Så kom spørgeskemaet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mehrdad

Så kom spørgeskemaet

Indlæg af mehrdad » 01.05.2009 13:00:27

Så fik jeg endeligt et spørgeskema!

Ringede ind til US for at høre lidt om det og de sagde de havde lavet om på deres måde at behandle visumansøgninger på fra i går.

Og at alle der søger fra nu af, vil få et spørgeskema sendt ud så snart at US havde modtaget ansøgningen.

På den måde håber de åbenbart på at forkorte ansøgningstiden lidt, da man jo så spare den tid det tager at sende et skema efter 12-20 uger og dernæst skal det udfyldes sendes tilbage etc etc som jo også tager tid...

Så jeg håber da der kommer lidt godt ud af det. Fik yderligere at vide jeg kunne regne med 2-3 uger til også var der visum - altså efter jeg får sendt det skema ind igen...

Nogen der ved hvor lang tid der normalt går efter man har fået det der skema og sendt det ind?

Tak!

Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Indlæg af Hoping » 02.05.2009 02:43:44

Heisa Mehrdad.

Efter jeg modtog skemaet sendte jeg det ind igen dagen efter. Jeg ringede 2 dage senere og da havde de registreret det i deres system. Fik besked på at der ville være en afgørelse indenfor 10 arbejdsdage. 1 uge senere efter første opkald, ringede jeg igen og da ville de sende en anmodning om garanti til mig. Jeg er jo ikke gift med min ''mand'' endnu men medarbejderen sagde at de normalt ville træffe en afgørelse omkring 10 arbejdsdage efter de havde modtaget spørgeskemaet, men i mit tilfælde skulle jeg jo så stille garantien ellers havde vi nok også fået afgørelsen ret tidligt. Det jeg prøver at sige er, at trods deres lange ventetid, så tror jeg faktisk at de er ret hurtige til at træffe en afgørelse hvis spørgeskemaet evt. dokumenterne er korrekte. Som skrevet sagde medarbejderen til mig at de ''stræber'' efter at kunne træffe en afgørelse inden for 10 arbejdsdage EFTER de har fået skemaet retur.

Håber det hjalp lidt.

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 03.05.2009 15:07:50

Har lige et spørgsmål til det her skema. der står;

Hvem betaler for ansøgerens ophold, så skriver jeg at det gør jeg. nedeunder står der så;

Vil du indestå økonomisk for ansøgerens ophold i Danmark -

Hvad betyder det helt præcist? Hvad mener de?

Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Indlæg af Hoping » 03.05.2009 15:22:25

Hei Merhdad. Så vidt jeg fik oplyst af US, så betyder det egentlig bare om du vil indestå økonomisk HVIS der skulle ske noget med din kone og evt. forsikring ikke kan dække m.m. Skulle hun gå hen og bruge alle sine ''feriepenge'' om du så vil tage dig af hende osv osv.. Men hvis du i forvejen har skrevet at du dækker udgifterne for din kone, så er det egentlig det samme. Det var hvertfald dét jeg fik oplyst af US.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 03.05.2009 16:28:56

mehrrad,

Det betyder oversat til normal dansk:

"Vil du betale alle udgifter i forbindelse med at personen er her i landet". Det vil sige mad, husly og sådan nogle ting.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 03.05.2009 19:48:22

Tusind tak for jeres svar. Det sætter jeg virkelig pris på. Tak skal i have.

Og god søndag!

Besvar