Har ventet i 2 år i desember
Re: Har ventet i 2 år i desember
Og i dette tilfælde kan man så sige at I oplever helt konkret at ærlighed tager lang tid.
I min mands hjemland har mange to fødselsdatoer. En officiel som er den der blev udregnet da de skulle starte i skolen på baggrund af den private, som er den dag de ifølge deres religions kalender er født.
I min mands hjemland har mange to fødselsdatoer. En officiel som er den der blev udregnet da de skulle starte i skolen på baggrund af den private, som er den dag de ifølge deres religions kalender er født.
Man bør vælge tidspunktet for sin ærlighed med omhu. Eller lade sket være sket og komme videre uden at se sig tilbage.
Jeg er veldig enig med dere, men hadde vi løyet først ville han aldri kunnet endre dette i ettertid.
Heeej....
jeg er begyndt at arbejde i norge, fået lejlighed i Norge og været på skatteetaten for at registrere mig... jeg har ikk modtaget mit person nummer med posten endnu.... skal min mand vente med at søge om visum til jeg har fået mit person nummer med posten, eller kan han godt søge nu visum nu...?

jeg er begyndt at arbejde i norge, fået lejlighed i Norge og været på skatteetaten for at registrere mig... jeg har ikk modtaget mit person nummer med posten endnu.... skal min mand vente med at søge om visum til jeg har fået mit person nummer med posten, eller kan han godt søge nu visum nu...?
Vent på personnr.
Oki.
I norge skal man møde op på politi stationen med den sidste skatte opgørelse, lønseddel, pas og konto udtog til invitations blanketten.
kan man medbringe dansk skatte opgørelse??? Skal søge visum efter eøs reglerne, da jeg lige har modtaget mit person nummer...
Eller kan man eventuels udfylde blanketten standard og vedlægge brev at jeg lige er flyttet til norge og søger efter eøs reglerne.. og vedlægge løbseddel konto udtog osv.
Tak for hjælpen!
I norge skal man møde op på politi stationen med den sidste skatte opgørelse, lønseddel, pas og konto udtog til invitations blanketten.
kan man medbringe dansk skatte opgørelse??? Skal søge visum efter eøs reglerne, da jeg lige har modtaget mit person nummer...
Eller kan man eventuels udfylde blanketten standard og vedlægge brev at jeg lige er flyttet til norge og søger efter eøs reglerne.. og vedlægge løbseddel konto udtog osv.
Tak for hjælpen!
Det går stadig fremover.... Nå har de erkjent at han er han og at han har feil dato i passet, noe som gjorde at han fikk avslag i første omgang. Nå har han fått nytt avslag og denne gangen hevder de at det er proformaekteskap. Dette skal visst ingen ende ta.
Kan de blive sådan ved i EØS regelverket? De må ha stærke beviser på at det er proforma ektaskab, hvis de skal gi avslag på det. Har du fået enten hjælp er advokat eller solvit?
Hei, jada vi har advokat. Hele saken er latterlig, de fikk påpakk fra EFTA i forbindelse med første avslag så da måtte de dikte opp noe nytt.
Nu er der jo andre regler, når I gør brug af EU-retten. Her kræves håndfaste beviser for at nægte opholdskort med henvisning til proformaægteskab. Dvs., det er myndighederne, der skal bevise, at I har indgået et proformaægteskab, det er ikke omvendt jer, der skal bevise jeres uskyld.
Ja oki, hold da op! Hvem bruger du som advokat? Jeg bor os her i Norge og har lidt problemer
Men jeg håber det ordner sig for her snart!
Takk, Skannebo
Vi har ikke forklart oss like detaljert, altså min mann glemye å fortelle at vi tok bilder etter bryluppet for eks, sånn type detaljer. Og de mente vi skulle huske eksakt når vi møttes 5 år tilbake i tid. Jeg er ikke god på huske slike ting. Skal ikke være enkelt.
Vi har ikke forklart oss like detaljert, altså min mann glemye å fortelle at vi tok bilder etter bryluppet for eks, sånn type detaljer. Og de mente vi skulle huske eksakt når vi møttes 5 år tilbake i tid. Jeg er ikke god på huske slike ting. Skal ikke være enkelt.
Takk, Skannebo
Hej undrende
Må jeg spørger, hvor langtid der gik, fra saken gik til Efta til de fik påpakk???
Må jeg spørger, hvor langtid der gik, fra saken gik til Efta til de fik påpakk???
ca 4 uker. Har dere problemer også?