Hej Gabgri,
rigtig mange tak for din hjælp!
Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. det du skrev.
Jeg er helt sikker på at vi ikke bliver skilt inden for de 2 år, så jeg tror ikke det vil blive et problem for greencard.
Ang folkeregister vil jeg vente når jeg bliver gift

Men hvad med postadresse (POST), SKAT og endda mit fagforening samt a-kasse? Skal jeg kontakte POST og SKAT vedr flytning samt melde ud efter jeg blev gift? Skal jeg ikke gøre det før?
$3000 er et stort beløb, men synes nok det er værd hvis det hele går godt.

Jeg har ikke tænkt mig at rejse nogle steder mens jeg venter på greencard, min kæreste og jeg vil gerne være sikker på at det hele fungerer rigtigt, så jeg tror ikke der kan ske noget der (håber jeg).
Vedr. dåbsattest, jeg blev ikke døbt så kan fødselsattest bruges som alternativ? Skal den blive oversat i USA? For ellers kan jeg få det oversat her i DK.
Du skrev at at er "turist" og kan ikke begynde på ansøgningerne hjemmefra, så vil det sige at jeg skal ikke tage nogle dokumenter med (bortset fra dåbs/fødselsattest)?
Min kæreste er i gang med alt det skatteopgørelse samt lønsedler. Han fortalte mig at vil klare det mens vi prøver at gør os klar til turistivisum.
Det jeg er mest bekymret over er at når jeg tager til USA, bliver gift og så skal jeg have mine dokumenter såsom dåbs-/fødselsattest, politi attest (der stod et eller andet sted på nettet at det skal jeg have med til USCIS), lægeattest osv. Fik du også taget dokumenterne med før du rejste, eller tog du noget med før du rejste? Eller kan man gøre det mens man er i USA? Jeg har ikke lyst at tage tilbage til DK for at skaffe de vigtige dokumenterne for at fuldføre det
Igen, rigtig mange tak Gabgri. Jeg føler mere sikkert og kan se foran mig hvordan det skal fremgå. Tak skal du have!