Hjælp

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ahmed2024
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.05.2024 19:29:19

Hjælp

Indlæg af Ahmed2024 » 21.05.2024 21:51:48

Hej Alle sammen
Jeg har brug for hjælp..
Jeg er en ung fyr på 24 år, bor i Aalborg, dansk statsborger, med pakistanske rødder.
Sagen er den at jeg har forelsket mig en pige fra Pakistan. Og tænker at hun skal være min livsparter.
Er der nogen som ved hvad fremgangs måden er til at få hende til Sverige, det skal lige næves at at jeg har fundet mig en lejebolig i lund, og har fast job.

Har fundet ud af den svenske ambassade I Pakistan er lukket, og der henviste til Banko..
Men jeg er ikke så dygtig til at finde rundt i de her regler og lov sæt, så hvis der nogen som har prøvet det, og har lyst til at dele erfaringer.
god aften Ahmed

mhg
Indlæg: 381
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Hjælp

Indlæg af mhg » 22.05.2024 11:07:25

Statsborgere og personer med bopæl i Pakistan, der ønsker at ansøge om Schengen-visum for at besøge Sverige eller for familiesammenføring, henvises til at aflevere deres ansøgning hos VFS Global i Bangkok, Yangon, Hanoi, Ho Chi Minh City, Manila, Cebu, Jakarta, Bali, Phnom Penh, Kuala Lumpur eller Singapore.

Det er alene ansøgerens ansvar at vælge, hvor ansøgningen skal afleveres og sørge for visum på det valgte sted, hvis det kræves af det pågældende land.

Sveriges Ambassade vil ikke være i stand til at bistå eller give oplysninger i spørgsmål om indrejsetilladelse eller visum til det land, ansøgeren vælger. Efter at en ansøgning er indsendt til VFS Global, sendes den sammen med passet til Sveriges Ambassade i Bangkok til behandling og afgørelse.

Der er altså en række muligheder, men det er særdeles meget op ad bakke for en pakistansk statsborger at få et Schengen-visum, også selv om man kan benytte EU-regler.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Ahmed2024
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.05.2024 19:29:19

Re: Hjælp

Indlæg af Ahmed2024 » 22.05.2024 14:20:28

Hej
er det noget i kan hjælp med, tænker kan man købe vejledning af jer?
Hvis jeg vælger at blive gift med hende, skal jeg så registre mit ægteskab i Pakistan? hvis hun skal her op som turist visum,
eller ved du hvordan det forgår.
mvh
Ahmed

mhg
Indlæg: 381
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Hjælp

Indlæg af mhg » 25.05.2024 10:22:05

Du kan få vejledning, men alt her er gratis, med undtagelse af medlemsskab. Hvis du melder dig ind koster det 150 kr/år. Hvis du så søger om rådgivning via mail ved at bruge link på denne side (se linket nedenunder), kommer du frem i køen, hvis du er medlem. Du kan dog også få svar, selvom du ikke melder dig ind.

https://www.aegteskabudengraenser.dk/raadgivning

Og ja, hvis du gifter dig med hende i Pakistan, skal ægteskabet registreres der, og desuden skal det legaliseres hos det pakistanske udenrigsministerium,
https://mofa.gov.pk/tabs/consular-servi ... -documents

Pakistan har godt nok tiltrådt apostillekonventionen (som gør legalisering lettere), men Danmark, samt 7 andre EU-/Schengelande har protesteret mod dette, og derfor godkender Danmark ikke en pakistansk legalisering med apostille, og de danske ambassader godkender ikke nogen form for en pakistansk legalisering. Det vil derfor næppe være let at få ægteskabet godkendt i Danmark. At de i alt 8 EU-/Schengenlande ikke godkender pakistanske apostiller er sikkert også en af grundene til at det er så svært for en pakistansk statsborger at få et Schengen-visum.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar