Jeg har et spørgsmøl ang. EU regler og revalidering. Jeg har mødt en pige hun har engelsk pas men er i øjeblikket i Nigeria for at arbejde. Kan hun uden videre komme og leve sammen med mig i Danmark når hun har et pas fra UK og lige nu er i Nigeria? Jeg villie lige spørge herinde inden jeg ville kontakte US. Hun er født og opvokset i UK, men er senere taget til Nigeria for derefter at komme tilbage for at studere. Jeg er i øjeblikket på revalidering, så familiesammenføring er udelukket før efter uddannelsen. Håber på lidt input.
Kæreste fra England/nigeria
Kæreste fra England/nigeria
Hej
Jeg har et spørgsmøl ang. EU regler og revalidering. Jeg har mødt en pige hun har engelsk pas men er i øjeblikket i Nigeria for at arbejde. Kan hun uden videre komme og leve sammen med mig i Danmark når hun har et pas fra UK og lige nu er i Nigeria? Jeg villie lige spørge herinde inden jeg ville kontakte US. Hun er født og opvokset i UK, men er senere taget til Nigeria for derefter at komme tilbage for at studere. Jeg er i øjeblikket på revalidering, så familiesammenføring er udelukket før efter uddannelsen. Håber på lidt input.
på forhånd tak.
Ja, hvis hun kan klare sig selv økonomisk, så kan hun uden videre slå sig ned og arbejde i Danmark i kraft af sit britiske statsborgerskab. Inden for EU og EØS gælder det, der hedder arbejdskraftens frie bevægelighed, dvs. man kan frit slå sig ned i et andet land, når blot man kan klare sig selv økonomisk.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Er meget enig med skaanebo i svaret, og vil blot tilføje, at hvis din kæreste rykker til Danmark, så flytter hun herover på baggrund af EU-reglerne. Dermed skal du se helt bort fra de nationale danske krav. Din revalidering har derfor ingen som helst betydning for, om hun kan indrejse til Danmark og bosætte sig her.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser