Hej, og tak for dit indlæg til mig, det var meget sødt af dig:)
Jeg er 22år og min kæreste er lige blevet 25år. Jeg studerene og dermed har jeg ikke penge nok til at forsøge ham. Vores stituation er lidt svær. Han har været i DK, men kom hertil via en menneske smugler, og har arbejdet her illegalt, hvilket der heldigvis ikke nogen som opdagede. Jeg havde købt en billet til ham så han kunne komme hjem, og vi kunne gøre det ordentligt, og at han kunne få en rigtig opholdstilladelse. Jeg har læst meget om eventuelt en uddannelse til ham men det koster ca. 90.000kr, hvis han skal på en videregående udd. Jeg havde sågar også tænkt på at søge for ham så han kunne komme herop, men da jeg ikke har en bankgarnti på ca. 56.000kr så er de muligheder helt udelukket. Jeg havde så også læst meget om det såkaldte schengen-visa, men da han ikke har pengene til at forsøge sig selv i de 90dage, så er den også udlukket, hvis han skulle gøre det selv. Først troede jeg at med schengen-visa kunne det måske lade sig gøre, men det kan det ikke da han både skal vise at han har arbejde i hans ejet hjemland, og at han skal også bevise at han skal hjem igen, hvilket for mig er den lidt svær at kringle. Derfor har jeg besluttet mig at gifte mig med ham, så han (måske) ikke behøver at forsøge sig selv når han tager op til mig, når visumet er behandlet, og som du sagde, at vi heller ikke behøver at stille en bankgarnti, hvilket jeg synes at jeg havde læst noget om også

Jeg synes helt bestemt at situationen uoverskuelig, og jeg føler at jeg på en eller anden måde bare ikke kan overskue det hele. Jeg føler at jeg bliver sat fast, og det gør han også, så det var rent ud sagt min eneste løsning på problemet selvom jeg gerne ville ha ventet lidt men vi elsker hinanden, og det synes jeg er det vigtigste for os begge to, og at han kan få en ordenlig tilværelse.
Med venlig hilsen Christine.
p.s. Tak for din venlighed.