Kære alle
Jeg har ledt efter en lejlighed i Sverige mhp. at få ophold for min hustru efter EU reglerne, og har nu fået tilbudt et fremleje i Malmø for 10 måneder (september 2020 - juli 2021). Udlejeren og jeg har snakket om min situation, og hun er villig til at skrive en 1-årig periode ind i lejekontrakten, men et år er det maksimale man kan søge om hos udlejningsselskabet. Hun siger, at man kan søge om forlængelse efterfølgende. Min hustru er i udlandet i øjeblikket, og planen er, at hun vil slutte sig til mig i februar efter hun har afsluttet et kursusforløb, og vi vil så flytte tilbage til Danmark efter lejeperioden er afsluttet til juli.
Mit spørgsmål er, om jeg kan regne med at kunne registrere mig hos Skatteverket, få tildelt svensk personnummer, og hvad der ellers skal til af officielle registreringer, på baggrund af denne lejeaftale? Vil det evt. hjælpe, hvis jeg kan få det skrevet ind i kontrakten, at den kan forlænges? Som jeg har forstået det, er det vigtigt at man kan overbevise myndighederne om, at man har planer om at blive i Sverige i mere end ét år.
På forhånd tak for hjælpen!
P.S Beklager "haster" overskriften, men jeg vil gerne kunne svare udlejeren hurtigst muligt, da hun afventer mig lige nu.
HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
Re: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
Ingen der har et bud? 
Ja, det er fint.
Tak for svaret. Endte med at sige ja tak for noget tid siden, så nu går turen endelig til det svenske.