Hvornår skal vi begynde at søge?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.02.2009 19:31:32

P.S. Men hvorfor overhovedet spørge, når du kan læse svaret i deres egen vejledning?

Nogen gange er det altså nemmere bare at lade være med at spørge folk om noget. I stedet for at spørge dem om noget, som de måske ikke ved, og herefter lade sig forvirre af et forkert svar.

Så start dog med at læse de svenske myndigheders egen vejledning, som jeg har linket til i et tidligere svar.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af jerry » 14.02.2009 20:03:01

Hvis du som du selv skriver at du kan forsöge jer begge saa burde det ikk være problem for ham at faa opholdstilladelse her.
Der kræves som hovedregel at man efter skat og faste udgifter skal have 6000 sek tilovers.
Opfylde de boligkrav der er(bor man til leje som inneboende, skal ud og fremlejer raade over hvert deres værelse samt have et fællesrum).
Og saa være gift eller kunne dokumentere at man har boet sammen i 18 mdr(ovennævnte ting er ved brug af eu-reglerne.)
İ virkeligheden er der ikk meget der skal dokumenteres i forhold til i dk, saa det skal nok gaa og saa længe at i bare har et reelt forhold som i jo har, saa skulle der ikk være nogen ko paa isen.
Pöj pöj med det hele :wink:

Mette-pii

Indlæg af Mette-pii » 14.02.2009 21:17:51

fundiver199: Tak og ja Du har ret... hvorfor spørge. Jeg har jo selv læst det! Så må de jo sætte sig noget bedre ind i deres egne regler! Og rette op på fejlene hvis der sku være nogen!

Jerry: Tak =) Vi har vores egen lejede lejlighed, og jeg har mere end de 6000 sek efter skat og alle udgifter, så mon ikk det går =) Det skal det... gider ik alle de sønvløse nætter igen og være 10000000000 km fra hinanden. Det er jo ikk derfor man gifter sig, vel?? =) Så er det godt de er så søde her i Sverige og at vi kan være her.. ;)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 15.02.2009 13:06:08

Hejsa.
Selvfölgelig skal det nok gaa altsammen. De medarbejdere jeg har været i kontakt med paa migrationsverket har været utrolig söde. Og jeg vil sige at det er virkelig faa tilfælde jeg har hört om hvor folk haar faaet afslag her i Sverige.
Saa har det været hvor der virkelig har været et eller andet galt med forholdet, altsaa proforma.
Saa du skal ikk frygte noget.
Vi var naaet til det punkt at hvis min mand fik afslag saa var vi ok med at flytte tilbage til Tyrkiet hvor vi havde boet sammen i 2,5 aar.
Man kan altid finde en lösning paa at være sammen hvis begge parter er villige til at gaa paa kompromis med nogle ting :wink: .
Du skal være mere end velkommen til at spörge hvis der er noget, saa vil jeg göre mit bedste for at svare.
Hvor i Tyrkiet er din mand fra?

Mette-pii

Indlæg af Mette-pii » 15.02.2009 16:39:33

Taaaak for svar. Jeg bliver så glad når jeg læser det =)

Min mand er fra Ankara, hvor kommer din mand fra?
Og hvor længe har i boet her i sverige nu?

Jeg håber alt kommer til at gå godt for os. Men ja ellers er der jo altid Tyrkiet vi kan vende tilbage til. Vi er lige kommet hjem her i december efter et år sammen dernede, der er jo fantastisk, jeg elsker det land, men nogle gange bliver man nødt til at tænke fremad. Hvis vi vil have børn osv, så er Alanya måske ikke vejen frem, men ja, som sagt er det jo altid en mulighed hvis vi ikke føler os hjemme her.

Besvar