Vi vil rigtig gerne bo sammen i Danmark da jeg så har mulighed for at tage min uddannelse som kiropraktor og hun kan tage sin som hotel manager. Desværre har vi ikke kunne finde en mulighed for at tage til DK sammen. Den eneste gode mulighed vi har fundet er familiesammenføring når hun er 24 år og så håbe på vi kan opfylde alle kravene der. Så vi overvejede måske at flytte til Vietnam indtil hun er 24, men så fik idéen om at tage til Sverige som midlertidig løsning.
Jeg tænkte vi kunne søge "residence permit" her: https://www.migrationsverket.se/English ... tions.html. Men der er nogle få problemer.
Jeg skal have svensk "Personal Identity Number" for at udfylde ansøgningen online og så vidt jeg ved kan jeg kun få det hvis jeg bor i Sverige og vi vil jo gerne begge flytte sammen til Sverige I stedet for at vi bor hver for sig et stykke tid. Nogen der har nogle forslag til hvad vi kan gøre? Vil gøre os så glade
Vi tænkte at hvis vi boede i Sverige 5 år fik hun svensk statsborgerskab og så kunne hun frit flytte til Danmark og vi kunne tage vores uddannelser.