Meningsløs afslag
ja du har ret i det du skriver ang. tilknytningskrav, men jeg troede ikke det var et absolut krav at han skulle have været her i landet, men troede snarere at det indgår i en del af den samlede vurdering af tilknytningskravet, at han har været i Danmark. Jeg bildte mig måske selv ind i at det ikke ville have betydning for den samlede vurdering, og at det alene ikke ville være en grund til at den samlede tilknytning ikke er opfyldt.. men ja sket er sket...
Ved I noget om man absolut skal have et arbejde i Tyrkiet for at søge turistvisum til DK, altså for at han kan besøge mig. Jeg læste at man skal have erklæring om at man kan vende tilbage til arbejdet når man vender tilbage til Tyrkiet. Hvis man ikke er offentlig ansat kan man vel ikke det?
Hvis man ikke arbejder, hvad så?
Ved I noget om man absolut skal have et arbejde i Tyrkiet for at søge turistvisum til DK, altså for at han kan besøge mig. Jeg læste at man skal have erklæring om at man kan vende tilbage til arbejdet når man vender tilbage til Tyrkiet. Hvis man ikke er offentlig ansat kan man vel ikke det?
Hvis man ikke arbejder, hvad så?
Uden at være 100% sikker, så tror jeg ikke det er et problem han ikke har et arbejde så længe i er gift. Dog er jeg ret sikker på der kan opstå et andet problem.
Da i nu har søgt om FS og fået et afslag, kan myndighederne i Danmark giver jer et afslag på visum, da de kan begrunde det med at der er stor sandsynlighed for at han ikke vil være her for et kort ophold pga. han før har søgt om FS.
Så tror virkelig ikke at søge om et visum til din mand er vejen frem i denne sag. Jeg er næsten bange for at EU-reglerne faktisk er jeres bedste kort at spille... og måske det eneste?
Her må fundiver og/eller skaanebo på banen for at hjælpe dig...
Da i nu har søgt om FS og fået et afslag, kan myndighederne i Danmark giver jer et afslag på visum, da de kan begrunde det med at der er stor sandsynlighed for at han ikke vil være her for et kort ophold pga. han før har søgt om FS.
Så tror virkelig ikke at søge om et visum til din mand er vejen frem i denne sag. Jeg er næsten bange for at EU-reglerne faktisk er jeres bedste kort at spille... og måske det eneste?
Her må fundiver og/eller skaanebo på banen for at hjælpe dig...
hejsa
Hejsa.
Om din mand har job i TR spiller ingen rolle har ikk den store betydning. Og selvom man ikk er offentlig ansat, ville ens arbejdsgiver jo godt kunne skrive under paa at ansöger kunne vende tilbage til sit job. Der er jo temmelig mange tyrkere som faar visum og de færreste er offentlige ansatte.
Som hovedregel gives der ikk afslag paa visum til ægtefæller.. MEN som mehrdad skriver, saa vil der med sikkerhed blive set paa at İ har sögt fs og at der er blevet givet afslag. Og dette vil derfor være en grund til at give jer afslag, da de netop giver afslag paa visum hvis der er mistanke om at ansöger vil söge om permanent ophold i dk.
Men jeg vil ogsaa varmt anbefale at rykke til Sverige, eller et andet eu-land, alt efter hvor du bor i landet. Eller starte med at din mand söger visum til Sverige og İ saa tager den den vej igennem.
Om din mand har job i TR spiller ingen rolle har ikk den store betydning. Og selvom man ikk er offentlig ansat, ville ens arbejdsgiver jo godt kunne skrive under paa at ansöger kunne vende tilbage til sit job. Der er jo temmelig mange tyrkere som faar visum og de færreste er offentlige ansatte.
Som hovedregel gives der ikk afslag paa visum til ægtefæller.. MEN som mehrdad skriver, saa vil der med sikkerhed blive set paa at İ har sögt fs og at der er blevet givet afslag. Og dette vil derfor være en grund til at give jer afslag, da de netop giver afslag paa visum hvis der er mistanke om at ansöger vil söge om permanent ophold i dk.
Men jeg vil ogsaa varmt anbefale at rykke til Sverige, eller et andet eu-land, alt efter hvor du bor i landet. Eller starte med at din mand söger visum til Sverige og İ saa tager den den vej igennem.
Jerry
Problemet er, hvis han søger visum til Sverige, er dette også et schengen visum. Så skal Sverige jo "spørge" Danmark om de har nogle "grunde" til at de skal give afslag og dette vil Danmark med sikkerhed have pga. de havde søgt om FS.
Derfor ser jeg EU-reglerne som det eneste mulighed... men måske tager jeg fejl??
