Hvad mener Udlændingeservice her????

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenepigen

Hvad mener Udlændingeservice her????

Indlæg af Lenepigen » 26.01.2009 13:48:13

Har lige læst følgende i udlændingeservice hjemmeside under visum:

Hvis udlændingemyndighederne vurderer, at der er risiko for, at man vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark, eller at man vil udgøre en sikkerhedsrisiko, vil man få afslag på ansøgningen om visum.

Jeg er gift og vil selvfølgelig gerne have min mand kommer og besøger mig i Danmark, vil det så sige at han måske ikke engang får visum udstedt????

Fordi det vurderer at jeg laver familiesammenføring?

Er det mig der forstår teksten forkert, eller hvad er det lige det skriver?

Må sige at jeg har det af h….. Til lige nu :-(

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 26.01.2009 16:55:16

Hejsa.
Du har forsaaet teksten rigtigt, altsaa at man kan risikere afslag hvis us har mistanke om at din kæreste/mand vil tage permanent ophold.
Men den risiko er der jo med alle ansögere uanset hvor i verden de kommer fra.
Derfor skal man som regel stille bankgaranti ved förstegangssögende visum....dog ikk naar man er gift.

Derudover er det yderst sjældent at der gives afslag paa visum til ægtefæller.
Du skal ikk være nervös.
Nu ved jeg jo ikk hvad jeres planer er, men hvis İ skulle overveje fs, saa lad endelig være med at sige noget til us om det, da der saa er temmelig stor chance for et afslag. Men ellers burde der ikk være problemer med et ganske almindeligt besögsvisum.

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 26.01.2009 19:46:04

Hej Jerry

Tak for svar - det var dejligt at du skrev - for jeg har tjekket den jævnligt i håb om nogle besvaret den :-)

Jeg ved ikke hvad fremtiden vil bringe til mig og min mand, men jeg kan ikke søge familiesammenføring, eftersom jeg ingen fast arbejde og bolig har, så det vil jeg da gøre US opmærksom på.

Nej han skal bare besøge mig i sommerferien, normalt er det mig der rejser ned til ham i 3-4 uger om året

Hilsner

Besvar