særligt da vi sögte til min mand som ogsaa er tyrkisk statsborger.

Keff: forstaar godt man vil have saa meget som muligt med naar det er förste gang man skal skrive et saadan brev.

Malou: god ferie, og husk at sæt jer lidt mere ind i de visumregler, det kan sagtens betale sig.

Besvar