Min forlovede fra Morocco og hans indrejseforbud

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tulle22

Min forlovede fra Morocco og hans indrejseforbud

Indlæg af tulle22 » 25.06.2018 23:00:00

Jeg møder min forlovede og vores sag bliver pludselig kompliceret . Han er fra Morocco og jeg møder ham i dk, medens han bor i asyllejr - fra lejren i Holstebro bliver han sendt til Sjælsmark og efter lidt tid modtager han en skrivelse fra Nordsjællands politi at han udvises af Danmark - han vælger som skrevet at følge med, og bliver da sendt til Tyskland fordi han ca et år førhen var registreret som flytning der hvor han også boede i asyllejr. Han er opmærksom på at han har overtrådt paragraf 171 om et person falsk, og tysk politi sender ham 3 måneder i fængsel . Jeg og min forlovede takler situationen så godt vi kan og jeg flytter efter hjemsendelsen til Morocco med ham og han begynder dernede på uddannelse til kokkeassistent. Vores frustration bunder meget i, at vi ikke ved hvor længe indrejse forbud han har i Schengen landende da ingen myndigheder vil oplyse os om det . Vi har både ringet til fængslet i Tyskland, og jeg har også kontaktet flytningenævnet i Danmark der blot sagde hans sag var afsluttet og sendt videre - da jeg skrev til europæisk kontor på Christiansborg formodede en praktikant udfra det jeg fortalte, at min forlovede havde mellem 3 - 5 års indrejse forbud i Schengen landene - jeg har læst frem og tilbage at har man en fængselsdom på 3 måneder med en udvisning fra Danmark - giver det som hovedregel 4 års karantæne i Danmark også måske kun 2 år i Schengen landene men så læser jeg også i udlændinge paragraffen 25 at har man ikke haft ret til ophold i Danmark i mindst 6 måneder før kan det give 6 års indrejse forbud i Danmark . Vi vil så gerne gøre det rigtige men hvad er det og hvem skal vi forhøre os hos ? Jeg vil gerne e-maile til SIS Schengen systemet men der er ingen kontakt oplysninger . Og hvis han i så fald har fået 6 års indrejse forbud i dk, har han så 5 eller 6 års indrejse forbud i Schengen landene eller kan vi godt nu her om små 3 år og 8 mdr forberede os på at flytte til Sverige 🤗😓😓🙏 mvh Harriet

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Min forlovede fra Morocco og hans indrejseforbud

Indlæg af mh1 » 26.06.2018 20:30:21

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar