Tak til US for hurtig behandling, jeg er dog lidt urolig..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hvemsaa
Geografisk sted: Svendborg/Kina

Tak til US for hurtig behandling, jeg er dog lidt urolig..

Indlæg af hvemsaa » 16.06.2009 10:51:24

I dag har vi modtaget brev fra US om at vores familiesammenføring kan gennemføres, såfremt jeg stiller den økonomiske sikkerhed. Lidt ironisk kom dette brev til mig, samme dag som brevet til min hustru om, at de har modtaget ansøgning. Vi afleverede ansøgningen den 20. april, så det er absolut acceptabel sagsbehandlingstid (jeg ved godt sagen ikke er afsluttet, men alligevel).

Jeg ved godt jeg er et skarn, og jeg er selvfølgelig utroligt glad for, at vi tilsyneladende opnår familiesammenføring på "normeret tid", men nu er jeg altså lidt urolig. Sagen er den at min hustru først fylder de magiske 24 til september, og nu er udsigten at vi får familiesammenføring i slutningen af juli. Kan man mon risikere at hun skal rejse ud indtil hun fylder 24??
Hvis ikke der er nogen herinde med erfaringer i den retning, vil jeg gerne rette henvendelse til US og efterfølgende dele mine erfaringer med jer, men i første omgang vil jeg ikke forstyrre deres arbejde mere end højst nødvendigt... Vi får det jo nok at vide, hvis hun skal rejse ud...

Men indtil videre er vi huttelihut lykkelige.. (ja, i dag er faktisk bedre end 26. juni 1992 :lol: )
I manualen stod: Systemkrav: Windows NT eller bedre. Så valgte jeg Linux!

fundiver199

Re: Tak til US for hurtig behandling, jeg er dog lidt urolig..

Indlæg af fundiver199 » 16.06.2009 12:51:14

Det er tilladt at søge om FS, når begge parter er fyldt 23½, og det krav har I jo overholdt. Så hvis sagen når at blive færdigbehandlet, inden din kone fylder 24, så vil familiesammenføringen træde i kraft på hendes 24 års fødselsdag. Og indtil da må hun gerne blive i Danmark, men kun på "processuelt ophold", d.v.s. uden rettigheder af nogen som helst art.

Jeres situation vil derfor være fuldstændig den samme, når der er faldet endelig afgørelse i sagen, som den er i dag, hvor hun også er eller kommer på processuelt ophold, når/hvis hendes visum er udløbet.

Så glæd du dig roligt over den foreløbig positive afgørelse :D

hvemsaa
Geografisk sted: Svendborg/Kina

Re: Tak til US for hurtig behandling, jeg er dog lidt urolig..

Indlæg af hvemsaa » 17.06.2009 09:52:27

Tak for svaret Fundiver, vi glæder os fortsat, nu med ro i sindet og venter spændt på det endelig svar og på at det bliver september..
I manualen stod: Systemkrav: Windows NT eller bedre. Så valgte jeg Linux!

Besvar