fætter/kusine ægteskab..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nado

fætter/kusine ægteskab..

Indlæg af nado » 04.02.2009 21:06:35

Hej - jeg håber I kan golde tungen lige i munden..

Jeg er en pige på 22. år og er blevet forelsket i min fætter som opholder sig i Libanon .. vi skal forloves til sommer og planlagt giftemål sommer 2010 hvor jeg er fyldt 24-år..

Jeg skal desværre allerede til overveje hvor vores fremtid, hvordan og hvorledes den skal hænge sammen.

Jeg er født og opvokset i danmark. Jeg er til sommer uddannet som Bioanalytiker hvilket iøvrigt er på positivlisten.

min fætter er uddannet elektro-scagstrømsingeniør som også er på positivlisten. han kan i øvrigt engelsk på brugerniveau, men tager engelsk kursus for at blive bedre..

jeg har kun min kerne familie her i dk ellers er resten er familien i Libanon.

både 24-års reglen og tilknytningskravet vil jeg undgå pga. mit erhverv er på positivlisten.

boligkravet er planlagt at jeg skal tage mig af det næste år hvor jeg skal arbejde og samtidig spare penge op til økonomisk sikkerhed.

Ud fra alt burde vi jo komme igennem men fordi vi er fætter/kusiner, vil vi jo garanteret blive afvist pga. formodning om tvangsægtekskab eller hvad de nu begrunder med.. Men er der virkelig ikke nogen chance for at vi kunne komme igennem??

Er der nogen der kan vejlede hvad jeg/vi skal gøre?

AOR

Indlæg af AOR » 05.02.2009 06:23:51

Hej nado...

Mig og min kone sidder midt situationen.
Vi kan tage det over PM.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.02.2009 08:06:22

nado, hvilken sten har du sovet under?

Du skal naturligvis benytte dig af EU-reglerne i stedet for de danske regler om familiesammenføring.

For at kunne gøre det, skal du først tage bopæl i et andet EU-land - f.eks. Sydsverige eller Nordtyskland - i mindst 10 uger, og medens du bor her skal din mand slutte sig til dig.

Læs de flere hundrede indlæg, som er skrevet om EU-reglerne i forum "Sverigesløsningen" samt "EU-regler og erstatningssag anno 2008".

Overvejer du sverige, så læs også "Sverigsfolderen" som du finder link til på selve hjemmesiden, altså ikke her i forum. "Sverigesfolderen" fortæller alt, hvad du behøver vide om at FLYTTE TIL Sverige.

Afsnittet om at flytte tilbage til Danmark igen skal du dog se bort fra, da det er forældet og i øvrigt generelt indeholder fejl.

Hvis du ikke er dansk statsborger, skal du starte med at søge om dansk statsborgerskab, da du kun kan benytte dig af EU-regler, hvis du er statsborger i et af EU-landene. Det må I i så fald bare vente på.

DROP enhver tanke om at søge efter de danske regler. Dels vil I med 99% sandsynlighed bare spilde jeres tid, fordi der er tale om et fætter-kusine ægteskab, dels er man under alle omstændigheder meget bedre stillet efter EU-reglerne.

Jeg har skrevet utallige indlæg om dette allerede, så jeg vil tillade mig at henvise dig til at bruge forummets søgefunktion fremfor at gentage det hele nok engang.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.02.2009 14:21:49

Nado, se det svar, jeg lige har skrevet til BZ.

Besvar