US siger ; " Der kan gå 2 måneder mere "

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mehrdad

US siger ; " Der kan gå 2 måneder mere "

Indlæg af mehrdad » 20.04.2009 10:09:30

Perfekt! Nu har vi rundet de 12 uger der er gået med vores visum ansøgning!

De 12 uger det tager i gennemsnit! (Sikke en omgang gylle)

Så jeg ringede til US for at høre om der var nyt i sagen. Det var der skam ikke - efter lang tid snak og efter telefon blev afbrudt 2 gange og jeg ringede og ventede i kø igen 2 gange af 10 min pr gang, ja så fik jeg at vide at der nok ville gå ca 2 måneder mere før de nåede til vores sag - og jeg bestemt ikke skulle tro de ville være klar om 14 dages tid.

Mange tak for det Danmark og US.

Jeg er så skide træt af det her lort, ja undskyld mit franske, men jeg gider fandeme ikke at være "the nice guy" mere. De taler så dårligt til en, de er fandeme så snobbet inde i US!

" vi har altså over 4000 ansøgninger, derfor tager det så lang tid " Ja der findes fandeme lande der har langt flere ansøgninger der behandler sager på under 4 uger!

F.UCK JEG GIDER IKKE DETTE PIS MERE! KONEN OG JEG HOLDER FANDEME IKKE TIL 8 UGER MERE!

F.UCK US OG F.UCK DET DANSKE LORTE SYSTEM!

Det begynder at stå mig krystal klart - hvorfor DK ikke er respekteret i meget af verden!!! :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.04.2009 10:54:45

Jeg synes også, at det er for dårligt, at det skal tage 5 måneder at udstede et visum. Og naturligvis holder det ikke en meter, at det nødvendigvis må være sådan, bare fordi der er "mange ansøgninger".

For det er jo alene et spørgsmål om at ansætte det fornødne antal medarbejdere til at behandle det antal ansøgninger, der kommer ind. Eller at forenkle sagsgangen, så det eksisterende antal medarbejdere kan nå det antal sager, som kommer ind.

Men trods alt er det altså ikke Jordens undergang, at I skal vente i 2 måneder mere på et visum, og naturligvis overlever I det. Der er mange andre mennesker i denne Verden, som har overlevet langt værre ting end at skulle være adskilt i cirka 5 måneder.

Og at mene, at hele det danske samfund er noget lort, blot fordi visumudstedelsen i Udlændingeservice fungerer meget dårligt, det er også at overreagere.

Men som jeg efterhånden har skrevet mange gange, så kan det da bestemt anbefales at "kortslutte" hele det her visum- og familiesammenføringshalløj i Danmark ved kortvarigt at flytte til enten Sverige eller Tyskland, hvis man gerne vil have sin ægtefælle hertil.

På den måde kan man undvige de særdeles tunge procedurer for udstedelse af visum samt bevilling af FS i Danmark. Men stadig nyde godt af alle de ting, som er positivt ved det danske samfund.

Herunder den høje levestandard, de gode beskæftigelsesmuligheder, muligheden for gratis at tage en uddannelse med Verdens højeste uddannelsesstøtte, et udmærket skattefinansieret sundhedsvæsen og et på alle andre områder end netop Udlændingeservice meget ubureaukratisk offentligt system.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.04.2009 11:09:18

P.S. Prøv at læse Wesensteens indlæg omkring hans oplevelser med at få et opholdskort til sin hustru i Tyskland efter EU-reglerne. Det er altså ikke kun i Danmark, at netop det der med visum og ophold til ægtefæller fra lande udenfor EU giver anledning til problemer, eller hvor man kan risikere at blive behandlet dårligt af landets udlændingemyndigheder.

Dermed være ikke sagt, at det er i orden, hvis medarbejdere i Udlændingeservice optræder "arrogant". Men det er nok lidt naivt at tro, at det nødvendigvis er meget bedre eller anderledes i andre europæiske lande.

Skepsis eller direkte modvilje overfor indvandring fra lande med en fremmedartet kultur, det finder man overalt i Europa. Det er bestemt ikke kun i Danmark, selvom Danmark måske nok p.t. er et af de "værste" steder p.g.a. den store politiske indflydelse, regeringen har givet til Dansk Folkeparti.

Men både Sverige og Norge taler også om at stramme deres regler for indvandring, og i Norge står Fremskridtspartiet (den norske pendant til Dansk Folkeparti) til at få mere end 20% af stemmerne næste gang, der er valg.

5 måneders sagsbehandlingstid for at få udstedt et visum til sin ægtefælle i Danmark er dog fuldstændig uacceptabelt. Og jeg vil personligt sørge for, at ÆUG tager den sag op og prøver at gøre noget ved det på den ene eller anden måde.

