Hej,
Efter jeg har læst et indlæg kom jeg lidt i tvivl.
Efter de mindst 10 ugers ophold i Sverige, hvorefter man vender tilbage til DK, skal man så ikke aflevere den ansøgningsskema til US, som hedder ansøgningspakken FA1, hvor man denne gang bare skal udfylde de spørgsmål de stiller hvis man har udnyttet retten til fri bevægelighed i eu..
Jeg så at én her på forum blev rettet på at udtrykke at han skulle familiesammenføre efter tilbagevenden til DK, hvor han fik at vide at han ikke skal søge om "familiesammenføring" men om dansk opholdskort til sin ægtefælde efter eu reglerne. Dette forvirrede mig lidt.
Er ansøgsningsskemaet ikke bare den samme? Det er vel ikke et helt andet ansøgningsskema vi taler om? Eller er det bare ordvalget der er forkert og at det så nu hedder opholdskort efter eu regler og ikke familiesammenføring.
Dansk opholdskort eller familiesammenføring?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Dansk opholdskort eller familiesammenføring?
Jo, det er den ansøgningspakke du skal bruge, uanset om du søger efter nationale regler eller EU-retten.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Re: Dansk opholdskort eller familiesammenføring?
Ja man har i Danmark valgt at lade folk bruge den samme ansøgningsblanket, uanset om de søger opholdskort eller familiesammenføring. Men derfor er det stadig juridisk set to helt forskellige ting, der søges om.