Opholdskort efter 1 år

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

benneharli

Re: Opholdskort efter 1 år

Indlæg af benneharli » 05.06.2009 14:54:07

Igen kanon info. Nu tænkte jeg sådan set mere på hvad skal til for at dokumentere at JEG har boet i Sverige (Malmø) når jeg nu både har lejlighed og arbejde i København...

Et stempel i hendes pas og hendes navn på lejekontrakten burde vel være nok.

/Benji

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.06.2009 15:15:41

benneharli skrev:Igen kanon info. Nu tænkte jeg sådan set mere på hvad skal til for at dokumentere at JEG har boet i Sverige (Malmø) når jeg nu både har lejlighed og arbejde i København...
Det har Udlædningeservice vel for så vidt beskrevet udmærket i deres vejledning om FS efter EU-reglerne, nemlig frit citeret efter hukommelsen:

Lejekontrakt (i Sverige), huslejekvitteringer, dokumentation for tilmelding til svensk folkeregister, dokumentation for indmeldelse af eventuelle børn i svensk daginstitution eller skole samt dokumentation for, at din danske bolig er solgt, opsagt eller fremlejet.

Herudover er det næsten kun fantasien, som sætter grænserne. Men kvitteringer for transport frem og tilbage over broen må vel siges at være en meget oplagt mulighed. Foruden naturligvis regninger, som viser, at der har været et forbrug af telefon, vand og el på adressen i Sverige, medens du har boet der.

benneharli

Indlæg af benneharli » 05.06.2009 15:29:45

Ok. Med alt dette tror jeg faktisk jeg har en køreplan. Tak.

Besvar