Turistvisum/Bankgaranti

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Perle

Turistvisum/Bankgaranti

Indlæg af Perle » 23.03.2009 22:23:50

Hejsa..
Jeg er 20 år og min mand er 26 år.. Vi har været gift i 1 år og kærester i 2.. Jeg rejser hvert sommer til Tyrkiet på ferie, og besøger min nuværende mand.. Jeg er født i danmark og er dansk statsborger.. Jeg har søgt om turistvisum til min mand for halvanden måned siden, men har ikke fået nogen spørgeskemaer eller lign. indtil videre.. Jeg har hørt at, hvis den herboende ikke har noget indtægt, vil der komme et afslag hvor rigtigt er det? Undersøger de sådan noget?
Jeg er lige blevet fyret for 1 måned siden pga krisen, det er min familie der sørger for mig indtil videre, og det har de lovet at de ville gøre indtil jeg får et nyt arbejde (jeg har aldrig fået noget kontakthjælp og nægter det). Er det rigtigt at de vil have tilsendt lønsedler osv sammen med spørgeskemaet? Eller hvad er det for noget man skal sende til US når jeg for tilsendt et spørgeskema? lige et sidste spørgsmål da vi er gift vil de så kræve et bankgaranti fra mig, selvom det bare er et turistvisum?

På forhånd tak:)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 24.03.2009 06:22:38

Hejsa.
De vil ikk bede om garanti naar i er gift.
Med hensyn til indtægten saa kan du jo altid skrive at din familie staar for hans ophold, hvis de selvfölgelig er indforstaaet med det. Da vi sögte visum til min mand boede jeg i Tyrkiet alle 3 gange og havde derfor ingen indtægt i DK, men min mand stod ogsaa selv for sit ophold ökonomisk, hvilket vi skrev i ansögningen. Det er yderst yderst sjældent at der gives afslag til ægtefæller og kender en del der ikk har haft arbejde men alligevel har faaet visum til deres ægtefæller/kærester.
Der burde ikk være noget problem for jer.
Us skal ikk bruge nogle lönsedler, men derimod dokumentation paa jeres forhold.. MEEEEEEEEEEEEN naar det derjer sig om ægtefæller vil det jo som regel bare være kopi af jeres vielsesattest og kopi af dine stempler i passet. Det er heller ikk altid at der sendes spörgeskema naar man er gift.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.03.2009 07:03:17

Husk at melde dig ind i en A-kasse, når du finder dig et nyt job. Så er du sikret ret til dagpenge efter 12 måneders beskæftigelse.

Håber det lykkes for jer at få et visum til din mand.

Besvar