Problemet er, hvis han søger visum til Sverige, er dette også et schengen visum. Så skal Sverige jo "spørge" Danmark om de har nogle "grunde" til at de skal give afslag og dette vil Danmark med sikkerhed have pga. de havde søgt om FS.
Derfor ser jeg EU-reglerne som det eneste mulighed... men måske tager jeg fejl??
hejsa
Ja men som jeg har forstaaet det, behöver man som ansöger til visum til Sverige ikk at angive nogen reference. Men har jeg misforstaaet det?? Altsaa man behöver ikk have nogen at skulle besöge i Sverige i modsætning til Danmark???
-
fundiver199
Nu skal vi heller ikke male det hele mere sort, end det er. Og jeg mener ikke, at der automatisk gives afslag på en ansøgning om visum, bare fordi man tidligere har søgt om og fået afslag på en ansøgning om familiesammenføring.
Og at man er arbejdsløs er absolut heller ikke nogen forhindring for at få et visum. Det betyder blot, at man er nødt til at have en referenceperson i Danmark, som skriver under på, at han/hun vil dække alle udgifterne under ens ophold.
Men er man tyrkisk statsborger (immigrationslandegruppen), så skal man under alle omstændigheder have en referenceperson, så det spiller i praksis ingen rolle overhovedet.
Er man ugift, kan det være en ting, som trækker i den negative retning, da det kan pege i retning af, at man måske vil misbruge sit visum til at "forsvinde" i Schengen.
Men er man gift med en dansk statsborger, så er det totalt irrelevant, hvad ens status er i hjemlandet. For så består "risikoen" naturligvis ikke i, at man vil tage illegalt ophold i Schengen. "Risikoen" består derimod i, at man vil søge om familiesammenføring. Og den "risiko" er jo fuldstændig uafhængig af, hvad ens status er i hjemlandet.
Og kan i øvrigt slet ikke anses for at være nogen "risiko", da det jo er både lovligt og helt naturligt at søge om familiesammenføring, hvis man er gift med en person, der er dansk statsborger eller har fast bopæl i Danmark.
Det er derfor fuldstændig idiotisk, at der overhovedet skal være bøvl med at få udstedt et visum, når man allerede er gift med en dansk statsborger eller med en person, som har fast bopæl i Danmark. For naturligvis er der ingen mennesker på denne jord, som indgår et proforma ægteskab bare for at skaffe en anden person et skide 3 måneders Schengenvisum
Det er klart, at tiden er knap. Men for nu at være lidt konstruktiv, så kunne D_F jo forsøge at finde et sted at bo i Sverige så hurtigt som overhovedet muligt. Og så er der jo ikke noget i vejen for, at hun kan tage på ferie til Tyrkiet i juli, så de kan holde den planlagte fest.
Den tid, hun tilbringer i Tyrkiet, skal hun så bare for en sikkerheds skyld lægge oven i de mindst 10 uger, som hun skal bo i Sverige. Og det er jo helt normalt, at man holder sommerferie, så dette burde heller ikke være noget problem i forbindelse med at passe eller finde et job, som kan give D_F indkomst nok til at opfylde forsørgelseskravet i både Sverige og Danmark.
Og at man er arbejdsløs er absolut heller ikke nogen forhindring for at få et visum. Det betyder blot, at man er nødt til at have en referenceperson i Danmark, som skriver under på, at han/hun vil dække alle udgifterne under ens ophold.
Men er man tyrkisk statsborger (immigrationslandegruppen), så skal man under alle omstændigheder have en referenceperson, så det spiller i praksis ingen rolle overhovedet.
Er man ugift, kan det være en ting, som trækker i den negative retning, da det kan pege i retning af, at man måske vil misbruge sit visum til at "forsvinde" i Schengen.
Men er man gift med en dansk statsborger, så er det totalt irrelevant, hvad ens status er i hjemlandet. For så består "risikoen" naturligvis ikke i, at man vil tage illegalt ophold i Schengen. "Risikoen" består derimod i, at man vil søge om familiesammenføring. Og den "risiko" er jo fuldstændig uafhængig af, hvad ens status er i hjemlandet.
Og kan i øvrigt slet ikke anses for at være nogen "risiko", da det jo er både lovligt og helt naturligt at søge om familiesammenføring, hvis man er gift med en person, der er dansk statsborger eller har fast bopæl i Danmark.
