Filipinsk Au Pair og mig.....
Filipinsk Au Pair og mig.....
Hej alle....forvirringen er bare TOTAL, når man er ny her...regler regler regler....nå, men måske nogle kan forenkle mit problem, og lede mig i den rigtige retning. Min kæreste er Filipinsk au pair i Hovedstadsområdet og 29år gammel. Hendes kontrakt/opholdstilladelse udløber 02.10, og hvad gør jeg bedst, når vi ønsker at bo sammen på min adresse - i første omgang UDEN at være gift ? Kan jeg søge US om det ? Skal jeg flytte til Flensborg først ? Skal jeg melde mig ind i Dansk Folkeparti ??
hehehe...jeg er tom for løsninger......ideer ??? Hvem kan hjælpe og har gåde råd ?
Hvis I ikke ønsker at gifte jer, kan I ikke gøre brug af nationale danske regler eller EU-regler. Derimod kan I bosætte jer i Sverige. Det forudsætter at du flytter til Sverige hurtigst muligt, og at din kæreste indgiver ansøgning om opholdstilladelse til Sverige på den svenske ambassade i København på baggrund af jeres forhold (nationale svenske regler). Sagsbehandlingen vil typisk tage op til 6 måneder, men kan dog være kortere. Så flyt til Malmø i morgen, så er der en chance for, at din kærestes opholdstilladelse til Sverige kan nå i hus, inden hendes danske opholdstilladelse udløber. Så slipper hun jo for at skulle rejse den lange vej hjem til Filippinerne.
At melde sig ind i DF kunne da være en måde at forsøge at ændre partiets politik indefra. Det kræver så bare, at du formår at udmanøvrere den topstyrede partiledelse
At melde sig ind i DF kunne da være en måde at forsøge at ændre partiets politik indefra. Det kræver så bare, at du formår at udmanøvrere den topstyrede partiledelse
-
fundiver199
Udover at bosætte dig i Sverige er der også den mulighed, at din kæreste kan søge om en anden form for ophold i Danmark. Hvis hendes uddannelse er på positivlisten og hun under sit au-pair ophold har lært at tale lidt dansk, så kan hun måske finde en arbejdsgiver, som gerne vil ansætte hende, og så på den baggrund søge om en arbejds- og opholdstilladelse.
Og endelig kan I selvfølgelig klare jer med at have et langdistanceforhold, hvor I har bopæl i hvert sit land. Din kæreste må således være i Danmark i 3 måneder inden for en 6 måneders periode, og du må være på Filippinerne, lige så meget du gider.
Ønsker I familiesammenføring i Danmark, så er der imidlertid ingen vej udenom, at I må gifte jer først, uanset om I ønsker at anvende danske regler eller EU-regler. Sådan er det, og det er ens for alle.
Og endelig kan I selvfølgelig klare jer med at have et langdistanceforhold, hvor I har bopæl i hvert sit land. Din kæreste må således være i Danmark i 3 måneder inden for en 6 måneders periode, og du må være på Filippinerne, lige så meget du gider.
Ønsker I familiesammenføring i Danmark, så er der imidlertid ingen vej udenom, at I må gifte jer først, uanset om I ønsker at anvende danske regler eller EU-regler. Sådan er det, og det er ens for alle.
Man kan godt få familiesammenføring til Danmark uden at være gift, men forudsætningen er, at man har boet sammen forinden i mindst 18 måneder. Danmark vil altså ikke give jer lov til at prøve at bo sammen i Danmark, men når I har boet sammen i mindst 18 måneder i fx Filippinerne eller i Sverige, så vurderer Danmark, at "prøveperioden" er udstået, og at I derfor er at betragte som et etableret par. Og så kan I godt søge om familiesammenføring til Danmark efter enten nationale danske regler eller efter EU-regler uden at være gift.