hejsa.. har læst lidt om alle de andre der har søgt om hjælp her inde om visum til ægtefælle/ kæreste..
har selv søgt om visum til mind mand som er i tyrkiet. der er gået de 11½ uger og da jeg sidt for en uge siden ringte for at høre om hvor langt de var nået med vores sag eller om de overhovedet var kommet i gang, var svaret: vi er ikke nået til din sag inu!
rigtig godt!!!
hvad gører jeg så? venter til de en gang får lyst til at kigge på de papir der ligger og fylder lidt eller hva?
sagsbehandlingstiden er genemsnitlig 12 uger. kan man så klage efter de 12 uger er gået og ingen svar har fået? jeg har heller ikke fået spørgeskema inu. det jo klart når de ikke engang har lukket sagen op! kan/må jeg på den rigtige måde 'true' dem med at vil klage fordi jeg intet svar har fået efter de 12 uger ?
visum til min mand..
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Nogen sager kan tage længere tid end andre, og derfor vil det umiddelbart være dumt at klage over dem to sekunder efter 12 ugers fristen udløber. Væbn dig med lidt tålmodighed i stedet. Det er fint nok at man ringer ind med mellemrum for at høre hvordan sagen står, men hæng ikke i telefonen i tide og utide. Jo oftere du ringer, jo mere tid skal de bruge på at snakke med dig i telefonen. Dermed kan det tage længere tid, før de har tid til at åbne jeres sag. Og så kan sagen for alvor trække i langdrag.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser