sverige - praktisk indføring...

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fercih

sverige - praktisk indføring...

Indlæg af fercih » 10.03.2009 19:54:44

Hejsa
Jeg vil lige høre hvordan det økonomiske foregår i sverige. Jeg skal bo på malmø og arbejde i kbh, og har reelt ingen anelse om jeg kan betale med danske kroner, eller om jeg skal veksle, eller jeg skal benytte mig at dankortet istedet - er der nogle gode ideer?

Jeg skal søge om visum til min mand, anvende EU regler og derefter flytte tilbage til DK. Tænker på om det måske ikke er en så god ide at hæve penge i min danske bank, eller om det er ligemeget, ift. at jeg måske skal bevise at jeg reelt har boet i sverige???
nogen der kan hjælpe?

Hilsen
Fercih

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 10.03.2009 20:33:26

Hvis du har et VISA/dankort kan du betale med det alle steder i Sverige, men vær opmærksom på, at du kommer til at betale 1,5-2,0% til din bank i form af en dårligere kurs - det kan som regel bedre betale sig at veksle hos Forex eller X-change, hvor du også kan få et gratis VIP-kort, som giver dig en endnu bedre vekselkurs.

Når blot du kan fremvise kvitteringer for større indkøb, lejekontrakt, pendlerkort osv., så burde der ikke være nogen problemer, når I vender retur til Danmark og indleverer ansøgning hos Udlændingeservice

Besvar