Har sendt papirene til min kæreste i dag, vi skal søge om schengen-visa, da han skal besøge mig og sin datter på Færøerne.
Damen jeg snakkede med i US, sagde at han evt. kunne få et visa forholdsvis hurtigt fra ambasaden i Tunesien, da har har haft arbejds og opholdstilladelse på Færøerne, uden at de skulle sendes til US.
Er der noget der har erfaringer med dette ? Syntes det lyder godt hvad hun sagde, men er for skeptisk til at tro på det.
Visum uden at papirene skal sendes til US
-
fundiver199
Re: Visum uden at papirene skal sendes til US
75% af alle visumansøgninger til Danmark imødekommes med et bone-fida visum på ambassaden, og det er kun de sager, hvor der kan være tvivl om, hvorvidt visum bør udstedes, som ambassaderne er forpligtede til at sende videre til Udlændingeservice.
Og ærlig talt ville det da være meget mærkeligt, hvis man mente, at din kærestes sag krævede nærmere undersøgelser, når han tidligere har haft opholds- og arbejdstilladelse på Færøerne, og ikke har noget gammelt udestående med myndighederne fra den tid.
Jeg vil gå så vidt som til at sige, at det nærmest vil være ren chikane og/eller tjenesteforsømmelse, hvis den danske ambassade ikke udsteder et bone fida visum til din kæreste.
Og ærlig talt ville det da være meget mærkeligt, hvis man mente, at din kærestes sag krævede nærmere undersøgelser, når han tidligere har haft opholds- og arbejdstilladelse på Færøerne, og ikke har noget gammelt udestående med myndighederne fra den tid.
Jeg vil gå så vidt som til at sige, at det nærmest vil være ren chikane og/eller tjenesteforsømmelse, hvis den danske ambassade ikke udsteder et bone fida visum til din kæreste.
Ok, har bare aldrig hørt om det før, men som i kan se her på siden, er jeg ikke så meget inde i alt det der.
Ja tak, vil gerne tage i mod gittes nummer
Hvad er et bone fida visum ?
Ja tak, vil gerne tage i mod gittes nummer
Hvad er et bone fida visum ?
-
fundiver199
Et bone fida visum er et visum, som bliver udstedt på ambassaden, uden at sagen har været fordi udlændingeservice til afgørelse. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.