Langt om længe har jeg fået svar på min kærestes arbejde og opholdstilladelse. Han havde fået en kontrakt til en nyt arbejde, på Færøerne, et arbejde han fandt i sep 2008.
Har været på nakken i US i 2 mdr. Snakker så med dem på Færøerne, og de kan se at han ha fået afslag, og vi vil få et brev med posten med nærmere begrundelse fra US.
Damen jeg snakkede med, sagde at de tager "krisen" i betragtning, og er forsigtige med hvem de "lukker" ind i landet.
Han har været der i siden 2002, har kæreste og barn.
Midt spørgsmål er så, hvad skal man gøre nu?
Han er i Tunesien på nuværene tidspungt og har ik mulighed for at komme hjem til "færøerne, uden arbejde.
På papirene bor han jo stadig der oppe.
Afslag, hvad nu
-
fundiver199
-
fundiver199
-
fundiver199
Ja jeg ved heller ikke, hvilke regler der gælder på Færøerne. Dog har jeg forstået det sådan, at Færøerne ikke regnes som en del af EU. Og dermed kan I vel så ikke benytte EU-reglerne på Færøerne.
Men som færing er du dansk statsborger, og dermed kan I godt benytte EU-reglerne alle andre steder. F.eks. i Sverige og herefter i Danmark. Men vil I gerne bo sammen på Færøerne, så er dette jo nyttesløst.
Men som færing er du dansk statsborger, og dermed kan I godt benytte EU-reglerne alle andre steder. F.eks. i Sverige og herefter i Danmark. Men vil I gerne bo sammen på Færøerne, så er dette jo nyttesløst.