hej,
jag arbetar med ett program som ska gå i sveriges radio p1. det ska handla om europeisk identitet. ifrågasätta, undersöka. jag är därför på jakt efter danskar som flyttat till sverige (malmö). gärna på grund av anhörigreglerna som finns i danmark. vad händer med ens identitet då? vilket land tillhör man? som inlfyttad, blir öresund en identitet, eller malmö, eller dansk. eller är man europé då?
skulle gärna prata med någon på det här forumet om detta!
bästa hälsningar,
tove leffler
0730-413504
Sveriges Radio P1 söker folk
-
toveleffler
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 15.04.2009 22:11:14
- Geografisk sted: stockholm
- Kontakt: