lang vente tid på visum.
-
fundiver199
Hej Jerry.
Ja sådan er det med medierne. En sag er kun interessant, så længe den er en "sensation" og dermed kan bidrage til at øge oplags- eller seertallet. Og journalisterne er derfor hele tiden på jagt efter nye historier, som kan hjælpe dem til at nå det mål.
Og det skal man naturligvis gøre sig klart på forhånd, hvis man som I vælger at "stille op".
Ja sådan er det med medierne. En sag er kun interessant, så længe den er en "sensation" og dermed kan bidrage til at øge oplags- eller seertallet. Og journalisterne er derfor hele tiden på jagt efter nye historier, som kan hjælpe dem til at nå det mål.
Og det skal man naturligvis gøre sig klart på forhånd, hvis man som I vælger at "stille op".
-
DLK
Hejsa Alle Sammen..
Min mand fik et opkald fra Amb. Ankara, hvor han fik vide at han kan hente sin visum hvor han fik et tid på den 28 maj.
Han fik vide at hans skal medbringe 2070 euro.
Mit spørgsmål er kan jeg tage lån fra banken og sende disse penge til ham
og når han kommer her betale det tilgabe ???
Min mand fik et opkald fra Amb. Ankara, hvor han fik vide at han kan hente sin visum hvor han fik et tid på den 28 maj.
Jeg er mere end klar til at stå frem. Så du kontakter mig bare når du har noget konkret!Visumventetider skrev:Vi skal have de her sager i medierne nu.
Jeg er igang med at kontakte de journalister jeg kender.
Jeg vil gerne have en melding fra jer som er parate til at stå frem i medierne, herunder evt. tv.
Senest rettet af mehrdad 18.05.2009 21:30:34, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
Hvorfor skal han medbringe 2070 euro? Har du da ikke skrevet under på, at du vil dække alle hans udgifter under opholdet?DLK skrev:Hejsa Alle Sammen..
Om du kan tage et lån eller ej kommer fuldstændig an på din kreditværdighed, som jeg af gode grunde ikke kender noget til. Men lån kan stort set altid indfries før tid. Så kan du få et lån, så er det ikke noget problem at søge om f.eks. et lån, der afdrages over en periode på 5 år, men så herefter betale hele dynen tilbage efter nogle få måneder.
Du mister dog de oprettelsesgebyrer, som der altid er på et lån, og dermed er det i sagens natur en temmelig dyr løsning, hvis du kun skal bruge pengene i nogle få måneder.
Men omvendt skal et beløb på måske 1.000 DKK vel heller ikke stå i vejen for, at din mand kan komme til Danmark. Så hvis ambassaden ikke er tilfredse med, at du skriver under på, at du vil dække alle hans udgifter under opholdet, så må du vel tale med din bank. Eller forsøge dig hos nogle af de selskaber, der tilbyder dyre men hurtige "blankolån" via diverse hjemmesider på internettet.
Men stadig synes jeg dog, at det lyder som en fejl, at din mand har fået den besked på ambassaden. Så det ville jeg starte med at følge op på ved at ringe til Udlændingeservice og tale med dem om sagen.
I stedet for at låne kan du få et bevilget overtræk som mange gange måske er lidt billigere og hurtigere end et lån.
Men som fundiver skriver, kontakt lige US og hør hvad der sker... det lyder underligt. Har hørt om folk der skal tage en konto udskrift med hvor der står de har ca. 2000 Euro - men aldrig om at de skal tage kontanter med?
Men som fundiver skriver, kontakt lige US og hør hvad der sker... det lyder underligt. Har hørt om folk der skal tage en konto udskrift med hvor der står de har ca. 2000 Euro - men aldrig om at de skal tage kontanter med?
-
Visumventetider
- Geografisk sted: Cph
jeg vender tilbage når jeg har talt nærmere med den journalist jeg har tænkt skulle have "nyheden". Jeg synes også det er en ide, at vi kontakter folketingsmedlemmer, vi kunne forestille os kunne tage sagen op i udvalg og i salen. Jeg mener Morten Østergård fra De radikale før har interesseret sig for den slags sager.. Ombudsmanden er også en god ide. Hvem henvender sig der?Jeg vender tilbage imorgen med yderligere om kontakt til journalister. Jeg synes, vi skal arbejde sammen med alle de midler vi kan bruge:medierne, politikere, ombudsmanden.Hvad mener Dansk Industri om dette? Mon ikke de også er trætte af at vente når deres medlemmer skal have forretningsforbindelser på besøg.Der kan laves flere forskellige vinkler på den her sag i medierne og den enes indsats udelukker ikke den anden. Måske kan nogle rejse sagen ved ombudsmanden. Andre skriver til deres folketingsmedlem. Endnu andre søger for kontakt til medierne. Endeligt vil jeg gerne fortælle, at jeg er såkaldt "etnisk dansker" og bliver behandlet nøjagtigt ligeså langsomt som alle andre sager. Min veninde som også har dansk oprindelse ventede 8 måneder på at få sin kæreste på besøg i 2 uger. Jeg tror faktisk, vi alle bliver behandlet lige dårligt.. Jeg har ikke lyst til at sidde og vente i 5 måneder som nogle har gjort.. Det er tid til at vi alle handler og benytter os af det demokrati vi lever i..
-
DLK
Jep jeg havde ellers skrivet under at jeg ville dække hans ophold
imens han er her. Fatter heller ikke hvorfor han skal medbringe disse
2017 euro..
Amb. fra Istanbul ringede og sagde han skulle have disse penge med
da han ikke arbejde???
I DKK er disse 2070, 16.000 kr.
Lad mig se hvordan vi göre det..
imens han er her. Fatter heller ikke hvorfor han skal medbringe disse
2017 euro..
Amb. fra Istanbul ringede og sagde han skulle have disse penge med
da han ikke arbejde???
I DKK er disse 2070, 16.000 kr.
Lad mig se hvordan vi göre det..
hej
Hejsa.
Dette er en standar procedure naar man söger visum fra TR uanset om ansöger selv staar for opholdet eller om referencen staar for det ökonomiske. Saadan er det desværre og us har ikk noget med det at göre, da det er ambassaden der vil se pengene. Saa det er desværre ikk en fejl.
Min mand har altid selv staaet for udgifterne, men én af gangene han var paa ambassaden for at hente visum, var der en anden ansöger der spurgte hvorfor han skulle fremvise de 2000 euro, eftersom hans kone i dk stod for opholdet. Og svaret var at det var for sikre sig at han havde tilstrækkelige penge til at forsörge sig hvis han kom til dk og det gik i vasken med ham og konen????? Mystisk svar. Men han havde ikk de 2000 euro og fik derfor ikk visum. Saa det er desværre ikk noget man kan ændre ved eller gaa paa kompromis med. Men som sagt saa kan din mand hæve pengene saa snart han har været paa ambassaden, overföre dem til dig, eller være dobbeltsikret og tage dem med sig hjem til dig.
Vær dog opmærksom paa at han ikk skal nævne noget om at han har saa mange penge paa sig i lufthavnen i TR, man ved aldrig hvad de kan faa af "sjove" input til at han lige skal betale noget ekstra for et eller andet........Taler af erfaring
.
Dette er en standar procedure naar man söger visum fra TR uanset om ansöger selv staar for opholdet eller om referencen staar for det ökonomiske. Saadan er det desværre og us har ikk noget med det at göre, da det er ambassaden der vil se pengene. Saa det er desværre ikk en fejl.
Min mand har altid selv staaet for udgifterne, men én af gangene han var paa ambassaden for at hente visum, var der en anden ansöger der spurgte hvorfor han skulle fremvise de 2000 euro, eftersom hans kone i dk stod for opholdet. Og svaret var at det var for sikre sig at han havde tilstrækkelige penge til at forsörge sig hvis han kom til dk og det gik i vasken med ham og konen????? Mystisk svar. Men han havde ikk de 2000 euro og fik derfor ikk visum. Saa det er desværre ikk noget man kan ændre ved eller gaa paa kompromis med. Men som sagt saa kan din mand hæve pengene saa snart han har været paa ambassaden, overföre dem til dig, eller være dobbeltsikret og tage dem med sig hjem til dig.
Vær dog opmærksom paa at han ikk skal nævne noget om at han har saa mange penge paa sig i lufthavnen i TR, man ved aldrig hvad de kan faa af "sjove" input til at han lige skal betale noget ekstra for et eller andet........Taler af erfaring
ps
ps. det er ikk kontant de vil se dem, men et kontoudskrift hvoraf det fremgaar at pengene staar paa hans konto. Men kontant eller udskrift, det skal dokumenteres at han har dem til raadighed, og har du spörgsmaal omkring dette saa kontakt ambassaden, da us som sagt ikk har noget med dette at göre.
-
fundiver199
Thja det lugter da mest af alt af endnu et chikanetiltag, hvor man vil forsøge at afholde folk med en dårlig økonomi fra at få deres kæreste eller ægtefælle til Danmark.
Man mener jo trods alt ikke, at man kan tillade sig at forlange bankgaranti for, at en dansker kan få besøg af sin ægtefælle. Og så har man åbenbart fundet på det her i stedet i et forsøg på at lægge hindringer i vejen for folk.
Noget andet og mere "ædelt" formål kan der vist ikke antages at være med dette krav. Men nyttigt at få på plads, at det er en fast procedure, så tak til Jerry for det.
Og som Jerry skriver, så kan man naturligvis bare overføre de 2.000 euro til sin ægtefælles bankkonto, inden han henter sit visum på ambassaden. Hvorefter han så kan overføre dem den anden vej, lige så snart han er ankommet til Danmark.
At rende rundt med 2.000 EUR på sig i kontanter i et fattigt land som Tyrkiet må derimod stærkt frarådes af sikkerhedsmæssige grunde.
Man mener jo trods alt ikke, at man kan tillade sig at forlange bankgaranti for, at en dansker kan få besøg af sin ægtefælle. Og så har man åbenbart fundet på det her i stedet i et forsøg på at lægge hindringer i vejen for folk.
Noget andet og mere "ædelt" formål kan der vist ikke antages at være med dette krav. Men nyttigt at få på plads, at det er en fast procedure, så tak til Jerry for det.
Og som Jerry skriver, så kan man naturligvis bare overføre de 2.000 euro til sin ægtefælles bankkonto, inden han henter sit visum på ambassaden. Hvorefter han så kan overføre dem den anden vej, lige så snart han er ankommet til Danmark.
At rende rundt med 2.000 EUR på sig i kontanter i et fattigt land som Tyrkiet må derimod stærkt frarådes af sikkerhedsmæssige grunde.
-
Visumventetider
hejsa
Hejsa.ja man bør ikk rende rundt med så mange penge, uanset hvor man er henne i verden. Men det var mere i lufthavnen at man ikk skal begynde at snakke for meget om hvor mange penge man har på sig, da politiet og andre myndigheder til tider kan være korrupte dernede.Det 1.år jeg boede i TR blev min mand og jeg stoppet på scooter af politiet, de ville have penge, men kunne ikk give nogen grund til dette. Både min mand og jeg vidste godt, at om vinteren er der razzia mange steder dernede, hvis politiet mangler lidt ekstra lommepenge
...Nåh men vi slap med at skulle køre hen til nærmeste supermarked og købe en pose peaunts og en liter cola og aflevere til betjenten
.Nåh men dette var et lille sidespring, men generelt er det tyrkiske folkefærd et MEGET ærligt folkefærd, på trods af den stramme økonomi.Men som alle andre steder i verden, vil der altid være nogen som er sig selv nærmest og er ligeglade hvordan de skal komme til penge.
-
Visumventetider
-
DLK