Visum eller FS..?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
yolcu

Visum eller FS..?

Indlæg af yolcu » 25.03.2009 17:43:17

hejsa.. jeg giftede mig med min mand i juli 2008 i tyrkiet. nu er jeg i dk og han i tyrkiet. vi har søgt om turist visum og har ikke fået svar i nu selv om de 12 uger er gået... nu tænker jeg på noget helt andet og har brug for hjælp!

skal jeg vælge at søge om familiesammenføring i stedet mens han er i tyrkiet? hvor lang tid går der inden man får et svar på FS så han kan komme her oppe? kan min mand besøge mig som turist mens der bliver kigget på FS sag ?

hvad er bedst? at jeg direkte søger om FS mens han er i tyrkiet ?
eller
at jeg får ham her op som turist/besøgende og derefter søger om FS mens han er her i dk?

...?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.03.2009 12:34:00

Når i allerede har søgt om visum, så er det nok bedst at lade den ansøgning køre videre. I hvert fald er det den måde, som hurtigst vil give din mand lov til at rejse ind i Danmark, da I allerede har overstået hovedparten af ventetiden.

For andre i samme situation vil jeg derimod anbefale at søge om FS fra hjemlandet, da sagsbehandlingstiderne for visumansøgninger p.t. synes at være helt ekstraordinært lange. Og så er det da fjollet at skulle igennem 2 x sagsbehandling og ventetid, når man i stedet kunne nøjes med 1.

Besvar