Vores Mareridt af en sag..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Samara
Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
Kontakt:

Vores Mareridt af en sag..

Indlæg af Samara » 01.03.2009 15:02:29

Kære medlemmer på ÆUG,

Jeg har valgt at lægge min mands og min historie herind pga. jeg har fået flere henvendelser privat fra folk herinde fra som ønsker at vide hvordan det er gået os :wink:

Derfor har jeg valgt at lægge den herind - måske nogen sidder i samme situation, og kan have gavn af at læse vores sag - Som I kan se er der ikke kun begået 1 fejl under sagsbehandlingen, men MANGE :)

http://www.stoettekredsen.dk/asyl%20syr ... 11-29.html

Vores navne er ændret af hensyn til privatlivets fred :wink: Men ellers er resten så autentisk som det overhovedet kan være.

Jeg vil også benytte lejligheden til at takke alle der har støttet os i denne ulidelige proces! Vi har ikke kunnet holde ud, uden jeres opbakning og hjælp! Tusind tak, vi er er jer evigt taknemmelige!

Delfinus
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 01.03.2009 22:34:42

Det var dog den mest hjerteskærende og forfærdelige historie, jeg nogensinde har læst.

I har min dybeste medfølelse og sympati. Hvor ville jeg dog ønske at ingen i verden skulle udsættes for noget så ydmygende og grotesk..

Jeg håber I må få en langt og lykkeligt liv sammen som en familie i Danmark, og at I fremover må have lykken og heldet med jer i alt hvad I foretager jer.

Virkelig bravt kæmpet! I må være nogle af de stærkeste mennesker i verden, hvis ordsproget - "What dosent kill you, only makes you stronger" - passer.

De bedste hilsner fra
Delfinus
Billede

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2009 08:38:30

Ja det er vist en sag, som kun alt for godt illustrerer alt, hvad der har været galt med den danske udlændingepolitik siden 2002. Der er overhovedet ingen fokus i diverse forvaltninger på at foretage en effekt sagsbehandling og træffe den korrekte afgørelse. Fokus ligger i stedet alene på at give så mange afslag som muligt.

Ud over de mange sure smileys, som allerede gives i teksten, så synes jeg man bør give :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: til folketinget for at have lavet en lov, som splitter børnefamilier ad.

Dette par har et barn sammen, og det burde naturligvis allerede i sig selv være nok til, at 24-års reglen og en række andre regler blev fraveget. Ligesom man gør det i tilfælde, hvor danskeren har særbørn fra et tidligere forhold.

Men tillykke med, at jeres trængsler omsider er overstået og held og lykke med jeres liv sammen fremover.

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 04.03.2009 12:20:31

Jeg har læst det hele og kan ikke holde op med at græde.

Best wishes for you and your family.

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 10.03.2009 11:17:32

Jov tak - Men sådan er det nu engang blevet i Danmark desværre - Ihvert fald i US regi.

Vi har fået en formidabel god behandling OG velkomst hos kommunen :) Så det kompenserede da lidt for alt det vi har været igennem - Men på den anden side man skulle tro at det var løgn ikke...
Delfinus skrev:Det var dog den mest hjerteskærende og forfærdelige historie, jeg nogensinde har læst.

I har min dybeste medfølelse og sympati. Hvor ville jeg dog ønske at ingen i verden skulle udsættes for noget så ydmygende og grotesk..

Jeg håber I må få en langt og lykkeligt liv sammen som en familie i Danmark, og at I fremover må have lykken og heldet med jer i alt hvad I foretager jer.

Virkelig bravt kæmpet! I må være nogle af de stærkeste mennesker i verden, hvis ordsproget - "What dosent kill you, only makes you stronger" - passer.

De bedste hilsner fra
Delfinus

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 10.03.2009 11:19:50

Nemlig - Det har også været mit helt klare indtryk både af selve sagsbehandlingsprocessen og af selve afgørelsen!

fundiver199 skrev:Ja det er vist en sag, som kun alt for godt illustrerer alt, hvad der har været galt med den danske udlændingepolitik siden 2002. Der er overhovedet ingen fokus i diverse forvaltninger på at foretage en effekt sagsbehandling og træffe den korrekte afgørelse. Fokus ligger i stedet alene på at give så mange afslag som muligt.
Ud over de mange sure smileys, som allerede gives i teksten, så synes jeg man bør give :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: til folketinget for at have lavet en lov, som splitter børnefamilier ad.

Dette par har et barn sammen, og det burde naturligvis allerede i sig selv være nok til, at 24-års reglen og en række andre regler blev fraveget. Ligesom man gør det i tilfælde, hvor danskeren har særbørn fra et tidligere forhold.

Men tillykke med, at jeres trængsler omsider er overstået og held og lykke med jeres liv sammen fremover.

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 10.03.2009 11:21:31

Takker og i lig måde. Det har været hårde tide - men vi er lysere tider i møde :) - Ihvert fald et pr. måneder endnu, for så skal vi til at fornye haha...

Amichka skrev:Jeg har læst det hele og kan ikke holde op med at græde.

Best wishes for you and your family.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej Samara

Indlæg af jerry » 10.03.2009 18:42:13

Hej Samara.
Det er slet ikk til at tro at en saadan grotesk histore foregaar i 2000 tallet.
Hvor er jeg glad paa jeres vegne over at İ klarede det sammen og at det endte godt. Der er ingen tvivl om at us ingen föling har med folks situationer, for dem er man bare endnu et nummer i köen. De burde skamme sig. Held og lykke i fremtiden. İngen tvivl om at jeres kærlighed til hinanden er stærkere end noget andet :wink: .

Besvar