Min bror skal giftes og jeg har et par spørgsmål.
I og med at hun er fra EU betyder det så at hun har frit slag til at flytte til Danmark og blive gift? Skal de opfylde nogle krav? Når jeg går på borger.dk står der at man skal underskrive en Erklæring om kendskab til udlændingelovens regler om ægtefællesammenføring. Her er der en masse krav beskrevet. Er det hvis man søger om familiesammenføring efter danske regler. Kan vi undgå disse ved at gøre det gennem EU reglerne? Hvilke krav skal man møde gennem det?
Tak på forhånd! I er fantastiske herinde
Dansk statsborger skal giftes med en italiener
-
Re: Dansk statsborger skal giftes med en italiener
En italiener kan frit bosætte sig og arbejde i DK, sålænge hun ikke er en byrde for det sociale system.
-
Hej Skaanebo
Tak for svar. Det var også det jeg tænkte. Hvorfor står der så på borger.dk at man skal underskrive en erklæring om kendskab til udlændingelovens regler, hvor en del krav skal opfyldes, bl.a. krav til boligens størrelse og et højt beløb der skal stå i banken osv? Kan man undgå at underskrive den når man bliver gift?
Tak for svar. Det var også det jeg tænkte. Hvorfor står der så på borger.dk at man skal underskrive en erklæring om kendskab til udlændingelovens regler, hvor en del krav skal opfyldes, bl.a. krav til boligens størrelse og et højt beløb der skal stå i banken osv? Kan man undgå at underskrive den når man bliver gift?
Det er ren formalia. Udlændinge skal naturligvis kende de love, der gælder i DK, uanset om de selv omfattes af dem eller ej. Og det er det eneste, man skriver under på – at man har kendskab til loven.