giftes med ikke-euborger i Sverige
Nu tror jeg nok, det er ret besværligt at blive gift i Tyskland for udlædninge, i hvert fald er der en lind strøm af udenlandske par, hvor der er en tysker involveret, som gifter sig i Tønder i stedet for i Tyskland. Og dertil kommer jo så, at din forlovede stadig skal have visum til et land i Europa, for at I overhovedet kan gifte jer der.
Nogle lande kræver, at man er bosat i landet, for at de vil vie folk. I en lang række andre lande er der ikke sådan et krav.
Og det har under alle omstændigheder intet med EU eller de 10 uger at gøre
Nogle lande kræver, at man er bosat i landet, for at de vil vie folk. I en lang række andre lande er der ikke sådan et krav.
Og det har under alle omstændigheder intet med EU eller de 10 uger at gøre
[quote="skaanebo"]Nu tror jeg nok, det er ret besværligt at blive gift i Tyskland for udlædninge, i hvert fald er der en lind strøm af udenlandske par, hvor der er en tysker involveret, som gifter sig i Tønder i stedet for i Tyskland. Og dertil kommer jo så, at din forlovede stadig skal have visum til et land i Europa, for at I overhovedet kan gifte jer der.
Og det har under alle omstændigheder intet med EU eller de 10 uger at gøre[/quote]
i ved ikke hvilke lande som ikke har så strenge krav?..men hvis min forlovede har visum til at arbejde i et andet eu-land gælder det vel også således at han kan blive gift i det land?
hvis vi nu blir gift i dk vil de så ikke kræve en bankgaranti af mig for at få ham ind i dk for at blive gift?
Og det har under alle omstændigheder intet med EU eller de 10 uger at gøre[/quote]
i ved ikke hvilke lande som ikke har så strenge krav?..men hvis min forlovede har visum til at arbejde i et andet eu-land gælder det vel også således at han kan blive gift i det land?
hvis vi nu blir gift i dk vil de så ikke kræve en bankgaranti af mig for at få ham ind i dk for at blive gift?
Alt hvad der handler om bankgaranti er kun ved brug af nationale danske regler til visum eller familiesammenføring. Der vil aldrig blive stillet krav om bankgaranti, hvis du først bor i et andet EU-/EØS-land i mindst 10 uger.
Jeg tror nok, det er lettest at blive gift i Las Vegas - det er i hvert fald det indtryk, man får af amerikanske film.
Hvis din kæreste har en opholdstilladelse i et andet europæisk land, så må han jo selv kunne undersøge, hvilke nationale regler der gælder der for at blive gift. Indgåelse af ægteskab er underlagt nationale regler, uanset hvilket land vi snakker om
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige!
Jeg tror nok, det er lettest at blive gift i Las Vegas - det er i hvert fald det indtryk, man får af amerikanske film.
Hvis din kæreste har en opholdstilladelse i et andet europæisk land, så må han jo selv kunne undersøge, hvilke nationale regler der gælder der for at blive gift. Indgåelse af ægteskab er underlagt nationale regler, uanset hvilket land vi snakker om
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige!
[quote="skaanebo"]Alt hvad der handler om bankgaranti er kun ved brug af nationale danske regler til visum eller familiesammenføring. Der vil aldrig blive stillet krav om bankgaranti, hvis du først bor i et andet EU-/EØS-land i mindst 10 uger.
Ja las vegas er nok det nemmeste hehe..men nu er jeg helt forvirret igen..vi skal jo giftes inden han kommer til sverige og hvordan kan vi blive gift i Danmark hvis han ikke har visum til dk og kun sverige? han kan da ikke komme ind i dk uden jeg bor der.
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige![/quote]
Ja las vegas er nok det nemmeste hehe..men nu er jeg helt forvirret igen..vi skal jo giftes inden han kommer til sverige og hvordan kan vi blive gift i Danmark hvis han ikke har visum til dk og kun sverige? han kan da ikke komme ind i dk uden jeg bor der.
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige![/quote]
[quote="hayatiha"][quote="skaanebo"]Alt hvad der handler om bankgaranti er kun ved brug af nationale danske regler til visum eller familiesammenføring. Der vil aldrig blive stillet krav om bankgaranti, hvis du først bor i et andet EU-/EØS-land i mindst 10 uger.
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige![/quote][/quote]
PS! Hvis din mand allerede har en opholdstilladelse i et andet Schengen-land, så behøver han jo slet ikke noget visum for at rejse til Danmark eller Sverige![/quote][/quote]
[quote="skaanebo"]Et visum eller en opholdstilladelse til et Schengen-land vil normalt også give ret til indrejse i et andet Schengen-land, medmindre det udtrykkeligt fremgår af visummet, at det kun gælder til det ene land, hvortil det er udstedt[/quote]
ja men hvis han nu er i marokko og ikke har visum hvordan kan vi så blive gift i dk, når jeg bor i sverige ? vi skal jo være gift før han kommer til sverige.så det med dk kan nok ikke lade sig gøre hvis han ikke har noget visum
ja men hvis han nu er i marokko og ikke har visum hvordan kan vi så blive gift i dk, når jeg bor i sverige ? vi skal jo være gift før han kommer til sverige.så det med dk kan nok ikke lade sig gøre hvis han ikke har noget visum
Det er underordnet, om han har et dansk, svensk, finsk, norsk, islandsk, spansk, græsk eller andet Schengen-lands visum. Et visum til et land er normalt også gyldigt til et andet land. Jeres problem er, at det i det hele taget er svært at få visum, når man er marrokaner, og derfor har jeg også opfordret jer til at søge at blive gift i Marrokko eller et andet land, hvor I begge kan indrejse uden at der skal søges om visum først.
Når I så først er blevet gift, så kan din mand søge om ENTEN en egentlig opholdstilladelse i Danmark ved brug af nationale danske regler, eller om et EU-opholdsbevis ved brug af EU-reglerne
Når I så først er blevet gift, så kan din mand søge om ENTEN en egentlig opholdstilladelse i Danmark ved brug af nationale danske regler, eller om et EU-opholdsbevis ved brug af EU-reglerne
[quote="skaanebo"]Det er underordnet, om han har et dansk, svensk, finsk, norsk, islandsk, spansk, græsk eller andet Schengen-lands visum. Et visum til et land er normalt også gyldigt til et andet land. Jeres problem er, at det i det hele taget er svært at få visum, når man er marrokaner, og derfor har jeg også opfordret jer til at søge at blive gift i Marrokko eller et andet land, hvor I begge kan indrejse uden at der skal søges om visum først.
Tak! det er hvad vi har at forholde os til ganske klart..Men hvor finder man så ud af evt hvilke lande der ikke kræver visum for at vi begge kan indrejse der? skal man spørge hvert enkelt land? for så er det nærmest en jungle
Når I så først er blevet gift, så kan din mand søge om ENTEN en egentlig opholdstilladelse i Danmark ved brug af nationale danske regler, eller om et EU-opholdsbevis ved brug af EU-reglerne[/quote]
Tak! det er hvad vi har at forholde os til ganske klart..Men hvor finder man så ud af evt hvilke lande der ikke kræver visum for at vi begge kan indrejse der? skal man spørge hvert enkelt land? for så er det nærmest en jungle
Når I så først er blevet gift, så kan din mand søge om ENTEN en egentlig opholdstilladelse i Danmark ved brug af nationale danske regler, eller om et EU-opholdsbevis ved brug af EU-reglerne[/quote]
Er der nogen speciel grund til, at du ikke vil rejse til Marrokko og blive gift der? Det ligger da lige for.
Og ellers ja, så er det jo lidt af en jungle at finde ud af, hvor man kan rejse hen uden visum, hvis man er marrokkaner... Ikke nok med at I skal undersøge, om der kræves visum, I skal også undersøge, hvad der kræves for, at I kan indgå ægteskab i det pågældende land.
Og ellers ja, så er det jo lidt af en jungle at finde ud af, hvor man kan rejse hen uden visum, hvis man er marrokkaner... Ikke nok med at I skal undersøge, om der kræves visum, I skal også undersøge, hvad der kræves for, at I kan indgå ægteskab i det pågældende land.
Jeg kan i øvrigt fortælle, at marrokanere kan besøge 42 lande uden visum (hvilke lande melder historien desværre ikke noget om). Til sammenligning kan danskere besøge 157 lande uden visum! Du kan se listen her
http://www.henleyglobal.com/fileadmin/p ... anking.pdf
Opgørelsen er bl. a. omtalt her
http://gfreeman.wordpress.com/2009/03/0 ... h-edition/
http://www.henleyglobal.com/fileadmin/p ... anking.pdf
Opgørelsen er bl. a. omtalt her
http://gfreeman.wordpress.com/2009/03/0 ... h-edition/
[quote="skaanebo"]Er der nogen speciel grund til, at du ikke vil rejse til Marrokko og blive gift der? Det ligger da lige for.
Jeg har bare ladet mig fortælle at det ikk er nemt at blive gift i Marokko er tit dernëde, men ved ikke om det har noget på sig
Og ellers ja, så er det jo lidt af en jungle at finde ud af, hvor man kan rejse hen uden visum, hvis man er marrokkaner... Ikke nok med at I skal undersøge, om der kræves visum, I skal også undersøge, hvad der kræves for, at I kan indgå ægteskab i det pågældende land.[/quote]
Jeg har bare ladet mig fortælle at det ikk er nemt at blive gift i Marokko er tit dernëde, men ved ikke om det har noget på sig
Og ellers ja, så er det jo lidt af en jungle at finde ud af, hvor man kan rejse hen uden visum, hvis man er marrokkaner... Ikke nok med at I skal undersøge, om der kræves visum, I skal også undersøge, hvad der kræves for, at I kan indgå ægteskab i det pågældende land.[/quote]