Jeg er ny i ÆUG (fantastisk initiativ!) og ny i en situation, hvor jeg ønsker at bo i Danmark sammen med min kone, som er fra et ikkeEU-land (kat. 4).
Hun har aldrig været i DK.
Jeg har forstået, at familiesammenføring ikke kan komme på tale, hvis hun ikke har været i Danmark.
Jeg har svært ved at vurdere hvilken approach, der med størst sandsynlighed giver det ønskede resultat, så jeg håber, at der er gode råd at hente herinde.
Ville det være at søge turistvisum for hende til DK?
Turistvisum til et andet Schengen-land (f.eks. Italien), og derfra kunne hun rejse uhindret til Danmark?
Eller noget tredje?
Og efter besøg i DK, kunne vi så søge om familiesammenføring?
Håber der er gode råd at hente herinde
Jesper