lang vente tid på visum.
-
Visumventetider
- Geografisk sted: Cph
Jeg tror faktisk alle danskere kan se det helt groteske i, at vi andre skriver 18 maj i kalenderen og US tilsyneladende stadig befinder sig i december 2008..
Jeg var selv ved at falde ned af min kontorstol af forundring da en ellers venlig telefondame i US kunne fortælle mig at de fortsat var i 2008!!
Sommeren står for døren og masser af turister skal til dk, der er adskillige konferencer og arrangementer.. og familier som gerne vil have besøg.. og US behandler nu sagerne fra december 2008!! Der er en skandale.. intet mindre..
Jeg var selv ved at falde ned af min kontorstol af forundring da en ellers venlig telefondame i US kunne fortælle mig at de fortsat var i 2008!!
Sommeren står for døren og masser af turister skal til dk, der er adskillige konferencer og arrangementer.. og familier som gerne vil have besøg.. og US behandler nu sagerne fra december 2008!! Der er en skandale.. intet mindre..
-
Visumventetider
Ja, det er jo let at trampe på folk, som overhovedet ikke har nogen rettigheder. Vi taler om udlændinge fra suspekte lande med suspekte bagtanker for deres besøg til Danmark. Sådan nogle mennesker har intet retskrav på at besøge Dannevang, og derfor kan regeringen jo uden postyr neddrosle ressourcerne til den myndighed, der behandler deres sager og i stedet bruge skattekronerne på det, der giver gode meningsmålinger og vælgertække - fx sundhedsvæsnet, skolerne og den offentlige service for skatteborgerne. Men udlændinge, der søger visum, er jo netop ikke skatteborgere, og de bor heller ikke i Danmark, så ingen kerer sig om dem.
Journalistisk tror jeg desværre der er en vis træthed over emnet i medierne. Og hvad angår visumpraksis, så har den historie skam også været i medierne før. Sidste sommer mener jeg fx at der var flere rejsebureauer, der klagede deres nød i pressen, fordi det var så besværligt for udlændinge at få visum til Danmark, og derfor tog turisterne til vores nabolande i stedet. For det er jo meget lettere at få visum til Norge, Sverige eller Tyskland.
Journalistisk tror jeg desværre der er en vis træthed over emnet i medierne. Og hvad angår visumpraksis, så har den historie skam også været i medierne før. Sidste sommer mener jeg fx at der var flere rejsebureauer, der klagede deres nød i pressen, fordi det var så besværligt for udlændinge at få visum til Danmark, og derfor tog turisterne til vores nabolande i stedet. For det er jo meget lettere at få visum til Norge, Sverige eller Tyskland.
Senest rettet af skaanebo 17.05.2009 23:54:06, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
@visumventetider
Jeg er helt enig med dig i, at Udlændingeservice bestemt ikke er ligeglade med dårlig medieomtale. Og på mange områder gør de faktisk, hvad de kan, for at yde en så god service til borgerne som muligt.
Problemet med urimelige ventetider var f.eks. stort set løst for 1-2 år siden, men nu er det desværre kommet tilbage igen. Og det skyldes mest af alt, at arbejdsmængden er steget, uden at antallet af ansatte er øget tilsvarende.
Blandt andet er antallet af asylansøgninger steget lidt igen efter ellers at være faldet konstant siden 2002. Og det problem har man så "løst" ved at overflytte personale fra andre kontorer til det kontor, der tager sig af asylansøgninger.
Herudover mener jeg, at Skaanebo rammer hovedet lige på sømmet, når han skriver, at regeringen kan slippe af sted med det her, fordi det ikke rammer det store flertal af vælgerne personligt og fordi der ikke er nogen væsentlige økonomiske interesser på spil
Og så naturligvis også og ikke mindst fordi dem, det rammer, er nogle, som i forvejen er upopulære i Danmark. Nemlig udlændinge fra overvejende fattige lande, som måske (gys!) kunne finde på at bosætte sig i Danmark.
Jeg tror således ikke, du har ret i, at et flertal af danskerne ville synes, at det er meget forargeligt, at det tager 5-6 måneder at få et visum til Danmark fra visse lande, hvis de blev klar over det. Det tror jeg tværtimod, at et flertal af danskerne - om ikke andet i deres stille sind - ville synes er ganske udmærket.
Jeg er helt enig med dig i, at Udlændingeservice bestemt ikke er ligeglade med dårlig medieomtale. Og på mange områder gør de faktisk, hvad de kan, for at yde en så god service til borgerne som muligt.
Problemet med urimelige ventetider var f.eks. stort set løst for 1-2 år siden, men nu er det desværre kommet tilbage igen. Og det skyldes mest af alt, at arbejdsmængden er steget, uden at antallet af ansatte er øget tilsvarende.
Blandt andet er antallet af asylansøgninger steget lidt igen efter ellers at være faldet konstant siden 2002. Og det problem har man så "løst" ved at overflytte personale fra andre kontorer til det kontor, der tager sig af asylansøgninger.