Når andre EU-landes borgere har krav på at få udstedt et gratis visum til deres ægtefæller i Danmark "uden unødigt ophold", så burde man naturligvis yde en lignende service overfor ægtefæller til danske statsborgere. Der er ingen begrundelse for, at vi skal være så meget ringere stillet, bare fordi vi er danskere.

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 20.04.2009 11:46:30

:) Fik nok sagt tingene lidt volsomt. Dog står jeg stadig ved mine synspunkter. - Og jeg ved heller ikke lige hvor du har dine infomationer fra mht. andre lande og visum, her kan jeg oplyse personligt hvad jeg kender til;

Onkel + kone, søgte visum til Sverige fra Iran = Positivt svar efter 10 dage

Min mors søster søgte til Norge for at besøge søster = Positivt svar efter 3 uger.

Fætter søgte visum til Tyskland = positivt svar efter 3½ uge.

Ven søgte visum til England = positivt svar efter 3 uger

Kones ven søgte til Canada = postitivt svar efter 4 uger

Kones veninde til USA = Negativt svar efter 3 uger

Og jeg kan blive ved. Kender folk der har søgt til Spanien, Italien, Østrig etc. Ingen har ventet mere end 1½ måned! Også har vi lille Danmark hvor ingen har ventet mindre end 3 måneder.

Det holder ikke! - Desuden er der også mange andre aspekter i samfundet der heller ikke holder, dem vil jeg dog ikke ind på her. Sådan her virker det i Danmark iflg. min mening;

Er du inde i varmen har du det godt, står du udenfor døren, skal der ekstraordinære ting til, før du bliver lukket ind.

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 20.04.2009 11:49:15

Ps.

Du siger vi overlever nok. Det handler ikke om at overleve, det handler om at det er grotesk!

En person som bliver totureret i et ½ år i Iraq eller ander lande, overlever skam nok også, men dette gør det ikke "korrekt".

Det er ALT for langt ude med de sagsbehandlingstider!

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.04.2009 12:18:11

Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om, hvor lang tid det tager at få et visum til andre lande end Danmark. Det er sikkert rigtigt, at Danmark skiller sig meget kraftigt ud i negativ retning på netop dette punkt. Men omgang med udlændingemyndighederne i et land handler altså om meget andet og mere end, hvor lang tid det tager at få et visum.

I Danmark afgøres mange sager om FS f.eks. i løbet af 3 måneder, og ansøger har lov til at opholde sig i Danmark, medens sagen behandles. I Sverige tager det op imod 6 måneder for myndighederne at behandle en lignende ansøgning, og ansøger skal tilbringe denne ventetid i sit hjemland.

I Tyskland skal ansøger bestå en simpel prøve i det tyske sprog for at få bevilget FS og skal ligeledes vente i sit hjemland, til sagen er behandlet.

Og uden at det skal forstås som en opfordring til at "skrubbe af", så står det dig jo frit for at flytte til et andet land, hvis du er så træt af Danmark, som du giver udtryk for.

Jeg har selv tidligere overvejet, om jeg skulle bosætte mig i Sverige mere eller mindre permanent. Bl.a. fordi jeg under ingen omstændigheder vil finde mig i, at samfundet skal blande sig i mine boligforhold, bare fordi jeg evt. gerne vil have min udenlandske ægtefælle til landet.

Min nuværende bolig er således en fremleje, og jeg har absolut ikke tænkt mig at gå ud og købe en ejer- eller andelsbolig til grov overpris, bare for at leve op til nogle latterlige regler i loven om familiesammenføring.

Men jeg er dog gået lidt bort fra idèen om at tage fast ophold i Sverige igen, nu hvor det er blevet så let at anvende EU-reglerne i Danmark og dermed bl.a. undgå boligkravet.

DLK

Indlæg af DLK » 20.04.2009 16:26:05

Jeg har altså også fået nok af US.
Sidste uge fik jeg vide at jeg ville modtage et spørgeskema om par dage.
Nu da jeg har ringet sagde det at, det beklare vi at jeg kommer til at vente længer..

Takket være US det har fucked min humør..

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 20.04.2009 18:02:43

Nu jeg tænker lidt over det, er det største problem for mig det, at man ikke får klart svar.

Hvis vi f.eks. havde søgt visum d. 1 Januar og de så sagde i får svar d. 1. Juni og dette var 100% sikkert, ville jeg meget nemmere kunne sluge den pille - Selvom det selvfølgelig er meget lang tid, men i det mindste så vidste man besked!

Når man altid bliver spist af med alt muligt pis og papir, gider man bare ikke mere!

DLK

Indlæg af DLK » 20.04.2009 18:37:00

Jeg synes det er mega træls, at det siger jeg modtager noget om par dage, hvor jeg blev så meget glad. Da jeg har ringet idag fik jeg vide at det beklare det var en feljtagelse jeg skal vente længer.. Jaa hvor længe ved jeg ikke...
Vi søgte i december får 5 måneder siden og vi venter satdig..
Ved sku ikke hvad jeg skal gøre, er ved at give op seriøst jeg har fået nok at vente..

Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Jeg forstår dig fuldt ud!

Indlæg af Hoping » 20.04.2009 20:33:41

Jeg forstår udmærket din frustration, og er ubetinget enig i at US ikke er til nogen nytte, hvertfald ikke pt.

Jeg har sammen med min forlovede ansøgt om visum d. 25/9-08.. Fik afslag i januar og fik sagen genoptaget få dage senere. [lang historie]
De har været f*cking længe om at sende mig både spørgeskema og anmodningen om bankgarantien, og i mellemtiden har jeg rykket dem mindst 3 gange for hvert ''brev''. De modtager min bankgaranti 6/4-09 og får den så registreret den 14/4. Jeg ringer in den 14/4 og får besked på at de IKKE har registreret den fordi deres scanner er ude af drift, men jeg vælger at ringe tilbage dagen efter og får så at vide at den altså VAR registreret den 14/4..! Men jeg fik bekræftet der onsdag d. 15/4 at garantien nu var iorden og registreret MEN de manglede et oplysningsskema fra mig! Og det skide skema havde jeg sendt ind SAMMEN MED garantien. De tager sig sammen og sender mig et nyt efter 4dage, jeg har IDAG faxet det direkte til US fra banken - Kort efter ringer jeg ind til US for at notere at jeg nu ahr faxet den m.m.

Så siger de ''VI HAR IKKE MODTAGET NOGEN GARANTI''!!!!!! Arrgghhhhh!!
Jeg forklarer HVIS de ikke har modtaget nogen garanti HVORFOR FANDEN de så siger at de mangler et oplysningsskema, Nå men det kunne hende medarbejderen så IKKE forklare! Så nu gar jeg IGEN IGEN IGEN og venter på at der sker noget!

KORT SAGT! De er nogle uduelige medarbejder.. Der blir sagt det ene og dagen efter det andet! De kører åbenbart ikke efter sammen system, selvom de påstår at de noterer hver gang der blir ringet ind. Jeg opgav både navnet på den person jeg snakked med som sagde til mig at garantien nu var iorden men som manglede det oplysningsskema - Det stod der ikke noget om i deres system, dog kunne hun godt se at der var blevet sendt et nyt oplysningsskema til mig sidste uge! Det eneste hun havde at sige var : ''nå jamen du har nok snakket med medarbejderen MENS systemet var brudt ned, derfor er der ikek noteret noget omkring bankgarantien - det sker tit''!! HALLO, det siger man sgu da ikk!

Men anyway, jeg HÅBER virkelig der snart kommer gang i jeres sag! Syns det er at holde folk til grin dén måde de nu ''arbejder'' på så jeg forstår udemærket din vrede din frustration..

forest

Indlæg af forest » 21.04.2009 08:10:52

Vi søgte om turistvisum fra Uganda den 15/12-2008, og har stadig intet hørt. Intet spørgeskema, ingenting. Det er snart 4½ måned siden. Når man ringer til US får man samme intetsigende svar som i indlæggende ovenfor.

Der har været forskellige bud fremme om at specielt ansøgere fra Tyrkiet er hårdt ramt, eller muslimske lande iøvrigt, men er sagen ikke at den fuldstændig gal over hele linjen?

Det, der gør en frustreret, er den vildledning man bliver udsat for. US har længe oplyst at ventetiden til turistvisum er 12 uger - "i gennemsnit" tilføjer man så. Den sidste tilføjelse er sådan noget en ung jurist har fundet på; det er smart, det er ansvarsfraskrivende, men det er ikke særligt relevant for almindelige mennesker. For hvordan udregnes dette gennemsnit? Er det gennemsnittet i immigrantlandegruppen eller indgår ansøgningen fra en australsk turist, som får visum på 12 timer?

Når det kommer til stykket forestiller de fleste sig vel at formuleringen "i gennemsnit" betyder at ventetiden kan blive f.eks. 14 uger istedet for 12 uger, hvis der nu er lidt knas med papirerne. At det i virkeligheden betyder at ventetiden er 6 måneder istedet for de oplyste 3 måneder kommer vel som en total overraskelse for det fleste. Hvis US fra starten havde oplyst de reelle ventetider, havde vi sagt "OK, fint nok, vi flytter til udlandet med det samme". Nu har vi istedet en situation hvor US spilder min og deres egen tid (og ressourcer). Samtidig skal US sikkert håndtere en masse vrede telefonopkald fra frustrerede ansøgere.
Jeg vil gerne deltage i en fælles aktion fra ÆUG hvor man forsøger at presse US til i det mindste at oplyse de reelle ventetider, istedet for den nuværende vildledning.

Besvar