Det er derfor fuldstændig idiotisk, at der overhovedet skal være bøvl med at få udstedt et visum, når man allerede er gift med en dansk statsborger eller med en person, som har fast bopæl i Danmark. For naturligvis er der ingen mennesker på denne jord, som indgår et proforma ægteskab bare for at skaffe en anden person et skide 3 måneders Schengenvisum
Det er klart, at tiden er knap. Men for nu at være lidt konstruktiv, så kunne D_F jo forsøge at finde et sted at bo i Sverige så hurtigt som overhovedet muligt. Og så er der jo ikke noget i vejen for, at hun kan tage på ferie til Tyrkiet i juli, så de kan holde den planlagte fest.
Den tid, hun tilbringer i Tyrkiet, skal hun så bare for en sikkerheds skyld lægge oven i de mindst 10 uger, som hun skal bo i Sverige. Og det er jo helt normalt, at man holder sommerferie, så dette burde heller ikke være noget problem i forbindelse med at passe eller finde et job, som kan give D_F indkomst nok til at opfylde forsørgelseskravet i både Sverige og Danmark.
det lyder virkelig ikke godt...
er det ikke naturligt, at ens mand vil besøge sin ægtefælde, specielt nu hvor man har fået afslag og dermed bare ønsker at være sammen i en kort periode? De kan jo se min alder er under 24 og dermed ikke har chance for at FS min mand.
Ej altså... hvor besværligt kan det være... Kan det virkelig passe de har ret til at give afslag til turust visum på baggrund af afslaget?? Hvor nederen..
er det ikke naturligt, at ens mand vil besøge sin ægtefælde, specielt nu hvor man har fået afslag og dermed bare ønsker at være sammen i en kort periode? De kan jo se min alder er under 24 og dermed ikke har chance for at FS min mand.
Ej altså... hvor besværligt kan det være... Kan det virkelig passe de har ret til at give afslag til turust visum på baggrund af afslaget?? Hvor nederen..
-
fundiver199
Re: hejsa
Jeg skal understrege, at jeg ikke har noget nærmere kendskab til Udlændingeservice praksis omkring visumudstedelser. Men jeg tvivler på, at praksis kan være så idiotisk, som Jerry her beskriver den.jerry skrev:Som hovedregel gives der ikk afslag paa visum til ægtefæller.. MEN som mehrdad skriver, saa vil der med sikkerhed blive set paa at İ har sögt fs og at der er blevet givet afslag. Og dette vil derfor være en grund til at give jer afslag, da de netop giver afslag paa visum hvis der er mistanke om at ansöger vil söge om permanent ophold i dk.
For naturligvis kan det ikke komme bag på nogen, at et dansk-udenlandsk par kunne tænkes at søge om FS i Danmark, uanset om de har gjort det tidligere eller ej. Og alligevel udsteder man jo altså som hovedregel visum til dem, der er gift med en dansker, og endda uden at stille krav om, at der skal stilles bankgaranti.
Det største problem er derfor, at det lige p.t. tager 100 år og en sommer at få et visum, hvis man søger fra et land i immigrationslandegruppen, og sagen skal behandles af Udlændingeservice. Og det gælder så desværre og urimeligt nok, uanset om man er gift eller ej.
hejsa
Hejsa.
Siger heller ikk at der automatisk gives afslag paa visum fordi man för har sögt fs og faaet afslag...men pröver at sætte mig ind i hvordan us ville se paa det. Og deres tankegang er jo desværre ikk altid saa logisk som dem der söger.
Men som hovedregel gives der ikk afslag til ægtefæller, saa der er jo ikk andet for at pröve, det værste der kan ske er jo at de siger nej og saa har man det at forholde sig til.
Men som nævnt af andre, saa skal i forberede jer paa en evt lang ventetid paa en afgörelse, da de pt er bagud inde ved us og især med de tyrkiske sager
.
Og dette er ikk for at male det hele sort, men det er fakta
Siger heller ikk at der automatisk gives afslag paa visum fordi man för har sögt fs og faaet afslag...men pröver at sætte mig ind i hvordan us ville se paa det. Og deres tankegang er jo desværre ikk altid saa logisk som dem der söger.
Men som hovedregel gives der ikk afslag til ægtefæller, saa der er jo ikk andet for at pröve, det værste der kan ske er jo at de siger nej og saa har man det at forholde sig til.
Men som nævnt af andre, saa skal i forberede jer paa en evt lang ventetid paa en afgörelse, da de pt er bagud inde ved us og især med de tyrkiske sager
Og dette er ikk for at male det hele sort, men det er fakta
hov, jeg læste ikke det sidste indlæg, inden jeg skrev mit sidste...
Puha...
Jeg undersøger lige mulighederne for at flytte til Sverige eller Tyskland, men det hænger overhovedet ikke sammen med mit studie...
Det vil sige, at i synes jeg skal flytte snarest og og bo der i mindst 10 uger..