Herudover mener jeg, at Skaanebo rammer hovedet lige på sømmet, når han skriver, at regeringen kan slippe af sted med det her, fordi det ikke rammer det store flertal af vælgerne personligt og fordi der ikke er nogen væsentlige økonomiske interesser på spil
Og så naturligvis også og ikke mindst fordi dem, det rammer, er nogle, som i forvejen er upopulære i Danmark. Nemlig udlændinge fra overvejende fattige lande, som måske (gys!) kunne finde på at bosætte sig i Danmark.
Jeg tror således ikke, du har ret i, at et flertal af danskerne ville synes, at det er meget forargeligt, at det tager 5-6 måneder at få et visum til Danmark fra visse lande, hvis de blev klar over det. Det tror jeg tværtimod, at et flertal af danskerne - om ikke andet i deres stille sind - ville synes er ganske udmærket.
Senest rettet af fundiver199 18.05.2009 00:20:12, rettet i alt 1 gang.
-
Visumventetider
Jeg er enig med dig i, at medarbejderne i US faktisk gør hvad de kan.. En enkelt medarbejer kunne fortælle mig at "hun selv var chokeret da hun blev ansat".. samme medarbejder syntes pressen ville være en god ide, som hun sagde: "så får vi måske nogle flere ressourcer". En anden medarbejder kunne fortælle:"Jeg tror vi har verdens længste ventetider"Medarbejderne virker efterhånden ligeså desperate som ansøgerne.. Det er ikke holdbart på nogen arbejdsplads..
-
fundiver199
Helt enig. Det er også et arbejdsmiljøproblem det her. Medarbejderne går ned med stress, og det er i sagens natur meget belastende for dem med al den negative borgerkontakt, som de bliver udsat for, p.g.a. de helt urimelige ventetider.
Og måske er det den vinkel på historien, man skulle forsøge at "sælge" til pressen, bare for at prøve noget nyt.
Og måske er det den vinkel på historien, man skulle forsøge at "sælge" til pressen, bare for at prøve noget nyt.
-
Visumventetider
medarbejderne kunne være en vinkel.. Danmarks tab på turistindtægter en anden.. Jeg er stadig ikke overbevist om, at danskerne er imune over for at høre at folk venter i måneder på at få deres koner og kærester herop.. og at vi nu har "verdensrekord i ventetid".
Er der nogen som har henvendt sig til DRC? Er de bevidste om situationenen?
Er der nogen som har henvendt sig til DRC? Er de bevidste om situationenen?
Nu er der forskel på tavshedspligt og ytringsfrihed. Ansatte i Udlændingeservice har naturligvis ytringsfrihed til at udtrykke sig om forholdene på deres arbejdsplads. Men der er jo også en politisk virkelighed at tage hensyn til, hvor man næppe bliver populær hos sine chefer, hvis man udtaler sig negativt om sin arbejdsplads. Og derfor kan det være svært, at få ansatte til at stå frem med navn, selv om de har oplevet nok så horrible forhold i Udlændingeservice.
-
Visumventetider
Kære Medarbejdere i US
Vi ved, at I er under er stort arbejdspres lige nu og at I ganske sikkert normalt er nødt til at finde jer i at høre på en masse brok fra os. I virkeligheden gør I jo blot jeres arbejde så hurtigt og godt som rammerne giver jer mulighed for.
Jeg har hørt, at medarbejderne i US også læser dette forum fra tid til anden. Vi er mange, som gerne vil høre jeres version af sagen. Måske kunne I helt annonymt skrive et indlæg her på forum.
Det kunne være dejligt at høre jeres syn på situation og ikke mindst hvordan det er at sidde på den anden side af bordet i de her sager..
Vi ved, at I er under er stort arbejdspres lige nu og at I ganske sikkert normalt er nødt til at finde jer i at høre på en masse brok fra os. I virkeligheden gør I jo blot jeres arbejde så hurtigt og godt som rammerne giver jer mulighed for.
Jeg har hørt, at medarbejderne i US også læser dette forum fra tid til anden. Vi er mange, som gerne vil høre jeres version af sagen. Måske kunne I helt annonymt skrive et indlæg her på forum.
Det kunne være dejligt at høre jeres syn på situation og ikke mindst hvordan det er at sidde på den anden side af bordet i de her sager..
Emnet har i øvrigt også været i medierne så sent som i sidste uge
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/05/11/043433.htm
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/05/11/112608.htm
http://www.berlingske.dk/article/200809 ... 709060043/
http://www.berlingske.dk/article/200809 ... 706060055/
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/05/11/043433.htm
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/05/11/112608.htm
http://www.berlingske.dk/article/200809 ... 709060043/
http://www.berlingske.dk/article/200809 ... 706060055/
-
Visumventetider
Dokumentations- og rådgivningscenteret om racediskrimination, http://www.drcenter.dkmehrdad skrev:
Hvad er DRC?