Automatisk censurfunktion i forum
-
fundiver199
Automatisk censurfunktion i forum
Mange skribenter har givetvis oplevet, at ord i deres indlæg bliver erstattet med ****. Helt ærligt, kunne en administrator ikke slå denne funktion fra, eller i det mindste sørge for, at den kun ledte efter ord, som betyder noget grimt på dansk?
Jeg har f.eks. lige været ude for, at ordet "t. i. t." som på dansk er et synonym for ofte, blev bortcensureret. Og det må vel være fordi, ordet på engelsk betyder bryst, og dermed kan siges at have et s. e. x. u. e. l. t. indhold.
Men nu er hovedsproget i dette forum jo altså dansk, så det virker mildest talt latterligt, at alle ord, som kan betyde noget "uartigt" på engelsk, på den måde bliver sorteret fra.
Og i det hele taget er det jo et forum for voksne mennesker, så jeg stemmer ærlig talt for, at denne overflødige funktion bare slås fuldstændig fra.
Er der nogle skribenter, som poster utilbørlige indlæg, så kan en administrator jo bare slette hele indlægget.
Jeg har f.eks. lige været ude for, at ordet "t. i. t." som på dansk er et synonym for ofte, blev bortcensureret. Og det må vel være fordi, ordet på engelsk betyder bryst, og dermed kan siges at have et s. e. x. u. e. l. t. indhold.
Men nu er hovedsproget i dette forum jo altså dansk, så det virker mildest talt latterligt, at alle ord, som kan betyde noget "uartigt" på engelsk, på den måde bliver sorteret fra.
Og i det hele taget er det jo et forum for voksne mennesker, så jeg stemmer ærlig talt for, at denne overflødige funktion bare slås fuldstændig fra.
Er der nogle skribenter, som poster utilbørlige indlæg, så kan en administrator jo bare slette hele indlægget.
-
fundiver199
Nej nu er du altså frækkere end forum-politiet tillader

Senest rettet af fundiver199 21.04.2009 15:42:44, rettet i alt 1 gang.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
-
fundiver199
Ved nærmere undersøgelse af sagen ser det ud til, at det alene er ord, som på engelsk har et s.e.x.uelt indhold, der ryger i "filteret".
På dansk kan man derimod være lige så "fræk", man vil, med mindre ordet også findes på engelsk. Og på begge sprog kan man true med at slå hinanden ihjel og kalde hinanden de værste bandeord, uden at filteret kommer i funktion.
Ærlig talt, det har vi ikke brug for i et dansk forum for voksne. Og jeg tvivler på, at det kan være et udtryk for et bevidst valg, at det er slået til. Så det må bare være et spørgsmål om, at nogen finder ud af, hvordan det kan slås fra.
På dansk kan man derimod være lige så "fræk", man vil, med mindre ordet også findes på engelsk. Og på begge sprog kan man true med at slå hinanden ihjel og kalde hinanden de værste bandeord, uden at filteret kommer i funktion.
Ærlig talt, det har vi ikke brug for i et dansk forum for voksne. Og jeg tvivler på, at det kan være et udtryk for et bevidst valg, at det er slået til. Så det må bare være et spørgsmål om, at nogen finder ud af, hvordan det kan slås fra.
Re: Automatisk censurfunktion i forum
Så er det slået fra.
Hermed en test: tit
Jeg tror ordcensurlisten blev genereret fra dengang forummet var oversvømmet af daglige spammere - for lidt over et år, siden tror jeg det var. Men det er jo heldigvis ikke et problem idag.
Så nu kan folk skrive tit lige så tit de vil.
Hermed en test: tit
Jeg tror ordcensurlisten blev genereret fra dengang forummet var oversvømmet af daglige spammere - for lidt over et år, siden tror jeg det var. Men det er jo heldigvis ikke et problem idag.
Så nu kan folk skrive tit lige så tit de vil.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Kan vi mon så også komme afsted med at skrive analyse uden at indsætte punktummer?
Jep, det gik 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Den nye forumplatform ser heldigvis også ud til at have stoppet angrebet med spamindlæg fra "mobiltelefonsælgeren". Så lad os håbe, at vi fremover kan holde forum fri for spam uden at slå denne funktion til igen.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Indlægget er fra før opgraderingen til den nye version af forum-platformen (opgraderingen fandt sted natten til den 1/6-09). Indlægget mangler bare at blive slettet af en forum-administrator.