Jeg ved ikke hvorfor men for mig er det mere overskueligt at søge turistvisum... Specielt hvis der ikke er grund til bekymring om afslag på baggrund af at man har fået afslag om FS.
Puha...
Jeg undersøger lige mulighederne for at flytte til Sverige eller Tyskland, men det hænger overhovedet ikke sammen med mit studie...
Det vil sige, at i synes jeg skal flytte snarest og og bo der i mindst 10 uger..
Jeg ved ikke hvorfor men for mig er det mere overskueligt at søge turistvisum... Specielt hvis der ikke er grund til bekymring om afslag på baggrund af at man har fået afslag om FS.
-
fundiver199
Ja de har altid ret til at give afslag på en ansøgning om visum, og for så vidt uden at skulle give nogen som helst begrundelse for det. Men jævnfør ovenstående indlæg, så er jeg dog ret overbevist om, at din mand vil få et visum, hvis I søger om det, og naturligvis sørger for at udfylde ansøgningen rigtigt og vedlægger alle de nødvendige papirer.D_F skrev:det lyder virkelig ikke godt...
Men hvis ventetiden fortsætter med at være så lang, som den er p.t., så vil der desværre stå oktober på kalenderen, før visum når at blive udstedt. Og det er jo ikke så fedt, hvis I havde planlagt at rejse til Danmark sammen efter bryllupsfesten i juli måned.
Og så er vi altså tilbage ved den løsningsmulighed, som hedder, at du i løbet af maj-juni måned flytter til Sverige eller Tyskland, så I kan få både visum og familiesammenføring uden yderligere tidsspilde og tovtrækkeri med de danske myndigheder.
-
fundiver199
Jamen det er da også langt nemmere og mere overskueligt, og i øvrigt også billigere, da det ikke er gratis at flytte 2 gange. Og specielt hvis det slet ikke harmonerer med dine studier at bo i enten Tyskland eller Sverige, selvom det måske kun behøver at række nogle få uger ind i semesteret, så er den rigtige løsning for jer da sikkert bare at søge om et visum og herefter søge om FS efter de danske regler nok engang.D_F skrev:Jeg ved ikke hvorfor men for mig er det mere overskueligt at søge turistvisum... Specielt hvis der ikke er grund til bekymring om afslag på baggrund af at man har fået afslag om FS.
Og så i øvrigt væbne jer med en nærmest uendelig og engleagtig tålmodighed, da I først skal vente 100 år og en sommer på visum, og herefter også skal vente på familiesammenføring, medens din mand er i Danmark på "processuelt ophold". Jeg ønsker jer i hvert fald held og lykke med det hele
hejsa
İdiotisk eller ej, men sagen er den at jeg har en bekendt som er gift med en tyrkisk mand, de sögte om fs til ham og fik afslag(han havde ikk været i dk för). Derefter sögte de visum til dk, men fik afslag med den begrundelse at de havde sögt fs för, og at us derfor ikk kunne udelukke at han ville tage permanent ophold naar han kom herop.
Synes paa ingen maade at det er rimeligt, men hvad us angaar er der ingenting der giver mening og personligt bliver jeg gang paa gang overrasket over dem.
Synes paa ingen maade at det er rimeligt, men hvad us angaar er der ingenting der giver mening og personligt bliver jeg gang paa gang overrasket over dem.
-
fundiver199
I princippet er der ingen krav til, hvordan du skal bo for at være omfattet af EU-reglerne.D_F skrev:jeg kender én i Sverige... Kan man godt bo hjemme hos en anden?
Men helt uproblematisk er det dog ikke. For du skal kunne dokumentere, at du har "etableret din tilværelse" i Sverige. Og her er netop denne boligform noget af det, som Udlændingeservice har fået besked på, at de skal kigge på med meget kritiske øjne.
Og det er vel for så vidt forståeligt nok. For det ville jo være meget nemt for dig at flytte din adresse over til din bekendte i Sverige, men uden selv at flytte med.
Så hvis du vælger at gøre sådan, så skal du i hvert fald være forberedt på, at du vil blive bedt om at dokumentere, at du reelt har "etableret din tilværelse" i Sverige.
Og det kan du så gøre ved at lave en lejekontrakt med din bekendte, ved at blive folkeregistreret på adressen, ved at få kvitteringer for den husleje, som du har betalt, og måske ved at gemme kvitteringer for din transport frem og tilbage over broen, oprette en svensk bankkonto og gemme dine kontoudtog, og så videre.
Og endelig vil det også styrke din sag, hvis du kan dokumentere, at du har opsagt, solgt eller fremlejet din danske bolig, så du ikke har rådet over en bolig i Danmark i den tid, hvor du påstår, at du har boet i Sverige.