Hvad skal der til?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2009 10:03:05

musti007 skrev:Det vil sige at jeg flytter til Sverige efter at jeg er blevet gift.
Ja eller før I bliver gift, det er ligegyldigt.
musti007 skrev:Jeg finder en lejlighed(i sverige) får visum fra svergie til min kone hvor hun så flyver direkte til Sverige bor der i 10 uger og efter de 10 uger kan vi begge flytte til Danmark
Det er ikke din kone, som skal bo 10 uger i Sverige, men dig selv. Din kone skal bare slutte sig til dig i Sverige, medens du bor der.
musti007 skrev:og derfra skal jeg søge om opholdstilladelse her i landet som foregår smertefrit?
Nej du skal ikke noget. Men du har fået en mulighed, som du ikke har i dag. Nemlig at få udstedt et opholdskort til din kone efter EU-reglerne i Danmark, hvis du flytter tilbage til Danmark.

Hvorved både du selv og din kone på en lang række punkter bliver bedre stillet, end hvis I søger FS efter de danske regler. Men altså også må leve med de 2 ulemper, som jeg allerede har skrevet om.

Men I kan naturligvis også blive i Sverige, hvis I hellere vil bo der. Og I kan også søge FS i Danmark efter de danske regler, hvis I gerne vil have, at din kone kan få tilbud om løntilskudsjob efter Integrationsloven eller hvis I planlægger, at I begge to skal læse i Danmark på èn gang og gerne vil kunne modtage 2 x SU.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 23.04.2009 11:53:32

Med hensyn til hvor længe du og din udkårne skal bo i et andet EU-land for at FS er muligt efter de fælleseuropæiske regler, kan du finde svaret her, som er et referat fra et informationsmøde US holdt i Herning 2.april i år.

viewtopic.php?t=2876&start=15
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar