Jeg er dansker og har været sammen med en filippinsk au pair kvinde i 8 måneder og vi vil gerne blive sammen.
Jeg er 29 år og Hun er 28 år
Hun kom hertil januar 2025, Hendes au pair kontrakt udløber den 12 januar 2027 og vi bliver gift den 12th december 2026
Hun har en bachelor i business fra Filippinerne.
Og har bestået en b1 prøve i engelsk
Jeg har fast arbejde som Håndværker har haft det i 2 år og starter nu på uddannelsen i november som kommer til at vare 23 måneder via merit.
Jeg Opfylder:
De økonomiske krav
Uddannelses kravene.
Men ikke arbejds kravet på 3-5 år.
Har haft fast arbejde i 2 år efter jeg ikke kunne få job med min tidligere uddannelse.
Har været under uddannelse indtil for 3 års siden.
Jeg har bestået engelsk og dansk på D niveau.
Fra hvad jeg kan forstå opfylder jeg kun uddannelses kravet
Så overvejer at tage pd3 dansk eller b1 engelsk
Er i gang med at finde en løsning på bolig kravene, mistede min bolig i 2025 pga endt forholdet så plan var jeg ville købe noget mens jeg boede hos familien men nu er planen at finde en lejebolig. Har fundet nogle bare ikke skrevet under endnu. De opfylde bolig betingelserne.
Jeg har en søn på 9 år som jeg er samværs forældre til.
Jeg havde ham hver anden lørdag indtil han blev fjernet fra hans mor af kommunen sidste år.
Nu Har jeg ham kun en lørdag om måneden.
Er nysgerrig på om jeg kan opfylde kravene om særbarn.
Vi er søger rådgivning om vi kan opfylde kravene og få min fremtidige kone til at blive i Danmark.
Min philipinske kærester og jeg vil gerne søge om familie sammenføring
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Min philipinske kærester og jeg vil gerne søge om familie sammenføring
Dit samvær med barnet er af så ringe varighed, at du må forvente et nej til dit spørgsmål angående dette. Det ville være noget andet, hvis du havde en 4-3 ordning eller en 7-7 ordning. Men en enkelt dag om måneden er for lidt.
Jeg ser et rødt flag i jeres sag. I har kun dannet par i 8 måneder på nuværende tidspunkt, og har allerede besluttet jer for at blive gift. Her kan I godt komme lidt i problemer, for det er et krav ved Familieretshuset, dels at I søger om en prøvelsesattest (den skal I have for overhovedet at kunne blive gift), dels at I har dannet par i omkring et års tid før I beslutter jer for, at det skal være jer to. Er der gået kortere tid, er der stor sandsynlighed for, at Familieretshuset hiver proformakortet op ad skuffen, og den tager de ikke sådan lige af bordet igen, når først de har hevet den frem.
Vær også opmærksom på, at i samme sekund I siger ja til hinanden foran præsten eller borgmesteren, er hendes au pair kontrakt ikke længere gyldig.
Jeg ser et rødt flag i jeres sag. I har kun dannet par i 8 måneder på nuværende tidspunkt, og har allerede besluttet jer for at blive gift. Her kan I godt komme lidt i problemer, for det er et krav ved Familieretshuset, dels at I søger om en prøvelsesattest (den skal I have for overhovedet at kunne blive gift), dels at I har dannet par i omkring et års tid før I beslutter jer for, at det skal være jer to. Er der gået kortere tid, er der stor sandsynlighed for, at Familieretshuset hiver proformakortet op ad skuffen, og den tager de ikke sådan lige af bordet igen, når først de har hevet den frem.
Vær også opmærksom på, at i samme sekund I siger ja til hinanden foran præsten eller borgmesteren, er hendes au pair kontrakt ikke længere gyldig.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser