Hej
Jeg ved ikke hvorvidt det er det rigtige sted jeg skriver/spørger om hjælp. Men nu prøver jeg.
Jeg har en kæreste fra Tyrkiet. Han bor der, og har derfor også tyrkisk pas. Sagen er den at vi gerne vil giftes i fremtiden, men jeg har brug for noget mere tid med ham, og jeg vil gerne have ham til Danmark så han kan lære dansk, og evt. få et arbejde. Dette vil jeg gerne have da jeg selv kommer fra en muslimsk familie, og de vil aldrig støtte mig i at blive gift med en tyrker, især en der ikke bor i Danmark. Derfor kan vi heller ikke ’’bare’’ blive gift på papir. Jeg bor selv i Danmark, men har britisk pas. Jeg ved ikke hvad vi skal gøre herfra, hvad vi kan søge eller andet så han kan komme hertil? Har også hørt Norge/Sverige skulle være lettere at komme ind, men så er jeg også tabt bagefter. Han har været i Danmark en gang for at besøge mig, og resten af gangene har vi mødtes i udlandet, dette er også en forhindring for mig, da jeg ikke bare må rejse. Anden gang vi søgte om turist/besøgs visum fik vi afslag da de ikke var sikker på hans intentioner om at forlade Danmark igen. Det skal lige siges vi ingen intentioner har om at han skal være i Danmark ulovligt, og han havde også en returbillet. Derudover bliver han nødt til at sige sine jobs op hver gang når vi ses fordi han ikke kan få fri. Tænker dette har været grunden til ambassaden gav afslag, da han havde opsagt sit job. Men hver gang tager han hjem igen og får et nyt job indtil vi så ses igen.
Mit spørgsmål er så egentligt, hvad kan vi søge for at få ham til Danmark permanent? Kan man søge noget arbejdsvisum eller hvad er vores chancer?