Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
loui
- Geografisk sted: Denmark
Hej,
Min mand og jeg søgte om fs for snart halv anden måned siden, og vi har ikke hørt noget, vi har forstået at vi ville modtage et brev hvori der ville stå hvor lang vores behandlings tid ville være..... Er det helt forkert forstået?
Vi overvejer at ringe til us for at høre om hvordan det går med vores sag.
Men grundet at jeg er høj gravid og det er lige ved at være - tænker vi også intet nyt er lige pt godt nyt.
Vi må nok hellere ringe og høre hvordan det står til - det ville jo være rart at vide lidt mere så har man noget at forholde sig til....
Loui -

-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
-
Kontakt:
Ja, I skulle gerne, forhåbentligt meget snart, modtage et brev fra US. Brevet indeholder dels en bekræftelse på at de har modtaget jeres ansøgning, dels en forventet sagsbehandlingstid og dels navnet på den sagsbehandler der sidder med jeres sag gennem hele forløbet.
Tillykke med mavsen

Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
weshley
- Geografisk sted: China
Hej Loui,
Jeg vil klart foreslå jer, at ringe til udlændingestyrelsen så i kan få oplyst jeres udlændingenummer og navn på sagsbehandler. De får nogle gange placeret sagen i denne forkerte bunke, hvorfor det er vigtigt, at sikre sig at de prøver sagen under de forhold i nu mener i opfylder kravene til. I vores tilfælde fik de placeret vores sag først i bunken med familiesammenføring under EU-reglerne selvom jeg meget udtrykkeligt havde gjort opmærksom på, at vi ansøgte under dispensationsreglerne når en af ægtefællerne har et job på positiv listen...
Mvh. Jess
-
Mikael T
Hej Loui,
Jeg ringede efter ca 4 uger for at høre om det samme som jer og fik at vide der skulle gå 6 uger før de ville tage sig af det. Inden jeg nåede at ringe igen havde vi fået svar.

-
loui
- Geografisk sted: Denmark
Hej igen....
Ja der er stadig ikke noget nyt i vores sag, STADIG ikke noget kvitterings brev!!!! Syntes virkelig at det er for dårligt. Nu er der gået 3 mdr...og de er stadig ikke begyndt på vores sag....
Vi må vente....
loui
-
Holmes
Vi blev fra starten inf om at vi ville få kvitt.-brev tilsendt efter 6 uger. men da vi så ikke havde hørt noget efter 8 uger ringede jeg og fik at vide at det jo havde været påske og at de var bagud. Onsdag i sidste uge ringede jeg så igen og fik at vide at sagen var under behandling og vi snarest ville modtage kvitterings-brev og hvis alle oplysningerne var iorden ville vi også kunne modtage anmodning om sikkerheds-stillelse. så det var jo noget af en opmuntring.
Lørdag kom det så brevet men ak glæden var ganske kort!!
De manglede relevante oplysninger i sagen og jeg havde ellers sat mig grundigt ind i udlændingeloven og sikret mig at vi opfyldte samtlige betingelser.
Men de ville vide hvorhvidt Min kone havde familie,venner eller bekendte her i landet.
Det undrede os meget da vi ikke noget sted i ansøgnings skemaerne kunne finde et spørgsmål vedr. dette.
Da jeg så ringede derind og talte med Kell Jensen som forlangte disse oplysninger fik jeg så at vide at det drejede sig om at jeg havde skrevet at vi havde mødtes personligt første gang i lufthavnen i Billund da jeg hentede hende sidste år. og forinden havde vi haft kontakt via skype i 5- 6 mdr.
Men han ville vide hvordan og hvem og hvornår vi blev introduceret for hinanden som ledte til vores 5 mdr. kommunikation via skype.
Og vi kunne bare vælge om vi ville svare eller ej ellers blev sagen afvist.
Da det er dem som bestemmer hvad der er rellevant for en sag eller ej.
Så henviste jeg til en sag jeg kender til magen til vores da de fik svar i sidste uge og anm. om bank garanti.
Jeg kender sagen fordi manden er ordblind og jeg derfor hjalp ham med at udfylde papirerne.
Det blev af-fejet med disse ord:"DER ER ALDRIG TO SAGER DER ER ENS DA NAVNENE ER FORSKELLIGE"
Jeg er totalt målløs jeg føler det som autoiteternes magtmisbrug.
Er det da ikke mere relevant for FS at man f.eks kan forsørge sin kone har egen bolig er ustraffet osv osv.
one free world
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
-
Kontakt:
I er sikkert ofre for mistanke om pro forma, den er særligt stærk hvis man ikke har mødt hinanden i 'virkeligheden' først, og så er alt det andet sekundært - føj dem med en forklaring om, hvordan i fandt hinanden i cyberspace, ellers bliver det bare afslag og i får en langvarig proces med anke og yderligere ventetid.

mh
Rådgiver for ÆUG
-
Holmes
Nogle af mine venner plus en dame i Integrationsministeriet mente også det kunne være noget i den retning Men Jeg syns bare ikke at man lader sig gifte af sin præst i den lokale kirke hvis det var proforma Og vi venter nu tilmed barn men den oplysning vil de ikke tage imod De siger at sådan siger de allesammen.
one free world
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
-
Kontakt:
Holmes, der er (i integrationsministeriets opfattelsesverden) ingen grænser for, hvad folk vil gå med til for at få lov at bo i DK - så giv dem nu bare en ordentlig forklaring, så de ikke har den undskyldning for afslag.

mh
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Ja giv dem den forklaring, som de gerne vil have.
Eller brug EU-reglerne, hvis du har fået nok af alt dette idioti, som jo vel at mærke er dikteret af de danske politikere og ikke af Udlændingeservice. Ved anvendelse af EU-reglerne slipper I også for bankgarantien, boligkravet m.m.
-
Gert
- Geografisk sted: Fyn
US modtog vores ansøgning 25/2 modtog kviteringsbrev d.28/4, med svar om at de manglede et bilag FA1 25/28(samlivserklæring, troede ikke det var nødvendigt,når man var gift)Ringede derefter til US der siger at jeg modtager nyt kviteringsbrev om 4-9 uger!!!!!!! . Er der nogen herinde der ved noget omkring tilbagerejsetilladelse? har søgt på mail d.25/5 har fået svarmail at mailen vil blive lagt ved sagen !!!! OG HVAD SÅ. er sku snart ved at blive sur. MVH Jan
-
Gert
- Geografisk sted: Fyn
Kun ved ansøgning om familiesammenføring.